- Milon maakt het verschil bij…M&M The Next in Nijkerk

Gebruikers aan het woord:

Ik heb schouderklachten. Het ideale van de Milon Cirkel is dat de toestellen daar rekening mee houden. Ik kan de volledige ronde trainen, maar zonder dat mijn schouder overbelast wordt. Ik vind het een ideale aanvulling op de spinning en het hardlopen wat ik al deed.

Paul Schipper, Nijkerk

Ik ben speciaal voor de Milon Cirkel lid geworden. Ik ben een echte teamsporter en heb niets met fitness. Het grote voordeel van de Cirkel is dat je het einde ziet. Na het fietsen weet je: ik ben halverwege. Dat is erg fijn. Ik ben zelfstandige en dus is het voor mij heerlijk dat ik kan komen wanneer ik wil. Ik ben er vaak om 9.00 uur en stap om 10.00 uur gedoucht weer naar buiten. Na een aantal trainingen merkte ik het verschil al.

Henry Hamstra, Nijkerk

Ik ben al erg lang lid van deze club en deed altijd BBB en RPM. Toen de Milon Cirkel kwam ben ik meteen begonnen. Deze training geeft veel meer resultaat. Mijn armen zijn veel steviger geworden. Het feit dat je niet gebonden bent aan vaste tijden is ideaal. Fitness heb ik nooit leuk gevonden, maar dit is ideaal.

Annemien van Ravenhorst – v/d Poll, Nijkerk

Het is even snel trainen. In 35 minuten ben je klaar. Daarna doe je eventueel nog wat anders of ga je lekker naar huis. Je hoeft helemaal niets in te stellen. Dat is heerlijk.

Anita van Veluw, Zwartebroek

producten en concepten I milon

I body•LIFE 3I2013

Er is gewoon geen speld tussen te krijgen, begint Marco zijn verhaal. Het is een geweldig concept. Een meerwaarde voor de leden, perfect om nieuwe leden in te schrijven en een absolute meerwaarde voor mijn club.

Dat is goed om te horen, maar begin eens bij het begin

We wisten niet wat ons overkwam de eerste weken. Ruim 600 van onze 1.500 leden wilden een proefles op de Milon Cirkel. Uiteindelijk hebben bijna 400 daarvan ervoor gekozen om voor eenmalig 90 euro de Milon Cirkel te blijven gebruiken.

Hoe verklaar je dat succes?

Het is gewoon een heerlijke training. Gemakkelijk, snel en nog extra effectief ook door de excentrische weerstand. De eerste leden wilden uit nieuwsgierigheid een proeftraining volgen, puur door de komst van die nieuwe toestellen. Maar de meesten hebben pas ingetekend na de enthousiaste verhalen van de leden die het al gedaan hadden.

Bleven die enthousiaste verhalen beperkt tot binnen M&M The Next?

Nee, zeker niet. De eerste maanden kregen we al veel mensen over de vloer die lid wilden worden vanwege de goede verhalen die ze over de Milon Cirkel gehoord hadden. Vanaf september (toen de Milon Cirkel geplaatst werd, red.) zijn we eindelijk weer gaan plussen in ledenaantal.

Hoe heeft zich de ledengroei ontwikkeld?

We hebben in het jaar voor de komst van de Milon Cirkel vaak een kleine min gedraaid. Iets meer uitschrijvingen dan inschrijvingen. Nu is dat compleet anders. We schrijven minder mensen uit en veel meer in.

Is daarbij een direct verband te zien met de komst van de Milon Cirkel?

Absoluut. Vorig jaar schreven we in januari en februari 128 nieuwe leden in. Nu zijn er dat 194 in beide maanden. Een duidelijke plus dus, terwijl aan de andere kant de opzeggingen minder zijn. Op een advertentie van 600 euro hebben we 33 nieuwe Milon leden ingeschreven in januari. Die hadden we zonder Milon nooit binnen gehad.

