Open dag Meijers

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr5 2012
Olympische campagne moet Nederland in beweging brengen

Vanaf vandaag kunnen Nederlanders in een groot aantal fitnessclubs hun sportieve ambities ontdekken met de Technogym Aspiration Finder: een in samenwerking met de UILM Universiteit van Milaan ontwikkelde vragenlijst die doelstellingen van sporters in kaart brengt. Op basis van de uitkomst, de Aspiration Map, wordt een persoonlijk ‘Olympisch’ trainingsprogramma opgesteld. De Aspiration Finder achterhaalt de daadwerkelijke beweegredenen van sporters aan de hand van hun persoonlijke kenmerken en levensstijl. Resultaten laten zien dat er zes afzonderlijke sportieve basisaspiraties zijn, die per individu in verschillende mate aanwezig zijn: balance (balans tussen lichaam & geest), move (verbeteren van gezondheid & welzijn), shape (werken aan lichaam & gewicht), power (vergroten van kracht & stabiliteit), sport (prestaties overtreffen & vooruitgang boeken) en fun (plezier hebben & samen sporten).

Olympische belofte

“De reden dat wij de ‘Olympische Belofte’ introduceren is om gezamenlijk meer mensen te helpen het maximale uit zichzelf te halen in moeilijke tijden”, legt Sjoerd van Rossum, directeur Technogym Benelux uit. “De energie en het positivisme van de Olympische Spelen moeten vat krijgen op leden en potentiële leden. Wij willen hen inspireren om gezonder te gaan leven door regelmatig te bewegen en gezond te eten.” Een Olympische campagne, die volgens Van Rossum inspeelt op een aantal actuele maatschappelijke behoeften. “De productiviteit van Europa moet groeien gezien de toenemende internationale concurrentie. Daartoe zal het verzuim bij bedrijven moeten dalen. Daarnaast gaat de pensioenleeftijd omhoog, dus moeten mensen langer fit blijven om te kunnen participeren binnen het arbeidsproces. Tegelijkertijd moeten de zorgkosten worden gereduceerd. Deze Olympische campagne past dan ook mooi bij de Olympische gedachte: deelnemen is belangrijker dan de overwinning. Zoals ook in het leven niet de overwinning, maar het streven naar een doel het belangrijkst is. Een gezondere samenleving vormt de basis voor deze doelstellingen. Daarmee proberen we een bijdrage te leveren aan maatschappelijke behoeften.” Van Rossum ziet campagnes dan ook als een instrument om mensen te stimuleren om meer te gaan bewegen. “In de eerste plaats om het imago van de fitnessbranche te verbeteren. Er is onlangs veel negatieve aandacht geweest met betrekking tot abonnementen waar mensen niet vanaf konden en te weinig aandacht voor de maatschappelijke rol die wij kunnen spelen indien we kwalitatief hoogwaardig advies geven.” Van Rossum vindt dat de kwaliteit van de fitnessbranche verder verbeterd kan worden. “We zijn op de goede weg. Zelf werken we als Technogym samen met partners zoals de EHFA, the European Health & Fitness Association. Zo helpen wij hun bij het opzetten van een nieuwe website van de EHFA vergelijkbaar met Zoover, waarbij de kwaliteit van clubs en trainers zichtbaar wordt beoordeeld door de eindconsument. Daarnaast stimuleren wij de samenwerking met collega’s om kennis en innovatie in de branche te vergroten via Fitspiration. Leveranciers in de fitnessbranche zullen ook moeten innoveren. Te denken valt aan voedingsadvies en lifestyle coaching, het gebruik van social media en het inspelen op de macht van eindgebruikers, maar ook aan toepassingen zoals wellness cloud, fitness apps, e-learning en de inzet van mywellness key.”

Technogym lanceert in samenwerking met sportscholen en BN’ers judoka Henk Grol en actrice/presentatrice Nikkie Plessen een campagne om Nederland in beweging te krijgen. Met de vraag ‘Wat is jouw Olympische belofte?’ daagt Technogym Nederlanders uit om in de aanloop naar de Spelen een sportieve doelstelling te formuleren en te verwezenlijken.

