Milon maakt het verschil bij: Essink Sportcentrum, Eindhoven

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr4 2012

TTT CLUB DANCE, 20 mei en 3 juni 2012, Den Haag

Tijdens deze 2-daagse opleiding leer je een cardioles te geven met waanzinnige moves in verschillende dansstijlen als GOGO, house, latin en show. Met de geleerde methoden kun je iedereen laten swingen en zweten.  Een zeer geschikte les op fitnesscentra om het groepslesrooster een extra impuls te geven. Zeer geschikt voor danscentra als conditiedansles.

TTT BASIS LESGEEF VAARDIGHEDEN, TTT BASIS LESGEEFVAARDIGHEDEN, 26 mei en 2 juni 2012, Broek op Langedijk

Broek op Langedijk

Twee cursusdagen waarin je de basislesgeefvaardigheden voor groepstrainingen leert. Geschikt voor iedere fitness instructeur die groepstrainingen als buikspiersessies, miniworkouts of pre-choreoraphy lessen geeft of gaat geven.

THE GLADIATOR WORKOUTS®,

20 juni 2012, Den Haag

Dit is het nieuwe, high intensity (groeps)fitness- en personal training concept . THE GLADIATOR WORKOUTS® bestaat in de basis uit 3 fitnessformats die alledrie specifieke fitness-eigenschappen benadrukken en perfect zijn om te periodiseren. Inhoudelijk hebben de workouts gemeen dat ze de hormoonhuishouding op de juiste manier beinvloeden. Daarbij zijn ze zorgvuldig ontworpen om zowel kracht, cardio en core te trainen op een functionele manier. THE GLADIATOR WORKOUTS® is een licentie-vrij concept, ondersteund met een marketingpakket.

THE GLADIATOR WORKOUTS® BOOTCAMP, 26 augustus 2012

THE GLADIATORWORKOUTS® BOOTCAMP bestaat uit 3 fantastische outdoor trainingen, helemaal uitgewerkt en ready to use.

De formats hebben net als de basistrainingen van THE GLADIATOR WORKOUTS® allemaal een andere indeling qua focus op verschillende fitnessaspecten en werk-rust verhoudingen. Twee van de drie trainingen zijn ook heel goed indoor te doen, bijvoorbeeld ter variatie op de basis GLADIATOR WORKOUTS. De te behandelen BOOTCAMPS zijn: THE EXTREME BOOTCAMP, THE URBAN BOOTCAMP, THE O2-BOOTCAMP

Voor meer informatie www.trainthetrainers.nl

2-daagse Basis opleiding XCO Certified Instructeur 17 en 24 juni (Breda)

Het XCO Workout licentieprogramma wordt exclusief gegeven op XCO Certified clubs. Dit programma verstevigt niet alleen je core; buikspieren en onderrug maar verbetert bovendien ook de conditie en geeft een optimale verbranding van calorieën. In no time sterker, fitter en strakker!

XCO Techniekdag, 16 juni (Breda) en 23 juni (Amsterdam)

13.00-17.00 uur

De ideale mogelijkheid om jouw XCO techniek weer helemaal up-to-date te

krijgen! Onder begeleiding van onze Master Trainers Tanja Hogenberg en

Jochem ten Böhmer kun jij je in Breda je XCO techniek updaten en verbeteren. Bovendien

ontvang je bij inschrijving een XCO trainer in een maat naar keuze cadeau!

Voor meer informatie www.xco.nl

I body•LIFE 3I2012

Beleef de Tour nu zelf in uw sportcentrum

Op de trainingsfietsen van Amadasport zijn veel bekende etappes beschikbaar. Daarnaast kunt u door middel van de Google Earth module de Tour nabeleven en uw krachten meten met de absolute wereldtop.

Onze fietsen beschikken over een eenvoudig bedienbaar trainingsprogramma (tevens gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek door het Radboud Medisch Centrum). Meet wat u wilt weten, zoals afstanden, snelheid, vermogen, hellingshoek, hartslag, calorieverbruik en gemiddelden.

Amadasport trainingsfietsen bieden talloze mogelijkheden om effectief en gevarieerd te trainen. Daarnaast gaan wij het komende jaar veel acties organiseren voor nieuwe en bestaande klanten. Dit gericht op de optimale inzet van onze trainingsfietsen binnen uw praktijk of centrum. Zo kunt u straks daadwerkelijk meefietsen met de deelnemers aan Alpe d’HuZes, om zo dit evenement te verleggen naar uw centrum.

Daar wij van mening zijn dat u het beste kennismaakt met onze fietsen door deze te ervaren, hebben wij hier verschillende mogelijkheden voor. U kunt een demonstratie op locatie aanvragen maar ook een proefplaatsing.

Indien u besluit tot aanschaf van één van onze fietsen dan profiteert u tot 1 juli 2012 van de speciale body•LIFE aanbieding (zowel directe aanschaf als lease). Informeer bij ons naar de mogelijkheden.

Voor meer informatie: Amadasport

026-7503974 - info@amadasport.nl

www.amadasport.com

Aanhaken op de Galibier, aangemoedigd worden door de Hollandse menigte op de Alpe d’Huez of in de sprint op de Champs-Élysées. Op de trainingsfietsen van Amadasport kan dit deze zomer werkelijkheid worden!

advertorial I producten en concepten

body•LIFE 4I2012 I

I body•LIFE 4I2012

Milon maakt het verschil bij:

Wat was de belangrijkste reden voor jou om de Milon Cirkel aan te schaffen?