Leden die de Milon Cirkel gebruiken betalen meer bij jou toch?

Ja, we vragen 52,90 euro voor een abonnement inclusief Milon. Dat is de prijs bij 24 maanden. Bij 12 maanden is het 59,90. We hebben al ruim 200 leden op dat Milon abonnement van 24 maanden.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt bij M&M The Next?

In cijfers erg veel. We zijn 188 leden gegroeid in een half jaar tijd. Ons verloop is minder. Onze sales gaat beter dan ooit. Leuk is dat we volgens de jongens van NHN support de beste club in Nederland zijn. Slechts 24% van onze leden is recent niet geweest. Het laagste van Nederland! Iedere week breken we ook weer ons vorige record van bezoekers. Afgelopen maandag zelfs over de 400 bezoekers op 1 dag. Op zondag staan ze met een man of 6 in de rij ’s ochtends. Op maandagochtend zitten er om half zeven al 8 man op de Cirkel.

Is het niet extra druk geworden in de piektijden?

Nee, juist niet. Omdat de training slechts 35 minuten duurt, komen veel mensen direct na hun werk sporten. We zien het juist nu al druk worden om 16.30 uur. Die mensen vinden het heerlijk, want die hoeven na het eten de deur niet meer uit. En wij vinden het heerlijk dat de drukke tijden wat beter gespreid zijn.

Wat heeft Milon voor verschil gemaakt voor jou persoonlijk?

Ik word erg gelukkig van de cijfers. Maar misschien nog wel meer van de hernieuwde energie in de zaak. De leden zijn enthousiaster, de medewerkers zijn weer blij. Voor ons geeft dat rust. We hebben het niet altijd makkelijk gehad in de afgelopen jaren. De laatste maanden geven zoveel vertrouwen voor de toekomst. Dat is heerlijk. Gewoon lekker ondernemen. Prachtig.

Wat wil je je collega-ondernemers meegeven?

Natuurlijk zijn we gewend fitness op een bepaalde manier aan te pakken. Inmiddels weet ik wel beter. De leden vinden dit zoveel beter dan traditionele fitness. Het werkt zoveel fijner in de club. Ondernemen is weer leuk geworden. Dat gun ik mijn collega’s ook van harte.

'Ik word erg gelukkig van de cijfers. Maar misschien nog wel meer van de hernieuwde energie in de zaak' Hallo Köln, Keulen, Cologne…

Zo, het zit er weer op! De eerste editie Fibo Köln heeft de vuurdoop doorstaan. Het evenement heeft de trouwe bezoeker verrast en overtuigd dat de nieuwe thuisbasis, op bijna alle fronten, de oude heeft overtroffen.

Donderdag morgen richting Duitsland. Terwijl net over de grens in het Ruhrgebied de 1ste files zich aanmeldden werd ik verrast door mijn gedachtes aan de nieuwe bestemming en wat ons daarbij te wachten zou staan. Ik was volledig voorbereid op de busrit van parkeerplaats naar entree en de overvolle gangpaden waarbij je af en toe maar beter over de hoofden zou kunnen lopen dan te proberen elkaar zonder aanraken te passeren.

Wat schetste echter mijn verbazing toen we om half 11 aankwamen en onze bolide bijna recht voor deur konden stallen. We werden ontvangen in een ruime, zonnige hal waarbij het binnen wandelen een waar feestje was. Vooral de ruime opzet gaf direct een indruk van rust en overzichtelijkheid.

So far, so good!

Een snelle rondgang door de eerste hallen leerde ons dat veel oude vertrouwde exposanten weer “Acte de présence” hadden gegeven waarbij ook opviel dat een nieuwe schare van aanbieders zich hadden geïnstalleerd om de markt te gaan veroveren. Om de eerste honger te stillen moesten we helaas concluderen dat een bezoek aan een aantal eetpaleizen erin resulteerde dat het aantal bezoekers de verwachtingen ver moest hebben overtroffen, er was geen broodje meer te krijgen!