Tekst: Loet van Bergen

campagne I branche actueel

body•LIFE 5I2012 I

Krachttraining is nu voor alle doelgroepen mogelijk

Dit zegt Mark Verstegen, oprichter en President Athletes’ Performance over Keiser apparatuur: ‘Keiser heeft als geen ander de wereld van trainen veranderd de afgelopen 30 jaar. U gelooft niet dat u naast functioneel trainen ook kracht, snelheid, power, uithoudingsvermogen, coördinatie én mobiliteit op één apparaat kunt trainen? Talrijke topsportteams in Nederland en over de hele wereld weten dat Keiser de beste trainingspparatuur levert, en vertrouwen daar op in hun training. Wanneer u een personal trainer, fysiotherapeut, fitnessondernemer of conditie- en krachttrainer bent, dan zou u het gevoel van trainen met lucht echt eens moeten ervaren.’

Wij bieden u graag de mogelijkheid om dit vrijblijvend en gratis te proberen!

The Sports Company - Hagelkruisweg 11

5971 BX Grubbenvorst - T +31 (0)77 3661640

F +31 (0)77 3661740 - www.thesportscompany.nl

info@thesportscompany.nl

I body•LIFE 5I2012

NEWS

producten en

concepten

Meest succesvolle FIBO voor Precor

Met maar liefst drie spectaculaire nieuwe producten en een ultramodern beursstand-concept, trok Precor op de FIBO een record aantal bezoekers.

De AMT Open Stride zorgt door haar ongekende bewegingsvrijheid en verdere, persoonlijke instellingen dat de gebruiker sneller en gemakkelijker zijn trainingsdoel kan bereiken.

Daarnaast presenteerde Precor op de FIBO haar jongste ontwikkeling trainingssoftware - Preva, de web-gebaseerde fitnessoplossing. De software is beschikbaar voor alle P 80 consoles, verbindt mensen tijdens hun fitness-sessies en begeleidt sporters bij een lange-termijn planning en gepersonaliseerde instellingsmogelijkheden.

Last but not least stelde Precor haar nieuwe premiumserie voor: de Discovery Line. Maar liefst zeven nieuwe plate loaded toestellen met opbergplaats voor de gewichtschijven in een compleet nieuw ontwerp. Met de mogelijkheid via geïntegreerde QR codes of links waarmee een 30-seconden instructievideo kan worden bekeken, voldoet de apparatuur aan de modernste vereisten.

Meer informatie over de AMT Open Stride leest u op:

www.amtfitness.com.

Body Bike Mountainbike marketingcampagne

In de maanden juni en juli ontvang je bij Studion bij iedere 3 Body Bikes die je bestelt 1 Body Bike Mountainbike + marketingcampagne geheel GRATIS!

3 Body Bikes bestellen + 1 Mountainbike gratis

6 Body Bikes bestellen + 2 Mountainbikes gratis

9 Body Bikes bestellen + 3 Mountainbikes gratis

12 Body Bikes bestellen + 4 Mountainbikes gratis

De Body Bike branded Mountainbike met stoere look is ideaal geschikt voor een originele (ledenwerf) campagne in je club. Bij je Mountainbike(s) ontvang je daarom een volledig uitgewerkte marketingcampagne, welke je direct in kunt zetten in jouw club!

De actie loopt tot 1 september 2012. Neem voor meer informatie contact op met Studion via telefoonnummer +31 (0)416 67 51 01 of stuur een e-mail naar info@studion.nl. Kijk ook eens op

www.studion.nl voor het complete Body Bike productassortiment.

Een innovatief en uitdagende cardio training

De Jacob’s Ladder is de beste low-impact training tool vandaag de dag op de markt.

Studies bevestigen dat oefeningen met behulp van zowel armen en benen meer energie kosten en dus ook meer calorieën verbranden. De Jacob’s Ladder voldoet aan de wensen voor een cardiovasculaire training op een nieuwe en uitdagende manier. Door het unieke ontwerp van de Jacob’s Ladder wordt je onderrug niet belast. Tijdens de training sta je in een hoek van 40°, wat de minst belastende houding is.  De training kan geheel in je eigen tempo: sneller of langzamer. De Jacob’s Ladder is ‘self-powered’, dus een stopcontact is niet nodig. Hierdoor past de ladder bijna in iedere ruimte.

De Jacob’s Ladder is in Nederland te koop bij Lifemaxx Fitness Accessories (exclusieve Benelux distributeur Jacob’s ladder).

Voor meer (verkoop)informatie kunt u contact opnemen met 010-4159800 of een e-mail sturen naar info@lifemaxx.com

Edities