Nabeschouwing FIBO

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr4 2012

De organisatie van de FIBO kan tevreden terugkijken op de beurs, want met 65.800 bezoekers tegen de 58.100 van vorig jaar werd een nieuw bezoekersrecord gevestigd. Evenals het aantal exposanten, dat steeg van 581 vorig jaar naar 612 dit jaar. Ondanks de economische recessie lieten de exposanten het dus niet afweten en werden er veel nieuwe producten en diensten geïntroduceerd. Hiermee onderstreept de FIBO haar rol als internationale beurs op het gebied van fitness, wellness en gezondheid.

Veel buitenlandse bezoekers

De beurs wordt door steeds meer vakbezoekers uit het buitenland bezocht. Bijna één op de drie. Daaronder ook veel bezoekers uit Nederland, die bij gebrek aan een ‘echte’ vakbeurs in Nederland de FIBO graag bezoeken.

Stefan Geier, marketing manager bij Dachi LifeFitness Europe GmbH, was blij met het niveau van de internationale klanten op de stand. “De helft kwam uit het buitenland. Opvallend was de enorme instroom van klanten uit het Verenigd Koninkrijk en Spanje.”

Het bedrijf Queenax was voor de tweede keer vertegenwoordigd op de FIBO. Voor Alessandro Pontani, Marketing & Product Manager, betekende dit een goede zet. “FIBO is absoluut de juiste plaats voor ons om de wereldmarkt te betreden en onze business uit te breiden. We hadden studio-eigenaars uit de hele wereld op onze stand en boekten zelfs op de laatste dag orders uit onder andere Japan, India, Brazilië, Tunesië, Koeweit, Dubai, Zuid-Afrika en China.”

Gezondheid en preventie

Een steeds belangrijkere doelgroep vormt de vakbezoeker uit de gezondheidszorg. Daar speelde de FIBO op in door het organiseren van de FIBOmed in combinatie met een seminar en een groot aanbod van toeleveranciers op dit gebied. Dit jaar waren van de 612 exposanten meer dan 100 afkomstig uit de gezondheidszorg. Eén op de drie bezoekers bleek geïnteresseerd te zijn in trainingsapparatuur en oefeningenfaciliteiten op het gebied van fysiotherapie en medisch fitness.

Dat de gezondheidsmarkt booming is, blijkt ook uit de conjunctuurbarometer van het Zwitserse Beurs marktonderzoeksbureau Wissler & Partner die tijdens de beurs deelnemers enquêteerden. Zo verwacht 61 procent van de ondervraagde bedrijven dat de vraag naar fitness-en gezondheidszorg sterk zal toenemen. De bereidheid om te investeren in nieuwe faciliteiten en trainingsapparatuur is groot wat op de FIBO tot veel concrete orders leidden. “Vooral de eerste twee dagen waren het beste voor ons”, vertelt Thomas Lampert, managing HUR Duitsland GmbH. “De kwaliteit van de bezoekers was hoog. Het concept van de FIBOmed past in deze tijd waarin het thema preventie en gezondheid een steeds belangrijkere rol gaat spelen.”

Dit kan Volker Dellinger, Sales Manager Proxomed alleen maar beamen. “De belangstelling voor ons competentiecentrum op het gebied van medisch fitness was erg groot.”

Trends

De FIBO is natuurlijk bij uitstek het platform voor wat de nieuwste trends voor het komende jaar gaan worden. Naast de vele innovatieve trainingsapparatuur die werd geïntroduceerd, zagen we ook nieuwe groepstrainingconcepten zoals ‘Piloxing’ (een mengsel van gymnastiek, boksen en dans) of het Barre Concept (een mengsel van yoga en ballet). Nieuwe concepten, die moeten opboksen tegen de al vele bestaande concepten zoals Les Mills en Zumba, dat nog steeds populair is en een motivatieprogramma bij uitstek is.

