‘Goede voornemens’-campagne van start

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr8 2012

Sandra, wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de periode voor en na Milon?

Dat zit ‘m, behalve in onze resultaten, met name in de beleving van de klanten. Milon is kort en krachtig en exact wat mensen nodig hebben om in beweging te komen en te blijven.

Maar voor die tijd had je toch ook veel leden. Wat deden die dan?

Raf (importeur van Milon, red) heeft het wel eens over ‘fitnixen’. Dat is wat ze deden. Ze waren wel bezig maar zonder doel, zonder vooruitgang. Alleen de leden die van zichzelf de discipline hadden om echt goed te trainen deden dat ook. De leden die overstapten op de Milon Cirkel zeiden letterlijk: “Ik heb nog nooit zo lekker getraind”. En daar waren ook leden bij die al 10 jaar fitnessten. Ook mensen die vroeger al eens aan fitness hadden gedaan hoorden van de Milon Cirkel en kwamen tot de ontdekking dat het niet meer saai was en lang duurde. Sterker nog, ze hadden nu wel resultaat, iets wat ze vroeger helaas niet hadden.

Wat heeft de Milon Cirkel jullie nog meer gebracht?

Onze retentie is verbeterd. We zien dat we minder opzeggingen hebben. En zeker in het begin konden we een flink aantal opzeggers alsnog binnen houden door ze te laten ervaren dat fitness wel leuk en motiverend kan zijn. Die zijn doorgegaan op de Milon Cirkel. Ook groepsles-klanten die eerder nooit aan fitness wilden doen, zijn opeens op de Milon Cirkel begonnen.

En verder?

We merken dat we gemakkelijker verkopen. Ons hele team is beter gefocust door de salestrainingen die we hebben gehad en de Milon Cirkel maakt het ook gemakkelijker. Je kan al in de rondleiding duidelijk laten zien wat de leden moeten doen om resultaat te hebben. Je kan sportende leden als voorbeeld nemen. Fitnixers vergelijk ik vaak met de mensen in de cirkel die echt hard trainen. Dan ziet een prospect direct het verschil en kiest hij altijd voor het garantieabonnement met de Milon Cirkel.

Dus jij bent van mening dat mensen eigenlijk best hard willen trainen?

Ja, ze snappen ook wel dat je er iets voor moet doen. De Milon Cirkel maakt dat makkelijker via de chipkaart en bespaart je de moeite van toestelinstellingen en ingewikkelde schema’s. Daarnaast is de snelheid (slechts 35 minuten) ideaal voor heel veel mensen. Als je bewegen aantrekkelijk maakt, is men best bereid om er flink tegenaan te gaan.

In Terneuzen staat de Cirkel er nu ruim een half jaar. Hoe gaat het daar? Zie je verschil met Hulst?

In Hulst en Terneuzen hebben we stevige concurrenten en moeten we ons echt onderscheiden. In Terneuzen zijn we een van de kleinere clubs en is ons pand enigszins verouderd. We moeten het daar niet hebben van de uitstraling. De Milon Cirkel heeft deze club echt opgekrikt. De kwaliteit is tastbaarder geworden en dat heeft geleid tot zo’n 15% ledenstijging na jaren van stilstand.

En binnenkort komt de tweede Cirkel in Hulst?

Ja, we gaan ons succesconcept verder uitbreiden. Voor de leden betekent dat nog meer afwisseling en trainingsresultaat. In de tweede Cirkel komen andere (kleinere) spiergroepen aan bod. Voor ons als sportcentrum een statement naar buiten dat dit onze koers is voor de toekomst. Dit is onze manier van trainen. Gemak, snelheid, effectiviteit en plezier.

We kunnen zo meer grip houden op onze leden en de kwaliteit die we bieden. Geen zinloze tijd steken in schema’s en de zoveelste uitleg van hetzelfde toestel aan je leden die het de volgende keer toch weer anders denken te moeten doen. Milon is onze basis.

Heb je nog een advies aan andere ondernemers?

Kom gezellig bij de Milon-familie! We merkten het weer op de laatste Milon Netwerk Meeting. Je kan zoveel van elkaar leren en dat is ook wat Milon enorm stimuleert. Het zijn niet die 12 toestellen… Het is een totaalconcept dat werkt voor je sales, retentie, reclame, begeleiding van je leden en sturing van je personeel. Daarnaast is het naar onze ervaring exact wat mensen willen: een leuke, afwisselende training in slechts 35 minuten.

Milon I producten en concepten

Facts

• Sportcentrum Delta

• Vestiging Terneuzen (1995) en Hulst (2001)

• Eigenaars: Robbert en Sandra de Moor

• Milon Cirkel sinds november 2010 (Hulst) en januari 2012 (Terneuzen). Tweede Cirkel Hulst vanaf december 2012

body•LIFE 8I2012 I

Edities