- Oproep testlab

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2013

De Milon Cirkel met het logo op de muur

Eigenaar Bert de Groot heeft geen klagen. Natuurlijk is het de laatste jaren iets moeizamer gegaan, maar Bert heeft zijn club zeer goed op orde. De Milon Cirkel is dan ook een welkome aanvulling om het resultaat nog verder te vergroten.

Hoe ben je Milon tegen het lijf gelopen?

Ik ken Martijn van der Pijl al jarenlang. Toen hij nog voor Greinwalder & Partner werkte, voorzag hij me van marketingadvies. Martijn weet wat er speelt in de markt en doet geen gekke dingen. Bij zijn overstap naar Milon keek ik even raar op, maar al gauw snapte ik dat Milon veel meer is dan fitnesstoestellen in een rondje. Als je dan ook de interviews in de vakbladen leest en collega-ondernemers hoort over hun resultaten dan ga je vanzelf een keer praten.

Toch heeft het nog een tijdje geduurd toch?

Klopt. Ik ben altijd flink bezig in de club. Het is een prachtig pand, maar behoeft wel wat onderhoud. Daarnaast wil ik blijven vernieuwen, altijd voorop lopen. Toen ik de verbouwingen klaar had werd het tijd voor de volgende stap en was het met Martijn zo geregeld.

Geen moeilijke keuze dus?

Nee. Natuurlijk had ik wat vragen. Je wil zo’n investering minimaal terugverdienen en er zelfs nog iets aan overhouden. Dat hebben we even rustig doorgerekend. Daarnaast moet je even kijken welke invloed zo’n nieuw concept heeft voor de lopende processen in de club. Omdat Milon inmiddels in zoveel clubs goed draait, is het concept ook stap voor stap completer geworden. Het is een versterking van je huidige processen zoals sales, retentiebeleid, reclame, enz. Zo vielen de puzzelstukjes in elkaar.

Hoe is het tot op heden verlopen?

Het gaat bijzonder goed. Al ruim 200 leden hebben middels een eenmalige bijbetaling de Milon Cirkel als extra faciliteit omarmd. Ondanks dat we nog geen externe reclame hebben gemaakt, komen de eerste nieuwe leden al naar ons toe. Daar zorgen de enthousiaste leden wel voor.

Jullie werken met de nieuwste lijn van Milon en met de nieuwste software. Welke voordelen geeft dat in jouw ogen?

Het geeft onze trainers grip op de leden die in de Milon Cirkel trainen. Via de software weet je de namen, de trainingshistorie, de doelstellingen en eventuele klachten. Begeleiding is dus altijd persoonlijk en inhoudelijk. Natuurlijk is soms een praatje over het weer ook goed, maar om je leden resultaat te kunnen bieden, zal je grip op ze moeten houden. Die grip houden de leden op hun beurt ook met Milon en onze club. Ze kunnen namelijk thuis inloggen en hun resultaten inzien. Ook kan de trainer berichten sturen die ze dan thuis zien bij het inloggen. Het is een ideaal concept voor zowel de leden als de trainers.

Hoe gaat zich dit ontwikkelen?

Deze manier van trainen heeft de toekomst. Het is snel, eenvoudig en efficiënt. Daar houden mensen van. We gaan er alles aan doen om de Milon-leden het resultaat te laten halen waar ze voor komen. Dan zal de mond-tot-mond reclame al een deel van het werk doen. Gezien de support vanuit Milon zal ook de externe promotie zijn vruchten wel gaan afwerpen. Ik kan me best voorstellen dat we op termijn dit concept verder gaan uitbreiden en afscheid nemen van enkele van onze traditionele toestellen.

Wat wil je collega ondernemers meegeven?

Iedereen mag zelf bepalen welke richting hij of zij kiest natuurlijk. Maar we hebben het steeds vaker over positionering in de fitnessbranche. Door met Milon te starten roep je niet alleen dat je anders en beter bent, je bent ook echt anders en beter. Je kan een slag slaan richting nog meer aandacht en nog meer resultaat. En het mooie is, ook bij ons in het hoge noorden, er zijn voldoende mensen die bereid zijn iets meer te betalen voor een veel beter product waarmee ze wel hun doelen behalen. Dat is win-win toch?

Interne aankondiging van de ledenactie

milon I producten en concepten

Pijlen wijzen de weg naar de nieuwste aanwinst,

de Milon Cirkel

Edities