Verder zagen we op de FIBO veel oplossingen op het gebied van trainingstechnologieën. Er komen in de consoles van de fitnessapparatuur steeds meer features die exact bijhouden hoe lang je traint en wat het resultaat is van al deze inspanningen die je tegelijkertijd kunt delen op Facebook of andere Social Media. Ondanks dat wordt in veel gevallen nog steeds de vertrouwde hartslagborstband gebruikt voor bij de training. Polar toonde op de FIBO de Polar H7, een hartslagsensor die gebruik maakt van Bluetooth Smart Technology voor draadloze overdracht van de hartslag naar bijvoorbeeld een Smartphone waarmee de gebruiker in real time zijn hartslag kan zien tijdens de training.

MyZone van Pulse Fitness gaat nog een stap verder en toonde een borstband gekoppeld aan een innovatief softwaresysteem die alle activiteiten van de gebruiker zowel in de sportschool als daarbuiten registreert en analyseert. De gegevens kunnen thuis of in het fitnesscentrum door het lid en/of de instructeur worden uitgelezen.

Op de FIBO verder ook veel nieuwtjes op het gebied van circuittraining, die aan een comeback bezig is. In de stand van Milon, die in opmars is in Europa, was de belangstelling voor de Milon Cirkel erg groot. Trainingsconcepten die vooral populair zijn vanwege de kort durende trainingen (circa 30 minuten per week) waardoor mensen het langer volhouden.

Toch stellen wetenschappers hun vraagtekens bij dergelijke concepten en zeggen dat mensen iedere dag minsten 30 minuten moeten bewegen en drie keer per week intensief bewegen om fit en gezond te blijven. Een fitnessprogramma dient in hun ogen afgestemd te zijn op de persoon in kwestie. De tijden dat er alleen getraind wordt om de biceps en triceps of de conditie te versterken, lijken voorbij. Het gaat volgens de wetenschappers om de mens in zijn totaliteit: lichaam en geest. Vandaar dat functionele training steeds meer in opkomst is.

Dit bleek ook wel uit het aantal aanbieders van functionele trainingsapparatuur op de FIBO. Erg druk was het in de stand van Life Fitness die met de Synrgy360 een concept introduceerde, waarin alle elementen van functionele training zijn ondergebracht in één product. Het apparaat biedt functionele fitness, krachttraining, lichaamsbeweging en gewichtsverlies, personal training, core training, Boot Camp en sportspecifieke training. Het helpt volgens Life Fitness Personal Trainers om individuen en kleine groepen effectief te trainen en zodoende optimaal in te spelen op de toenemende vraag naar dit soort activiteiten. Dat blijkt ook uit onderzoek door het Amerikaanse Instituut The American College Sports Medicine onder sportsartsen, coaches en atleten over de hele wereld. Klassieke krachtapparatuur zoals de Leg Press en halterbanken worden ingeruild voor pulley apparatuur, klimtouwen, medicine balls en kettlebells. Functionele training is al een paar jaar een begrip in de fitnesswereld, maar zal volgens insiders de trend worden voor de komende jaren.

FIBO Innovation Award

Traditioneel werden op de vrijdag de FIBO Innovation Awards uitgereikt. In de afgelopen weken heeft een onafhankelijke vakjury, onder leiding van de TUV Rheinland Gruppe, bestaande uit journalisten van het tijdschrift Fit for Fun, sportwetenschappers en sportartsen, zich gebogen over alle inzendingen. Uit de genomineerden in de drie categorieën trainingsapparatuur, gezondheidsbevordering en design werden de winnaars bekend gemaakt. De genomineerde producten toonden niet alleen de innovatiekracht van de branche maar ook de bandbreedte van fitness. Voor de jury bleek het geen gemakkelijke opgave om onder de vele high-tech producten die met de nieuwste stand van zaken zijn ontwikkeld, een keuze te maken. Na rijp beraad werden de drie winnaars bekend gemaakt.

Winnaar in de categorie trainingsapparatuur was de firma Letow GmbH met de intensic trainingstoestellen. Deze zijn ontwikkeld door een trainer, die ook fysio- en manueeltherapeut is. Het bijzondere aan de intensic is dat op een eenvoudige manier gebruikt wordt gemaakt van het eigen lichaamsgewicht, waarmee de dieper gelegen spieren getraind kunnen worden. De steilheid van de traininghoek alsook de zitpositie bepaalt de intensiteit van de weerstand waaraan het lichaam moet werken. De bewegingen die bij de individuele oefeningen worden uitgevoerd, gebeuren over korte afstanden, rechtlijnig en gecontroleerd. De wervelkolom is daarbij praktisch volledig gestabiliseerd waarmee de laaggelegen spieren van de lumbale wervelkolom zonder gevaar voor letsel, worden gestimuleerd.

