- Column Vlaminckx

Als eerste de nieuwste trends

Het delen van kennis en kunde is het fundament waarop de VES gebouwd is. Ondernemers delen zaken die goed gaan en minder goed gaan in hun bedrijf. Dit wordt gedaan op de landelijke en regionale netwerkbijeenkomsten, maar ook het speciale forum. Op deze manier kunnen aangesloten leden razendsnel inspringen op de nieuwste trends in de fitnessbranche. Zo werd in de jaren ‘90 Tae Bo naar Nederland gehaald en als eerste bij VES-fitnesscentra uitgerold. Begin 2008 draaiden VES-centra al volop Zumba lessen terwijl de rest van Nederland nog amper van het bestaan van deze ritmische danslessen had gehoord. En ook op het gebied van Small Group trainingen was de VES er afgelopen jaren als eerste bij.

De drie kernwaarden van de VES

VES-fitnesscentra staan voor:

• Excellente service en aandacht

Bij een VES-fitnesscentrum ervaart de klant altijd persoonlijke service en aandacht. Klanten voelen zich thuis. Veel centra zijn geworteld in de plaatselijke gemeenschap en tevens een gezellige ontmoetingsplek.

• Aantoonbare kwaliteit

VES-centra zijn allemaal in bezit van het Fitness totaal keurmerk. Dit is het belangrijkste keurmerk in de fitnessbranche. Kwaliteit is dus aantoonbaar aanwezig.

• Resultaatgerichte begeleiding

Begeleiding is belangrijk en bij VES-centra altijd gericht op resultaat. Wanneer vindt een klant een training leuk? Als hij zijn doelen bereikt, dat stimuleert om door te gaan. Goede begeleiding is van grote invloed op retentie. Bestaande klanten zijn heel belangrijk en resultaatgerichte begeleiding is een middel om deze klanten vast te houden.

Meer dan een

netwerk alleen

Begonnen in 1983 met 5 fitnesscentra die de krachten bundelden, is de VES nu gegroeid tot een netwerk met 95 aangesloten fitnesscentra. Naast netwerken gebeurt er veel meer. De organisatie initieert marketingcampagnes (gratis voor VES-leden) en zorgt ervoor dat aangesloten fitnesscentra inkoopvoordeel krijgen bij veel strategische partners uit de branche, zoals Les Mills, Club Joy en Hidden Profits. Daarnaast is er een eigen licentievrij groepslesprogramma in de vorm van GroupChallenge en het beste op het gebied van outdoor trainen: Bootcamp Exclusief.

- Marketing

Door een slimme samenwerking met MMD Media krijgen VES-clubs 4 gratis marketingcampagnes per jaar aangeboden. Deze campagnes zijn gericht op ledenwerving of op ledenbehoud. Bekend zijn de Active Summer campagne en de winter ledenwerfcampagne. Door mee te doen aan deze campagnes maken klanten van VES-fitnesscentra kans op vakanties, weekendjes weg, wellness arrangementen en nog veel meer.

Via www.ves.nl krijgen VES-centra nog meer online zichtbaarheid. Elke aangesloten club heeft een eigen landingspagina waarop consumenten direct een gratis proefweek kunnen aanvragen. Dit gebeurt regelmatig.

- Inkoop en voordeel

VES-leden krijgen kortingen en voordelen bij veel strategische partners uit de branche. Dit zijn kortingen en voordelen die standalone sportcentra die niet zijn aangesloten, niet krijgen.

- VES GroupChallenge

In oktober 2011 is VES GroupChallenge gelanceerd. Een eigen Small Group trainingsprogramma. GroupChallenge is de overkoepelende naam voor InsanityChallenge, BootcampChallenge en CrossChallenge. Deze lessen duren maximaal 30 minuten en zorgen ervoor dat deelnemers tot maar liefst 800 kcal verbranden.

- Bootcamp Exclusief

Nog maar kort geleden is Bootcamp Exclusief ontwikkeld. Bootcamp lessen zijn al bekend in Nederland, maar deze lessen gaan net een stapje verder. Bootcamp Exclusief is een outdoor training op het allerhoogste niveau.

- Licentievrij en gratis marketing

Ook in de toekomst speelt de VES in op de nieuwste trends door ontwikkeling van licentievrije groepslesprogramma’s voor aangesloten sportcentra. Op de beveiligde ledenpagina staan kant-en-klare marketingpakketten klaar waarmee de programma’s aangekondigd kunnen worden.

- VES paspoort

Klanten van VES-sportcentra hebben door de introductie van het VES-paspoort de mogelijkheid om gratis in heel Nederland bij alle 95 andere aangesloten sportcentra te sporten. Deze boodschap wordt nu gecommuniceerd via een landelijke abri campagne bij 350 tankstations en wegrestaurants door heel Nederland.

- Bewezen bestaansrecht na 30 jaar

De VES heeft haar bestaansrecht in 30 jaar bewezen. De negatieve beeldvorming die in de jaren ‘70 en ‘80 heerste is mede door de VES grotendeels verdwenen en omgezet in een beeldvorming die positief geworden is.

VES I business

Met uw sportcentrum lid

worden van de VES?

Bent u fitnessondernemer en heeft u interesse om zich

bij onze organisatie aan te sluiten? Wij informeren u graag over alle mogelijkheden.

Neem contact op met Coen Langstraat van het VES bureau. E-mail: info@ves.nl

Tel: 010-4742658/06-41979434 Website: www.ves.nl

body•LIFE 3I2013 I

nr7 2018
nr6 2018
nr5 2018
nr4 2018
nr3 2018
nr2 2018
nr1 2018
nr10 2017
nr9 2017
nr8 2017
nr7 2017
nr6 2017
nr5 2017
nr4 2017
nr3 2017
nr2 2017
nr1 2017
nr10 2016
nr9 2016
nr8 2016
nr7 2016
nr6 2016
nr5 2016
nr4 2016
nr3 2016
nr2 2016
nr1 2016
nr10 2015
nr9 2015
nr8 2015
nr7 2015
nr6 2015
nr5 2015
nr4 2015
nr3 2015
nr2 2015
nr1 2015
nr10 2014
nr9 2014
nr8 2014
nr7 2014
nr6 2014
nr5 2014
nr4 2014
nr3 2014
nr2 2014
nr1 2014
nr9 2013
nr8 2013
nr7 2013
nr6 2013
nr5 2013
nr4 2013
nr3 2013
nr2 2013
nr1 2013
nr10 2012
nr9 2012
nr8 2012
nr7 2012
nr6 2012
nr5 2012
nr4 2012
nr3 2012
nr2 2012
nr1 2012
nr10 2011
nr9 2011
nr8 2011
nr7 2011
nr6 2011
nr5 2011
nr4 2011
nr3 2011
nr2 2011
nr1 2011
nr10 2010
nr9 2010
nr8 2010
nr7 2010
nr6 2010
nr5 2010
nr4 2010
nr3 2010
nr2 2010
nr1 2010
nr10 2009
nr9 2009
nr8 2009
nr7 2009
nr6 2009
nr5 2009
nr4 2009