Innoveren of een leven lang leren 2012

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr8 2012

I body•LIFE 8I2012

Sistim B.V. Kleedkamerinrichting

Als u overweegt om uw kleedkamers te gaan moderniseren heeft Sistim B.V. voor u een breed scala aan moderne wandsystemen en garderobekasten. Nieuw in het programma zijn wanden en kasten van HPL met fotoprint.

Door toepassing van bijzondere foto’s uit de natuur kan er een unieke sfeer worden gecreëerd, welke perfect aansluit bij de sfeer in uw gehele accommodatie.

De garderobekasten zijn er niet alleen in de standaard uitvoeringen (1-, 2-, 3- of meerdelig), maar kunnen ook worden uitgebreid met binnenverlichting, mechanische ventilatie of uitschuifbare laden.

Voor de douchecabines kan worden gekozen uit verschillende wandtypen, elk met zijn eigen unieke detaillering.

Bijpassende zitbanken en make-up bladen en spiegels maken het geheel compleet.

U kunt ook uw eigen foto’s toeleveren om de inrichting helemaal persoonlijk te maken.

Vraag eens een offerte aan of laat ons meedenken in uw ontwerp.

Sistim B.V. www.sistim.nl

NEWS

Health &

Wellness nieuws

Alle voordelen gecombineerd in één apparaat

Mogen wij u voorstellen: Mon Amie Tower. megasun staat al jaren lang bekend als betrouwbaar, innovatief en trendsettend in de zonnebranche, maar ook steeds meer ondernemers binnen de sport- en wellnessbranche weten het bekende zonnebankmerk te vinden. Ontdek nu alle voordelen op het gebied van bruinen binnen één apparaat: Mon Amie Tower. De huidige Mon Amie heeft zich al jaren bewezen als HET apparaat voor collageen-aanmaak terwijl het uw huid egaal bruint. Maar nu combineren we UV-lampen en collageenlampen niet in een horizontaal apparaat, maar in het allernieuwste verticale apparaat. Dat is waar Mon Amie Tower voor staat.

Ontdek wat dit innovatieve apparaat voor uw bedrijf kan betekenen en neem vrijblijvend contact op met de jarenlange distributeur voor Nederland Albert van Beurden.

Meer info: www.vanbeurden.nl

Zonnebank - let op: oogbescherming! 

Bij het artikel over de zonnebank is in de vorige editie van body•LIFE per ongeluk een foto geplaatst, waarbij het model geen speciaal brilletje draagt onder de zonnebank. Graag benadrukken we dat het actief aanbieden van oogbescherming (dus een brilletje in de cabine hangen is niet genoeg!) voordat de klant onder de zonnebank gaat, verplicht is in Nederland. De Nederlandse Voedsel en WarenAutoriteit controleert bij de diverse zonnepunten in het land ook of dit gebeurt. Zorg dus dat al je gasten weten wat de gevaren zijn voor het UV-licht in de ogen, adviseer hen om oogbescherming te gebruiken én zorg dat ze deze actief krijgen aangereikt door het personeel. 

Voor meer informatie over zonnen en wetgeving kijk je op de site van Samenwerking Verantwoord Zonnen (www.svzinfo.nl) of op de site van NVWA (http://nvwa.nl/onderwerpen/consumentenartikelen/dossier/zonnebanken/wat-moeten-ondernemers-doen). 

Plantina Multi: nieuwe nóg betere orthomoleculaire formule

De orthomoleculaire formule van de Plantina Multi is aangepast naar de allernieuwste inzichten in de wetenschap. Onze productontwikkelaar dr. Gert E. Schuitemaker heeft op basis van zijn jarenlange internationale research gemeend om de formule van de Plantina Multi nog verder te verbeteren.

De meest opvallende wijzigingen op een rij: de dosis foliumzuur per tablet is opgetrokken naar 600 mcg. Ook de hoeveelheid vitamine B12 is verhoogd en bedraagt nu 200 mcg. Naast de natuurlijke vorm van vitamine E, het d-alfatocoferol, bevat het voortaan ook de andere tocoferolen (‘mixed tocoferolen’). Met recht kan gezegd worden dat de Plantina Multi nu het gehele vitamine E-complex bevat. Volledig nieuw in de formule is natuurlijke astaxanthine, dat samen met bètacaroteen en luteïne behoort tot dezelfde antioxidantenfamilie (carotenoïden).