Winnaar in de categorie gezondheidsbevordering was LMT Deutschland AG met de Cybex Bravo Press en Pull. De jury was vooral te spreken over de mogelijkheden die de CYBEX Bravo biedt. Een functionele trainer met progressieve ondersteuning die de gebruiker de mogelijkheid biedt te trainen met een aanzienlijk grotere taakbelasting en core-activiteit dan een soortgelijk vrijstaande kabeloefening. Dit kan leiden tot een grotere krachtwinst met superieure integratie van de kernspier.

Tenslotte de winnaar in de categorie Design: Milon Industries GmbH met de milanic Vision, elektronische bestuurde apparaten die ontwikkeld zijn volgens de nieuwste wetenschappelijke bevindingen. Kenmerkend is het volledig drukpunt, directe overbrenging van het vermogen en optimale hendel draaipunten. Dit in combinatie met een hoogwaardige afwerking en aantrekkelijk uiterlijk, ontworpen door Porsche Design Studio.

nabeschouwing fibo I branche actueel

body•LIFE 4I2012 I

Introductie HDD Group op FIBO

De officiële introductie van HDD Group in Duitsland, onder de handelsnaam HDD Deutschland GmbH, vond plaats op de FIBO in april. HDD was aanwezig met een stand waarin Body Bike, LAPT, Studion en SL!M werden gepresenteerd.

HDD Group kijkt zeer tevreden op de FIBO terug, de stand en lezingen werden goed bezocht, er zijn veel nieuwe contacten gelegd en het was een inspirerend event. Bezoekers konden gratis deelnemen aan een variatie aan lezingen met onderwerpen als Personal Training Management (PTM), Clubmanagement, Retentie Management en Sales Management.

Duitse ketens kiezen voor HDD Deutschland GmbH

Drie Duitse fitnessketens, Body and Soul, Linzenich Fitness Gruppe en HealthCity, werken inmiddels succesvol met het concept van HDD Group. Stefan Schwartz, Regonial Manager bij HealthCity: “Ik wist vrijwel meteen, toen we bij HealthCity Duitsland de Personal Training Business opstartten, dat ik met LAPT samen wilde werken als partner in educatie en als programma voor Personal Training. Ik ben onder de indruk van de inhoud, de educatie en de ondersteuning door LAPT. We zijn heel blij met de resultaten tot nu toe – en we zijn nog maar net begonnen!”  

HDD Group - www.hddgroup.com

Internationale expansie

Greinwalder op FIBO

Op de stand bij Greinwalder & Partner was het een internationale bedoening. Allerlei talen vlogen je om de oren waaronder Nederlands, Engels, Duits, Spaans en Italiaans. Zo divers als de verschillende nationaliteiten, zo eensgezind is de behoefte van de internationale fitnessmarkt aan succesvolle oplossingen in de huidige economie. Vooral in een aantal nieuwe landen waaronder ook de Engelstalige markt ziet Greinwalder & Partner het aantal clubs dat zich aansluit bij het collectief, sterk groeien.

Europa’s grootste marketingadviesbureau is voor veel fitnessondernemers onverminderd het eerste aanspreekpunt als het gaat om ledengroei, ledenbehoud en rendement optimaliseren. Op de FIBO was de belangstelling voor marketingadvisering en succesconcepten als Slim Belly groter dan ooit. De speciale pakketten die voor de komende zomer werden aangeboden vonden gretig aftrek bij fitnesscentra die nu eindelijk eens een oplossing willen voor de traditionele zomerdip.

De lancering van Airpressure Bodyforming 2.0 (Slim Belly & Slim Legs) kreeg veel aandacht van de bezoekers en de pers. Het meest succesvolle stand-alone concept van de afgelopen jaren krijgt een belangrijke doorontwikkeling zowel op product- als conceptniveau, waarbij mobiliteit het kernwoord is. Daarmee wordt het succesconcept ook toegankelijk in groepslessen en outdoorconcepten.

