- BootyGo slaat brug tussen cardio-, krachttraining

I body•LIFE 3I2013

Er is gewoon geen speld tussen te krijgen, begint Marco zijn verhaal. Het is een geweldig concept. Een meerwaarde voor de leden, perfect om nieuwe leden in te schrijven en een absolute meerwaarde voor mijn club.

Dat is goed om te horen, maar begin eens bij het begin

We wisten niet wat ons overkwam de eerste weken. Ruim 600 van onze 1.500 leden wilden een proefles op de Milon Cirkel. Uiteindelijk hebben bijna 400 daarvan ervoor gekozen om voor eenmalig 90 euro de Milon Cirkel te blijven gebruiken.

Hoe verklaar je dat succes?

Het is gewoon een heerlijke training. Gemakkelijk, snel en nog extra effectief ook door de excentrische weerstand. De eerste leden wilden uit nieuwsgierigheid een proeftraining volgen, puur door de komst van die nieuwe toestellen. Maar de meesten hebben pas ingetekend na de enthousiaste verhalen van de leden die het al gedaan hadden.

Bleven die enthousiaste verhalen beperkt tot binnen M&M The Next?

Nee, zeker niet. De eerste maanden kregen we al veel mensen over de vloer die lid wilden worden vanwege de goede verhalen die ze over de Milon Cirkel gehoord hadden. Vanaf september (toen de Milon Cirkel geplaatst werd, red.) zijn we eindelijk weer gaan plussen in ledenaantal.

Hoe heeft zich de ledengroei ontwikkeld?

We hebben in het jaar voor de komst van de Milon Cirkel vaak een kleine min gedraaid. Iets meer uitschrijvingen dan inschrijvingen. Nu is dat compleet anders. We schrijven minder mensen uit en veel meer in.

Is daarbij een direct verband te zien met de komst van de Milon Cirkel?

Absoluut. Vorig jaar schreven we in januari en februari 128 nieuwe leden in. Nu zijn er dat 194 in beide maanden. Een duidelijke plus dus, terwijl aan de andere kant de opzeggingen minder zijn. Op een advertentie van 600 euro hebben we 33 nieuwe Milon leden ingeschreven in januari. Die hadden we zonder Milon nooit binnen gehad.

Leden die de Milon Cirkel gebruiken betalen meer bij jou toch?

Ja, we vragen 52,90 euro voor een abonnement inclusief Milon. Dat is de prijs bij 24 maanden. Bij 12 maanden is het 59,90. We hebben al ruim 200 leden op dat Milon abonnement van 24 maanden.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt bij M&M The Next?

In cijfers erg veel. We zijn 188 leden gegroeid in een half jaar tijd. Ons verloop is minder. Onze sales gaat beter dan ooit. Leuk is dat we volgens de jongens van NHN support de beste club in Nederland zijn. Slechts 24% van onze leden is recent niet geweest. Het laagste van Nederland! Iedere week breken we ook weer ons vorige record van bezoekers. Afgelopen maandag zelfs over de 400 bezoekers op 1 dag. Op zondag staan ze met een man of 6 in de rij ’s ochtends. Op maandagochtend zitten er om half zeven al 8 man op de Cirkel.

Is het niet extra druk geworden in de piektijden?

Nee, juist niet. Omdat de training slechts 35 minuten duurt, komen veel mensen direct na hun werk sporten. We zien het juist nu al druk worden om 16.30 uur. Die mensen vinden het heerlijk, want die hoeven na het eten de deur niet meer uit. En wij vinden het heerlijk dat de drukke tijden wat beter gespreid zijn.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt voor jou persoonlijk?

Ik word erg gelukkig van de cijfers. Maar misschien nog wel meer van de hernieuwde energie in de zaak. De leden zijn enthousiaster, de medewerkers zijn weer blij. Voor ons geeft dat rust. We hebben het niet altijd makkelijk gehad in de afgelopen jaren. De laatste maanden geven zoveel vertrouwen voor de toekomst. Dat is heerlijk. Gewoon lekker ondernemen. Prachtig.

Wat wil je je collega-ondernemers meegeven?

Natuurlijk zijn we gewend fitness op een bepaalde manier aan te pakken. Inmiddels weet ik wel beter. De leden vinden dit zoveel beter dan traditionele fitness. Het werkt zoveel fijner in de club. Ondernemen is weer leuk geworden. Dat gun ik mijn collega’s ook van harte.

Als je praat over ‘het verschil maken’ denk ik dat veel fitnessondernemers wel wat verschil willen zien in hun ledenaantal. Meer leden erbij en minder opzeggingen dus. Lees dan zeker onderstaand verhaal van Marco en Monique van Kooten, eigenaars van M&M The Next in Nijkerk.

Milon maakt het verschil bij… M&M The Next in Nijkerk

Er is gewoon geen speld tussen te krijgen, begint Marco zijn verhaal. Het is een geweldig concept. Een meerwaarde voor de leden, perfect om nieuwe leden in te schrijven en een absolute meerwaarde voor mijn club.

Dat is goed om te horen, maar begin eens bij het begin

We wisten niet wat ons overkwam de eerste weken. Ruim 600 van onze 1.500 leden wilden een proefles op de Milon Cirkel. Uiteindelijk hebben bijna 400 daarvan ervoor gekozen om voor eenmalig 90 euro de Milon Cirkel te blijven gebruiken.

Hoe verklaar je dat succes?

