16 february 2015

Milon Cirkel maakt het verschil in Steenbergen

Milon Support
Redacteur
16 february 2015

“Nooit gedacht dat het effect zo snel, zo groot zou zijn.”

Hierboven staat zomaar een zin uit een interview met Wies Noordijk en Elsa Roosenboom van Dinami Steenbergen. Na lang twijfelen en een eerder al afgekeurde financiering, bleek een huurcirkel uitkomst te bieden voor Dinami. En toen bleek dat ze veel eerder met Milon hadden moeten starten…

Vertel eens over de resultaten tot nu toe?
We hebben de cirkel geleverd gekregen in week 50. Het weekend erna zijn we flink gaan oefenen met de medewerkers want in week 51 stonden de eerste proeftrainingen al gepland. We zijn nu 5 weken verder en we hebben 210 leden weten in te schrijven voor de 90 euro Milon upgrade. Zo’n 80% van de leden die een proeftraining doet, schrijft direct in. En we zijn nog niet klaar, want er staan alleen al voor de komende week 40 trainingen gepland…

Dat is een geweldig resultaat!
Absoluut. In het Milon concept staat ook dat we VIP vouchers moeten uitdelen aan de leden zodat ze vrienden en bekenden kunnen uitnodigen voor een kennismaking met Milon. Dat doen we voorlopig nog niet aangezien we die introducees gewoonweg niet ingepland kunnen krijgen.

Jullie hebben ook flinke aanpassingen aan de fitnessruimte moeten doen toch?
Ja en nee… We hebben de tussenwand naar de bar/balie ruimte weggehaald. Het is nu één geheel. Dat is natuurlijk een flinke aanpassing, maar het is geweldig! Zoveel meer interactie, dat is super. En vanwege die extra ruimte hebben we in de fitnessruimte vrij eenvoudig ruimte kunnen maken voor Milon en hoefden we geen enkel toestel op te offeren.

Klinkt super. Maar daar waren jullie ook wel aan toe toch?
Tsja, als we eerlijk zijn wel. In 2014 hebben we moeten overleven. Kwestie van je hoofd boven water houden. We hebben al eens eerder met Milon willen starten, maar toen was het financieel niet haalbaar. De huuroptie die Milon via Martijn van der Pijl aanbood is voor ons perfect. We kunnen geen risico’s lopen in onze situatie.

Waarom spreekt Milon jullie zo aan?
We willen een duidelijk onderscheid maken ten opzichte van de budgetclubs. Met fitness zoals we het al jaren aanbieden gaan we het niet winnen. Daarnaast zitten we in een vergrijzende gemeente. Dus zullen we ons product daarop aan moeten passen. Milon past perfect in dat plaatje. Daarnaast past het perfect in de pijnpunten van ons bedrijf. De groepslessen draaien perfect, de functioneel ruimte heeft ook z’n aanloop, maar de traditionele fitness liep voor geen meter. Het verveelt snel, is niet onderscheidend en het is erg moeilijk om je leden écht goed te begeleiden.

Jullie hebben een jaar gelden ook functionele ruimte ingericht. Zie je overeenkomsten met de lancering van Milon?
Leuk dat je dat vraagt… Functionele training was eng voor de leden. Compleet uit hun comfort zone al die speelse dingen met losse attributen. Echt compleet anders. Dat heeft bij ons nooit echt lekker gelopen. Ondanks de flinke investering en flinke ruimte die dat kost, heeft dat niet echt directe omzet opgeleverd. Milon is veel toegankelijker. Het past veel beter bij de doelgroep. Je trainers kunnen wel van die sportgekken zijn, maar het gaat erom wat je klanten willen. De structuur van Milon, de duidelijkheid én de pittige training spreken de leden enorm aan.

Hoe reageert het team op deze nieuwe impuls?
Het is echt een impuls ja. Het team is super gemotiveerd. Geen gekreun en gesteun meer, maar iedereen is bereid een stapje extra te zetten. En ook voor ons geeft het een enorme kick om te zien hoe goed het nu gaat. Als er niet zou zijn ingebroken op 1 januari zou ik zeggen: 2015 kon niet beter beginnen.

Dus wat is jullie conclusie tot nu toe?
De aanpassing van de ruimte die gedaan is onder impuls van Milon hadden we veel eerder moeten doen. De richting die we gekozen hebben geeft ons vertrouwen in de toekomst. En we hadden nooit gedacht dat het effect zo snel zo groot zou zijn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Milon Support