Cruciaal voor het succes van marketingconcepten is de manier waarop fitnesscentra deze intern implementeren. Met nieuwe inhouse trainingen zoals ‘Telefonische advisering’ en ‘Verkoop’ richt Greinwalder & Partner zich nu ook op de medewerkers, die voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor klantengroei en klantbehoud. Creatief dus aan de ene kant, maar vooral ook effectief in de uitvoering.

Op de traditionele borrel op vrijdagavond was het een drukte van belang. Met een knipoog naar de bierfeesten in Beieren, waar het internationele hoofdkantoor van Greinwalder & Partner is gevestigd, konden klanten, bezoekers en leveranciers tot in de kleine uurtjes genieten van een hapje en een drankje.

I body•LIFE 4I2012

Veel noviteiten op FIBO 2012

De Fibo 2012 is weer achter de rug en ook body•LIFE was met een stand aanwezig. Natuurlijk was er teveel te beleven om alles de aandacht te geven die het verdient. We vroegen vooraf enkele deelnemende bedrijven om alvast een kleine sneak-preview te geven over wat zij op de beurs gaan doen.

Uit een rondgang op de FIBO 2012 is te zien voor welke veranderingen de fitnessbranche de komende jaren staat. Het moet allemaal effectiever, gezonder, veiliger, individueler en duurzamer. Te zien waren diverse nieuwe trainingsapparaten in combinatie met functioneel trainen, geschikt voor PT en Smal Group fitness. Ook het thema fitness en gezond was dit jaar nadrukkelijk aanwezig op de FIBO. De verwachting is dat fitness en gezondheid steeds sterker naar elkaar toe groeien, wat ook te merken was aan het stijgend aantal vakbezoekers onder de medische beroepsgroep. Steeds meer leveranciers bieden dan ook producten en programma’s aan op het gebied van preventie- en revalidatie om te beantwoorden aan de toenemende gezondheidsbehoeften van klanten binnen fitness-, wellness-, gezondheidscentra en fysiotherapiepraktijken. In alle opzichten was er dus veel te zien op FIBO 2012. Hieronder een overzicht van de belangrijkste noviteiten.

Keiser Europe

Keiser Europe was aanwezig op FIBO van 19 tot 22 april 2012. Het aantal bezoekers dat de stand wist te vinden was boven verwachting. Dit jaar had Keiser gekozen voor een significant grotere stand met een groot internationaal team vertegenwoordigers en mastertrainers, zodat nagenoeg alle nationaliteiten in hun eigen taal te woord konden worden gestaan.

Op de stand waren verschillende zones te bezoeken, zoals de cardiozone, waar elk uur demonstraties bij te wonen waren, waarbij een enthousiaste groep deelnemers onder leiding van Paco Gonzales een groepsles M3 Indoor Cycling Bikes en M5 Crosstraining kreeg. Er was dit jaar opvallend veel belangstelling voor deze cardioapparatuur; met als nieuwste loot aan de stam de Keiser M3 Total Body Trainer. Ook begint naast de groepslessen M3 Indoor Cycling, het concept van M5, Indoor Cross training steeds meer terrein te winnen.

Daarnaast was er een Performance Zone waar een opstelling te zien en testen was voor (top) sporters. Van oudsher mag Keiser vele topsporters onder haar klantenkring rekenen in binnen- en buitenland, waaronder Papendal en eredivisieclubs. Verder kon men de Scientific Zone bezoeken waar krachtapparatuur met diverse testprogramma’s te zien was. Oprichter en president Dennis Keiser gaf hier uitleg over de diverse Keiser apparatuur waarbij onder andere de snelkracht en explosiviteit gemeten wordt.