De “Fitgoed verdelers” waren weer rijkelijk vertegenwoordigd waarbij mij opviel dat zowat elke aanbieder iets nieuws te bieden had. Sommigen hadden bestaande concepten opgepimt terwijl anderen zich lieten leiden door elektronica en het WereldWijdeWeb. Na het afwerken van de afspraken en de borrel op een feestelijke stand, hebben wij samen met een paar collega´s de koffers gedropt in ons hotel en op loopafstand een leuk etablissement in de Altstad opgezocht. In een gezellig en typisch “Brauhaus”, waar de wijn in emmers en het bier in glaasjes werd geschonken, hebben wij genoten van een heerlijk Kölnisch pannetje.

Op vrijdag viel het op dat zo´n beetje half, in de fitness ondernemend, Nederland naar Keulen moest zijn afgereisd. Waarschijnlijk om zich te laten inspireren over datgene wat de aanbieders voor de toekomst in petto hebben. Zelf waren wij benieuwd hoe de Europese ondernemer zijn eigen toekomst ziet waarbij ons opviel dat voornamelijk wordt ingezet op PT met “low staff” of zelfs “no staff” clubs. In het kader van de huidige ontwikkelingen en als antwoord op de budget clubs die wereldwijd als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten, realiseert deze ondernemer zich dat middels de juiste automatisering op voornamelijk personeelskosten en organisatie beduidend bespaard kan worden. De personal trainer wordt dan door de klanten zelf ingehuurd terwijl het management volledig automatisch onder controle wordt gehouden. Blij verrast door deze ontwikkelingen, hebben wij moe maar voldaan ons eigen stulpje weer opgezocht. Fibo Cologne, het was een groot succes, liebe Grüße und wir sehen uns in 2014!

Column Marie Anne van Laak I producten en concepten

Marie Anne van Laak

Delcom

body•LIFE 3I2013 I

nr3 2018
 
nr2 2018
 
nr1 2018
 
nr10 2017
nr9 2017
 
nr8 2017
 
nr7 2017
 
nr6 2017
nr5 2017
 
nr4 2017
 
nr3 2017
 
nr2 2017
nr1 2017
 
nr10 2016
 
nr9 2016
 
nr8 2016
nr7 2016
 
nr6 2016
 
nr5 2016
 
nr4 2016
nr3 2016
 
nr2 2016
 
nr1 2016
 
nr10 2015
nr9 2015
 
nr8 2015
 
nr7 2015
 
nr6 2015
nr5 2015
 
nr4 2015
 
nr3 2015
 
nr2 2015
nr1 2015
 
nr10 2014
 
nr9 2014
 
nr8 2014
nr7 2014
 
nr6 2014
 
nr5 2014
 
nr4 2014
nr3 2014
 
nr2 2014
 
nr1 2014
 
nr9 2013
nr8 2013
 
nr7 2013
 
nr6 2013
 
nr5 2013
nr4 2013
 
nr3 2013
 
nr2 2013
 
nr1 2013
nr10 2012
 
nr9 2012
 
nr8 2012
 
nr7 2012
nr6 2012
 
nr5 2012
 
nr4 2012
 
nr3 2012
nr2 2012
 
nr1 2012
 
nr10 2011
 
nr9 2011
nr8 2011
 
nr7 2011
 
nr6 2011
 
nr5 2011
nr4 2011
 
nr3 2011
 
nr2 2011
 
nr1 2011
nr10 2010
 
nr9 2010
 
nr8 2010
 
nr7 2010
nr6 2010
 
nr5 2010
 
nr4 2010
 
nr3 2010
nr2 2010
 
nr1 2010
 
nr10 2009
 
nr9 2009
nr8 2009
 
nr7 2009
 
nr6 2009
 
nr5 2009
nr4 2009