“Ik wilde me onderscheiden. De laatste jaren kon ik me eigenlijk alleen nog onderscheiden via aanbiedingen en korting. Dat is niet de manier waarop ik mijn naam en faam wil vestigen. Je wilt toch een kwaliteitsclub zijn en geen ‘kortingsclub’.”

Maar een kwaliteitsclub kan toch ook zonder Milon Cirkel?

“Klopt. We waren ook al op de goede weg. Goede begeleiding en veel aandacht, maar nu zijn we tastbaar anders en beter dan de concurrenten. Ik heb het gevoel dat we er een ster bij hebben als sportcentrum. Het enthousiasme waarmee zowel medewerkers als leden weer op de fitnessvloer staan, doet me enorm goed.”

Achteraf dus zonde dat je zo lang gewacht hebt?

“Ja en nee. Je moet er als club klaar voor zijn. Maar als je dan de verhalen van andere clubs hoort die met Milon werken, dan denk je: ‘Ik ga er nu voor zorgen dat ik er klaar voor ben.’ Natuurlijk is het een flinke investering, maar als je werkt volgens het concept van Milon, dan heb je die Cirkel zo terugverdiend. Op jaarbasis valt de afschrijving namelijk best mee. Wij zijn in februari gestart en nu al winstgevend met de Cirkel.”

Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?

“Onze eerste actie was gericht op onze huidige leden, zoals Milon ons adviseerde. Daarmee leg je een stabiele basis van tevreden Milon-gebruikers in je club. Inmiddels hebben we bijna 300 leden op de Milon Cirkel en dus ook een flinke extra omzetboost. En voor die leden is het een enorme impuls voor hun motivatie.”

Zijn er ook leden minder gelukkig met de komst van de Milon Cirkel?

“Er is natuurlijk een groep die niet op de Milon Cirkel wil omdat ze het al voldoende naar hun zin hebben in de lessen en op de traditionele fitnesstoestellen. Die blijven dat dan ook lekker doen. We hebben enkele toestellen weggehaald en daar waren enkele leden niet zo gelukkig mee. Maar nu merken die dat er meer ruimte komt op de overgebleven toestellen omdat veel leden zijn ‘overgestapt’ op Milon.”

Inmiddels hebben jullie ook extern reclame gemaakt. Wat heeft dat opgeleverd?

“Behalve dat we nieuwe leden nu steeds vaker op een Milon-abonnement kunnen krijgen, wat 11 euro per maand hoger ligt dan voorheen, schrijven we ook veel mensen in die specifiek voor Milon komen. Die hadden we anders niet binnen gehad. De resultaatgarantie is daarbij een belangrijk hulpmiddel. We hebben nu ruim 200 nieuwe leden ingeschreven sinds de komst van Milon. Dat aantal ligt veel hoger dan vorig jaar.”

Waarom denk je dat die mensen juist nu naar Essink Sportcentrum komen?

“We adverteren met één maand proberen en dat verlaagt de drempel om te komen enorm. Daarnaast merken we dat de groep nieuwe leden vooral de snelheid van de training waarderen. In 35 minuten een hele training kunnen doen vinden ze heerlijk.”

Maar trainen ze dan wel hard genoeg?

“Op de Cirkel wordt je ‘gedwongen’ om hard te trainen. We merken dat de leden er veel voldoening uithalen als ze merken dat ze in zo’n korte tijd een training kunnen doen die ze in hun eentje nooit zo goed gedaan zouden kunnen hebben.”

Heeft dat met de

opstelling te maken?

“Ja, omdat alles zo dicht bij elkaar staat, ontstaat er een sfeer van hard werken. Je buurman ziet af, dus jij laat je ook niet kennen. Zolang die bubbels bubbelen geef je gas. Het helpt enorm om een stapje meer te doen in je training.”

Wat valt je nog meer op nu je met Milon werkt?

“We hebben niemand gehad die niet enthousiast was over de training op de Cirkel. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal gestart zijn, maar iedereen is positief over het principe. De mensen die wel gestart zijn vertellen erover aan hun vrienden en familie.

We merken een flinke stijging van het aantal mensen dat via onze leden lid wordt. We hebben onze naam als kwaliteitsclub denk ik nog nadrukkelijker gevestigd.”

Welk verschil heeft Milon dus voor Essink Sportcentrum gemaakt?

“Het enthousiasme op de fitnessvloer is terug. Fitness is al twintig jaar hetzelfde, maar de doelgroep is veranderd. Milon past perfect bij die nieuwe doelgroep en dat is je toegevoegde waarde ten opzichte van je concurrenten.”

Wat wil je andere ondernemers meegeven?

“Ik zou niet zo lang wachten. Milon is vanaf de eerste maand zowel trainingstechnisch als commercieel een succes in je club. Ik heb echt het idee dat we er een ster bij hebben gekregen en dat geeft een heel goed gevoel.”

Essink Sportcentrum, Eindhoven

Achteraf gezien was het zonde van de tijd om zo lang te twijfelen, blikt Tom Essink terug op zijn besluit om met de Milon Cirkel te starten. Na de lancering in februari heeft hij namelijk niets anders dan bevestigingen gekregen dat het de juiste stap was. ‘We hebben er een ster bij gekregen.’

Edities