Keiser wordt in Benelux vertegenwoordigd door:

The Sports Company - T 077 - 3661640

info@thesportscompany.nl

www.thesportscompany.nl

Synrgy360 grote blikvanger op de Life Fitness stand

Onder meer dankzij de maar liefst vijf nieuwe producten was er tijdens FIBO 2012 veel te zien op de Life Fitness stand. Met elke dag 17 demo’s op de nieuwe Synrgy360, de vernieuwde HD Elite Racks van Hammer Strength en de nieuwe Lifecycle GX draaiden de mastertrainers van de Life Fitness Academy overuren. Grote blikvanger op de beursvloer was Synrgy360, het nieuwe systeem voor personal training en small group training met eindeloze trainingsmogelijkheden. Het unieke van Synrgy360 is dat het een totaaloplossing is, waarbij de klant zelf, afhankelijk van de trainingswensen, de configuratie van het toestel kan bepalen. Zowel de Synrgy360x als de compactere variant, de Synrgy360s, was te bewonderen en trok veel bekijks. Tijdens de demo’s, die elk uur plaatsvonden, was het dringen op de Life Fitness stand. De reacties en belangstelling van clubeigenaren en personal trainers waren overweldigend.

Small group training stond ook centraal tijdens de demo’s op de compleet vernieuwde HD-Elite racks van Hammer Strength. Door de modulaire opbouw van deze racks zijn er meer dan 30 configuraties mogelijk, afgestemd op de specifieke wensen van de klant. Zo werd tijdens FIBO bijvoorbeeld haltertraining gecombineerd met kabeltraining en TRX training. Hiermee werd aangetoond dat HD Elite meer is dan alleen een Rack, waardoor deze manier van trainen toegankelijk gemaakt wordt voor iedere clubomgeving. Ook de introductie van de fraai ontworpen nieuwe group cycling bike, de Lifecycle GX, werd bijzonder goed ontvangen.

Op het gebied van technologische innovatie werd Lifescape geïntroduceerd. Lifescape biedt de gebruiker onder meer een interactieve workout in verschillende virtuele omgevingen. Zo kan er bijvoorbeeld gefietst worden in de Franse Alpen. Daarnaast is er een video on demand functie en is de Life Fitness Virtual Trainer geïntegreerd. FIBO gemist? Bekijk de video’s van de demo’s op: youtube.com/lifefitness

Voor meer informatie over de nieuwe producten van Life Fitness bekijk: www.lifefitness.nl

Thanks for visiting Matrix at FIBO –

we’ll soon meet again…

‘Een gigantisch succes!’ ‘Drukste FIBO ooit…’ De reacties van bezoekers op de beurs in het algemeen, de Matrix Fitness-stand en de nieuwe toestellen in het bijzonder waren lovend.

Vier dagen lang stond de Matrix Fitness-stand in het teken van de introductie van een groot aantal nieuwe cardio- en krachttoestellen. “Goed is niet goed genoeg,” aldus Marco Vonk, managing director Matrix Fitness NL. “You have to believe in better.” Dat is dus waar de R&D afdeling van Matrix Fitness voor staat. Op het moment dat een nieuw product wordt geïntroduceerd, wordt er al direct gekeken of het nog beter kan.

Tijdens deze editie van FIBO lanceerde Matrix Fitness voor het eerst in Europa de nieuwe Climbmill, de nieuwe Ascent Trainer, de nieuwe Elliptical en een compleet nieuwe krachtlijn, Versa. Het design van bijvoorbeeld de nieuwe Ascent Trainer werd heel positief ontvangen. Marco Vonk: “Wanneer je in het R&D-proces feedback vraagt van diverse gebruikersgroepen – eindgebruiker, fitnessondernemer, fitnessinstructeur en servicemonteur - houdt je rekening met zeer uiteenlopende wensen en behoeften. Door hierop in te spelen zorgt Matrix Fitness ervoor dat dit toestel nog beter en slimmer is dan zijn voorganger. De Climbmill daarentegen is een volledig nieuw toestel binnen de Matrix cardiofamilie wat zorgt voor extra variatie in het cardiovasculaire aanbod. Met de introductie van de Versa-krachtlijn kunnen we fitnessondernemers voorzien van een aantrekkelijke lijn krachttrainingstoestellen die naar wens verder aangevuld kunnen worden. Zo kan bijvoorbeeld gekozen worden voor het toevoegen van een rep-counter, zwaardere weight stack en ‘Action Specific Grips’. De klant bepaalt uiteindelijk de extra kenmerken van het toestel. Hartelijk dank voor uw bezoek, de interesse in ons bedrijf en onze toestellen. Tot binnenkort!” With love, Matrixxx