Op de website www.plantina.nl vindt u de ingrediëntenlijst van de verbeterde formule.

LIJFSTIJL Coaches verbreedt haar productaanbod

LIJFSTIJL het kwaliteitsnetwerk van coaches heeft de afgelopen periode geïnvesteerd in enkele zeer nuttige productuitbreidingen.

• Eenvoudig zelfstandig te beheren (mobiel) websitesysteem (zie foto). Een websitesysteem die efficiënt leads genereert op zowel pc, als alle mobiele apparaten. Vooral op mobiele apparaten laten we veel potentiële klanten liggen, omdat onze standaard (pc geschikte) website nauwelijks op een mobiele telefoon te gebruiken is. Tegenwoordig bezoekt tussen de 20-30% onze websites mobiel. De website is volledig aanpasbaar zowel qua inhoud als uiterlijk en daardoor ook te gebruiken door niet LIJFSTIJL Coaches. Zie www.lijfstijldefaultdata.nl voor de standaard inhoud.

• Lesformules: diverse lesformules worden optioneel aangeboden aan de coaches

• Functionele fitnessformules; WORKOUT of the week (wekelijks wisselend), FIGHT Club (4-wekelijks wisselend), MUSCLE Mania (4-wekelijks wisselend).

• HOT lessen: HOT Balance en HOT Core (4-wekelijks wisselend).

Meer info: www.lijfstijlcentrum.nl

Nieuw teamlid

Met trots presenteert WellVit een nieuw teamlid, Jessica Baars, als Marketing & Communicatie Medewerker. Jessica is sinds juli 2012 afgestudeerd op gebied van Commerciële Sport Economie aan de Johan Cruyff University. Door haar topsport achtergrond en kritische blik is Jessica een goede versterking van het team.

Na ruim 7 jaar op hoog niveau de schaatssport beoefend te hebben staat Jessica nu klaar om haar gedrevenheid en passie voor wellness en vitaliteit over te brengen bij WellVit.

Onderzoek SEO: dieetadvisering zeer kosteneffectief

De behandeling van patiënten met zowel overgewicht als daaraan gerelateerde ziekten, zoals diabetes en hoge bloeddruk, levert maatschappelijke baten op van ruim € 0,5 tot € 2,3 miljard over een periode van vijf jaar. Dat blijkt uit onderzoek van SEO Economisch Onderzoek in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten. Voor elke euro die wordt besteed aan dieetbehandeling bij deze patiënten krijgt de maatschappij netto € 14,- tot € 63,- terug: € 56,- in gezondheidswinst, € 3,- aan netto besparingen op de totale zorgkosten en € 4,- als productiviteitswinst. Lucy Kok, onderzoeker bij SEO: “Deze bedragen zijn wij niet gewend. In andere kosten-batenanalyses uitgevoerd door SEO Economisch Onderzoek levert een euro besteed aan een (medische) interventie ongeveer € 3,- tot € 5,- op. Dieetadvisering is dus zéér kosteneffectief.”

Lichttherapie van Valkee bij

herfst- en winterdepressie

De Bright Light Headset van het Finse bedrijf Valkee is een bijzondere innovatie in de behandeling van herfst- en winterdepressie. Het is een klein stijlvol apparaatje vergelijkbaar met een mp3-speler en dus overal te gebruiken. Uit de oordopjes komt intens licht. Slechts 8 tot 12 minuten gebruik per dag is voldoende om een winterdepressie effectief te bestrijden. Uit gebruikersonderzoek blijkt dat 92% van de mensen die ervaring heeft met het gebruik van lichttherapie, deze headset aan vrienden en bekenden aanbeveelt. Tevens geeft Valkee een 60-dagen tevredenheidsgarantie zodat iedereen met een winterdepressie dit apparaatje voordelig kan uittesten. Zo maken het Nederlandse dames- en heren judoteam standaard gebruik van de Valkee headset in hun trainingskampen in Azië. Daardoor hebben ze geen problemen met jetlag en zijn daardoor fit genoeg om goed te kunnen trainen.

Voor meer informatie: www.valkee.nl

body•LIFE 8I2012 I

Edities