16 february 2015

Milon is de basis van ons bedrijf

Milon Support
Redacteur
16 february 2015

Begin januari, maandagochtend. De parkeerplaats van ANCO lifestyle centre in Horst (Noord Limburg) staat flink vol. Ook in de barruimte is het druk. Er heerst een plezierige levendigheid. Logisch in januari uiteraard, maar er is een ander oorzaak aan te wijzen. Sinds enkele maanden werkt anco met de Milon Cirkel. We vragen eigenaar Patrick Bierens naar zijn ervaringen

Hoe heb je Milon leren kennen?
Je leest wel eens wat in de vakbladen. Maar ik kijk nieuwe ontwikkelingen altijd even aan. Zeker als de investering er niet om liegt. En heel simpel: ik had dat geld niet op de bank staan en kon via de reguliere leasemogelijkheden helaas ook niets voor elkaar krijgen. De banken doen helemaal niks. Dat is klote, want als ondernemer wil je de juiste stappen kunnen zetten.

Hoe is het er dan toch van gekomen dat hier de Milon Cirkel staat?
Je hoort toch steeds meer goede verhalen over Milon. En dus bleef het hoog op mij verlanglijst staan. In overleg met Jack van Hoof en Raf Swerts hebben we gekozen voor een gebruikte cirkel die we nu huren. Dat scheelt de investering en maakt het toch mogelijk om de resultaten te boeken die ons zo aanspraken van andere clubs.

En lukt dat ook? Hoe reageren de leden?
Het gaat heel erg goed. We hebben in de eerste drie maanden 270 leden weten te enthousiasmeren en die leveren ons stuk voor stuk 90 euro op. Uiteraard met de bekende Milon garantie, maar daar hebben slechts 2 mensen gebruik van gemaakt. De snelheid, het gemak én het resultaat spreken de leden enorm aan.

En heb je ook nieuwe leden kunnen werven via de Milon Cirkel?
Absoluut. Die 270 leden zijn onze ambassadeurs. Die verzorgen als het ware de reclame voor me. We hebben nu ruim 100 nieuwe leden voor het Milon Garantieabonnement ingeschreven. Binnenkort gaan we weer actief reclame maken. De agenda laat het weer toe…

Hoe zou je de Milon Cirkel plaatsen tussen de andere concepten in de markt?
Het is nu de basis van ons bedrijf. Nieuwe leden starten met Milon en van daaruit bekijken we de rest. Milon heeft iets van PT, iets van vrije fitness én van groepslessen. Het is een ideale mix voor de leden. Trainen met een gedachte erachter, altijd met begeleiding zeer effectief.

Wat wil je uiteindelijk met de Milon Cirkel bereiken?
We horen vooral van andere clubs dat je met Milon een nieuwe doelgroep weet aan te trekken. We zien ook hier een duidelijk verschil. We krijgen een iets oudere doelgroep binnen. Ook veel ondernemers of andere mensen die weinig tijd hebben maar wel goed willen trainen. Ik denk dat je die groep mist als je geen Milon Cirkel in huis hebt.

Wat merk je verder aan verschil?
De leden zijn gericht bezig. Het is een concept met een logisch verhaal erachter. Dat geeft onze medewerkers veel meer grip op de leden. Daarnaast heb ik niet het idee dat ik toestellen heb gekocht. Ik heb een marketingconcept gekocht wat geweldig werkt en waar ik de toestellen bij heb gekregen. Dat is het grote verschil met alle voorgangers zoals Easy Line en Life Circuit. Dit klopt van alle kanten en dus volgen we ook trouw het concept zoals Milon dat aanreikt. Dat hebben we wel geleerd uit de tijd dat we met Greinwalder & Partner werkten. Je moet het exact zo doen als de expert het voorschrijft, anders wordt het geen succes. Zo hebben we het fitheidsonderzoek eens zonder Greinwalder geprobeerd. Dat was een drama, terwijl we daarvoor ruim 200 aanmeldingen hadden toen we het wel met hen deden.

Welk advies zou je andere clubs willen geven?
Ga je in dit concept verdiepen. Het werkt gewoon! Iets nieuws in je club geeft sowieso een boost. En in tegenstelling tot onze functionele ruimte kunnen we nu écht zeggen dat we extra omzet én nieuwe leden hebben gehaald uit dit concept. Maar hou je aan het concept en probeer niet eigenwijs te zijn. Als het al bij 100 clubs succesvol is, waarom bij jou dan niet?

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Milon Support