Matrix - T: 030 - 2445435

marketing@matrixfitness.nl - www.matrixfitness.nl

Milon-klanten maken het verschil

Ondanks dat het in de branche niet zo heel goed gaat, zijn er ook fitnesscentra die de afgelopen tijd erg hard gegroeid zijn. Waarom verdienen die ondernemers meer geld dan anderen? Wat doen zij, waardoor ze dé fitnessclub en dé marktleider van hun gemeente zijn geworden?

Dat vroegen veel ondernemers zich blijkbaar af toen ze op de FIBO een kijkje kwamen nemen op de stand van Milon. De geruchten gaan namelijk dat clubs die met de Milon Cirkel werken zich een veel sterkere plaats verschaffen in hun gemeente en de leden ineens wel weer spontaan binnen zien lopen. Ook hun reclamecampagnes hebben ineens weer resultaat. Simpelweg omdat ze het product fitness beter afstemmen op de markt dan hun concurrenten. De Milon Cirkel speelt daarin een belangrijke rol.

De 33 fitnesscentra in Nederland die nu al met Milon werken, weten als geen ander welk verschil Milon kan maken. Dit is de rest van de branche niet ontgaan bleek op de FIBO. Op een alle dagen goed gevulde Milon stand, lieten veel ondernemers zich informeren over de meerwaarde van de Milon Cirkel. Vijf ondernemers hebben direct gekozen om nog voor de zomer met Milon te gaan starten. Vele vervolgafspraken werden ook al direct gepland. In een steeds drukker wordende markt moet je je immers onderscheiden en wil je je als eerste verzekeren van de beste middelen om je continuïteit te versterken. Juist dan zul je de komende jaren tot de groep ondernemers behoren waarbij de leden niet alleen graag lid worden, maar ook graag lid blijven.

Heeft u de FIBO gemist? Maak dan telefonisch een afspraak via 06-53420700 of via:

vanderpijl@milon.com en maak alsnog kennis met de Milon Cirkel.

Meer informatie: www.milon.com.

Meijers Fit & Gezond

FIBO 2012 was een editie waarin ‘functionele training’ centraal stond. Op dit thema heeft Meijers Fit & Gezond zich de afgelopen jaren steeds krachtiger gepresenteerd en dit jaar was het dan ook het moment om groots uit te pakken. Sinds de introductie van de BOSU® Balance Trainer in 2005 heeft Meijers Fit & Gezond het assortiment aan functionele trainingsproducten geleidelijk uitgebreid met topmerken zoals Stroops®, Dynamax®, Hyperwear® en Kamagon®: hoogwaardige trainingsmaterialen die zich onderscheiden door kwaliteit, effectiviteit en eenvoud, ondersteund met goede educatie. Kenmerkend voor het succes van deze formule is hoe de verschillende trainingsmaterialen elkaar perfect aanvullen en samen een ideale invulling geven aan elke functionele trainingsruimte.

Een perfectie centrale locatie in Hal 1, een toegankelijke ‘open’ standruimte en een enthousiast team van toptrainers uit de hele wereld dat aan de lopende band demonstraties gaf, zorgden voor een hoop energie en dynamiek rondom de Meijers stand. De opvallende oranje elastieken van Stroops® toonden de diversiteit aan trainingsmogelijkheden met elastische weerstand: van core training met de Fit Stick tot brute krachttraining met ‘The Beast’ en sprinten tegen de weerstand van de ‘Accelerator’.

De Dynamax® Medicine Balls trokken de aandacht door een perfecte demonstratie van techniek, met de nadruk op snelheid en souplesse en daagde menig bezoeker uit om ook eens een balletje te gooien.

De introductie van de Kamagon® Ball, een met water gevulde bal voor het trainen van stabiliteit (Hydro Inertia) verbaasde iedere nieuwsgierige voorbijganger en bood een verfrissende kijk op balanstraining. “Met een leuke mix van functionele trainingsmaterialen en een enthousiaste groep mensen hebben we van FIBO 2012 een fantastische en succesvolle beurs gemaakt. We kijken dan ook met veel plezier uit naar volgend jaar!”