Het is gewoon een heerlijke training. Gemakkelijk, snel en nog extra effectief ook door de excentrische weerstand. De eerste leden wilden uit nieuwsgierigheid een proeftraining volgen, puur door de komst van die nieuwe toestellen. Maar de meesten hebben pas ingetekend na de enthousiaste verhalen van de leden die het al gedaan hadden.

Bleven die enthousiaste verhalen beperkt tot binnen M&M The Next?

Nee, zeker niet. De eerste maanden kregen we al veel mensen over de vloer die lid wilden worden vanwege de goede verhalen die ze over de Milon Cirkel gehoord hadden. Vanaf september (toen de Milon Cirkel geplaatst werd, red.) zijn we eindelijk weer gaan plussen in ledenaantal.

Hoe heeft zich de ledengroei ontwikkeld?

We hebben in het jaar voor de komst van de Milon Cirkel vaak een kleine min gedraaid. Iets meer uitschrijvingen dan inschrijvingen. Nu is dat compleet anders. We schrijven minder mensen uit en veel meer in.

Is daarbij een direct verband te zien met de komst van de Milon Cirkel?

Absoluut. Vorig jaar schreven we in januari en februari 128 nieuwe leden in. Nu zijn er dat 194 in beide maanden. Een duidelijke plus dus, terwijl aan de andere kant de opzeggingen minder zijn. Op een advertentie van 600 euro hebben we 33 nieuwe Milon leden ingeschreven in januari. Die hadden we zonder Milon nooit binnen gehad.

Leden die de Milon Cirkel gebruiken betalen meer bij jou toch?

Ja, we vragen 52,90 euro voor een abonnement inclusief Milon. Dat is de prijs bij 24 maanden. Bij 12 maanden is het 59,90. We hebben al ruim 200 leden op dat Milon abonnement van 24 maanden.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt bij M&M The Next?

In cijfers erg veel. We zijn 188 leden gegroeid in een half jaar tijd. Ons verloop is minder. Onze sales gaat beter dan ooit. Leuk is dat we volgens de jongens van NHN support de beste club in Nederland zijn. Slechts 24% van onze leden is recent niet geweest. Het laagste van Nederland! Iedere week breken we ook weer ons vorige record van bezoekers. Afgelopen maandag zelfs over de 400 bezoekers op 1 dag. Op zondag staan ze met een man of 6 in de rij ’s ochtends. Op maandagochtend zitten er om half zeven al 8 man op de Cirkel.

Is het niet extra druk geworden in de piektijden?

Nee, juist niet. Omdat de training slechts 35 minuten duurt, komen veel mensen direct na hun werk sporten. We zien het juist nu al druk worden om 16.30 uur. Die mensen vinden het heerlijk, want die hoeven na het eten de deur niet meer uit. En wij vinden het heerlijk dat de drukke tijden wat beter gespreid zijn.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt voor jou persoonlijk?

Ik word erg gelukkig van de cijfers. Maar misschien nog wel meer van de hernieuwde energie in de zaak. De leden zijn enthousiaster, de medewerkers zijn weer blij. Voor ons geeft dat rust. We hebben het niet altijd makkelijk gehad in de afgelopen jaren. De laatste maanden geven zoveel vertrouwen voor de toekomst. Dat is heerlijk. Gewoon lekker ondernemen. Prachtig.

Wat wil je je collega-ondernemers meegeven?

Natuurlijk zijn we gewend fitness op een bepaalde manier aan te pakken. Inmiddels weet ik wel beter. De leden vinden dit zoveel beter dan traditionele fitness. Het werkt zoveel fijner in de club. Ondernemen is weer leuk geworden. Dat gun ik mijn collega’s ook van harte.

milon I producten en concepten

'Leuk is dat we volgens de jongens van NHN support de beste club in Nederland zijn'

body•LIFE 3I2013 I

nr5 2018
nr4 2018
nr3 2018
nr2 2018
nr1 2018
nr10 2017
nr9 2017
nr8 2017
nr7 2017
nr6 2017
nr5 2017
nr4 2017
nr3 2017
nr2 2017
nr1 2017
nr10 2016
nr9 2016
nr8 2016
nr7 2016
nr6 2016
nr5 2016
nr4 2016
nr3 2016
nr2 2016
nr1 2016
nr10 2015
nr9 2015
nr8 2015
nr7 2015
nr6 2015
nr5 2015
nr4 2015
nr3 2015
nr2 2015
nr1 2015
nr10 2014
nr9 2014
nr8 2014
nr7 2014
nr6 2014
nr5 2014
nr4 2014
nr3 2014
nr2 2014
nr1 2014
nr9 2013
nr8 2013
nr7 2013
nr6 2013
nr5 2013
nr4 2013
nr3 2013
nr2 2013
nr1 2013
nr10 2012
nr9 2012
nr8 2012
nr7 2012
nr6 2012
nr5 2012
nr4 2012
nr3 2012
nr2 2012
nr1 2012
nr10 2011
nr9 2011
nr8 2011
nr7 2011
nr6 2011
nr5 2011
nr4 2011
nr3 2011
nr2 2011
nr1 2011
nr10 2010
nr9 2010
nr8 2010
nr7 2010
nr6 2010
nr5 2010
nr4 2010
nr3 2010
nr2 2010
nr1 2010
nr10 2009
nr9 2009
nr8 2009
nr7 2009
nr6 2009
nr5 2009
nr4 2009