Meijers Fit & Gezond - T. 046 - 4496100

www.meijers.com

Precor

Op de stand van Precor was het een drukte van belang. Precor had voor de bezoekers aardig wat noviteiten in petto zoals de nieuwste versie van de fitness software Preva. Precor stak vijf jaar tijd in de ontwikkeling van de software. Deze software is een combinatie van de meest uiteenlopende functies van de nieuwste technologieën om het trainen nog effectiever en amusanter te maken. Vooral de gepersonaliseerde functies, zoals het documenteren van eigen trainingsresultaten en persoonlijke amusementsinstellingen, staan bij Preva in de focus. Networked Fitness betekent dat wordt ingegaan op de persoonlijke behoeften van de trainende persoon, iets wat bij Precor altijd al deel uitmaakte van de filosofie. Daarnaast werden ook de nieuwe Adaptive Motion Trainer met Open Stride functie gepresenteerd en werden de nieuwe krachttoestellen van de Discovery Line getoond. Het bijzondere aan de nieuwe AMT® Open Stride is dat de waaier aan paslengten werd uitgebreid en samen met de individueel instelbare staphoogte een optimale training voor alle gebruikers garandeert; ongeacht hun lichaamslengte of prestatieniveau. Sporters kunnen zo hun trainingsprogramma moeiteloos en spontaan veranderen zonder hun natuurlijk bewegingsverloop te moeten onderbreken. Met een paslengte van 0 tot 91 centimeter en 5 mogelijke staphoogten (van 17 tot 25cm) biedt de nieuwe AMT alle vormen van cardiotraining in slechts één toestel aan. “FIBO 2012 was dan ook de meest succesvolle show sinds jaren voor ons”, zegt Stijn de Bie, Precor Business Director Benelux. “Daarmee sluiten we naadloos aan op onze recordgroei in 2011. De grote toestroom van bezoekers en de interesse in onze productinnovaties bevestigt dat we op de juiste koers blijven."

Precor Benelux - Plesmanstraat 1

3833 LA Leusden - T. 0416 - 690859

info@precor.nl - www.precor.nl

Panatta Sport

De FIBO in Essen betekende voor Panatta Sport S.r.l. op twee vlakken een nieuwe start. Op de Duitse en Nederlandse markt is Panatta Sport S.r.l. nu direct operationeel via haar eigen organisatie, dus zonder tussenkomst van een distributeur. Daarnaast is Panatta gestart met de productielijn van de Panatta Pininfarina cardiolijn in Apiro-Italie. Met verhuizing van deze laatste overzeese productielijn, vallen nu alle lijnen onder het label ‘Made in Italy’.

Een groot aantal bestaande klanten, maar juist ook veel geïnteresseerden, bezochten de nieuwe stand en voelde zich meer welkom dan ooit te voren. Zij zagen dat Panatta Sport S.r.l. één van de breedste assortimenten heeft en zo voor ieder budget, tak van sport en doelgroep een operationele bijdrage kan leveren.

Panatta Sport S.r.l. kijkt terug op een positief event en een hoogwaardig contactmoment met de markt. “De FIBO heeft een goede basis gelegd voor het nieuwe team dat in Nederland en Duitsland momenteel actief is. In beide landen kan Panatta Sport leunen op een grote klantenbasis, die een duidelijke vraag had omtrent de officiële vertegenwoordiging van Panatta Sport. Dit hebben we kunnen geven en het team zal de komende maanden ook proactief deze duidelijkheid blijven verschaffen. Een ieder die ook twijfelt of hij of zij écht met Panatta Sport S.r.l. te maken heeft, raden wij aan een mail te sturen naar infonl@panattasport.it."

Panatta Sport - T 020 - 7602050

T 06 - 22779876 - infonl@panattasport.it

www.panattasport.com

FreeMotion + iFit Liveâ„¢ poweredbyGoogleâ„¢maps

De toekomst is nu

Tijdens de FIBO 2012 introduceerde MoveToLive het Amerikaanse fitnessmerk FreeMotion. FreeMotion staat voor trainen zonder grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk. Alle apparatuur van FreeMotion is gebaseerd op functional training. Training waarmee je je hele lichaam traint op de meest uiteenlopende manieren, gebaseerd op natuurlijke bewegingen.

De werkelijkheid is te klein

Virtual Reality is leuk en net echt, maar met iFitLive™gaat u een stap verder en komt u nog dichter bij de werkelijkheid. De software van IFitLive en het samenwerkingsverband met Google MapsTM maakt het trainen letterlijk grenzeloos. Creëer met Google MapsTM uw eigen loop-of fietsroute waar ook ter wereld. Zie met Google Streetview de straten, gebouwen, bergen etc. waar u ook maar loopt. Voel de hellingen en dalingen in uw benen, die uw route daadwerkelijk heeft (30% stijging, 3% daling). Of train op adembenemende locaties met HD video’s van National Geographic. De cardio-apparatuur van FreeMotion volgt automatisch elke heuvel, berg, afdaling die u op uw pad tegenkomt.

Met iFitLive en FreeMotion-apparatuur kunt u bijvoorbeeld uw eigen Tour de France organiseren in uw club: gebruik op deze manier de grootste evenementen ter wereld om uw leden te motiveren, te inspireren en te enthousiasmeren. En zet uw club op de kaart.

De iFitLive Technology beheert alle trainingsgegevens en routes en kunnen te allen tijde worden gebruikt om de resultaten in te zien en te verbeteren. Stel persoonlijke en individuele programma’s samen voor uw klant en upload ze rechtstreeks naar het toestel.

Grenzeloze oplossingen

Wat iFitlive bijzonder maakt is dat het alle ruimte biedt voor ontwikkelingen in de toekomst. Hierdoor blijft iFitLive bij de tijd, innovatief en verveelt het nooit. FreeMotion heeft een uitgebreide cardio lijn, die met en zonder iFitLive te verkrijgen is.

www.movetolive.nl/freemotion

NDOOR CYCLING GROUP BENELUX

Voor de laatste keer werd dit jaar de FIBO georganiseerd in Essen. En wat was het druk. Meteen vanaf de eerste beursdag bij het openen van de deuren stroomden de gangpaden en stands vol. Indoor Cycling Group Benelux was dit jaar wederom in Hal 1 te vinden met o.a. het unieke Myride+ systeem en de nieuwe Limited Edition bike. Ieder half uur werden er live demonstraties gegeven met Myride+ en ieder half uur bleven bezoekers dan ook vol bewondering staan kijken. Myride+ is virtueel indoor cycling; het unieke aan dit systeem is dat Myride+ zowel met een virtuele coach in te zetten is, bijvoorbeeld tijdens daluren, maar ook met live coaching. De beelden zijn zo mooi reëel en in hoge resolutie dat iedereen zich ook daadwerkelijk op die ene berg bevindt en de afdaling voelt. Myride+ is een fantastisch product, waarbij iedere club die hiermee start de nodige begeleiding krijgt aangeboden, zowel marketingtechnisch als op servicegebied en opleiding en training. Myride+ zorgt voor de ultieme beleving die uw indoor cycling lessen naar een nog hoger niveau gaan brengen en waarmee u meer omzet gaat genereren naast uw reguliere indoor cycling lessen.

Dit jaar is de Tomahawk bike voor de 5e keer winnaar geworden van de body●LIFE award voor beste indoor cycle. Om dit te vieren is speciaal hiervoor de limited edition bike ontworpen: een mooie, stoere witte fiets. Deze limited edition bike is in een beperkte oplage gemaakt, dus maar voor een aantal clubs beschikbaar. Dit maakt de fiets bijzonder.

Bent u geïnteresseerd in het Myride+ systeem of de Tomahawk bikes, dan bent u van harte welkom in onze schowroom waar wij u uitgebreid laten kennismaken én beleven wat Myride+ is en voor uw club kan betekenen.

www.indoorcycling.nl info@indoorcycling.nl

Tel: 033 - 47254699

Edities