Zumba verovert Nederlandse nachtclubs

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr1 2011

branche actueel I Column Marie Anne van Laak

I body LIFE 1I2011

Lifestyle: leven met stijl … “zo 2011”

De papieren kerstkaart behoort langzaam maar zeker tot het verleden. De stakingen welke de vakbond voor de TNT-medewerkers had bedacht, heeft hier naar mijn idee geen enkele invloed op. Het enige wat onze goedbedoelde vakbond hiermee bereikt is dat TNT minder klanten krijgt en onze mailbox nog beter gevuld raakt. Het gaat uiteindelijk om de welgemeende groet en wens, en niet om het plaatje wat we uiteindelijk na een paar weken, in het meest gunstige geval, aan de ophalers van het oud papier doneren.

Naast de papieren kerstkaart is het benoemen van goede voornemens “zo 2009”. Na een paar dagen hebben we immers gemerkt dat de praktijk echt iets meer inzet verlangt om een gedane belofte om te zetten in een nieuwe “manier van leven”. In plaats van extra je best doen, zetten we het goede voornemen maar weer aan de kant. Opgelost, toch? Ik ben een beetje bang dat “leven met stijl” anno 2011 synoniem staat voor easy en vooral niet teveel moeite hoeven doen. Want ook ergens moeite voor doen is “zo 2009”.

Daar waar in vroegere tijden discipline en doorzettingsvermogen centraal stonden voor succes, wordt tegenwoordig iedere tekortkoming met de mantel der liefde bedekt. De leugen regeert, ongehoorzaamheid wordt beloond en inzet wordt afgestraft. Een omgekeerde wereld dus.

“Lifestyle” is voor mijn gevoel de manier hoe je met het leven omgaat. Hoe je jouw verantwoordelijkheden neemt en respect toont voor lijf en omgeving. Het is te makkelijk om altijd anderen als grote schuldige aan te wijzen voor jouw tekortkomingen. Neem zelf je verantwoordelijkheden in het onderhoud van je lijf en omgeving. Let op wat je eet en hoe je beweegt. Even doorzetten en je merkt vanzelf dat het leven vrolijker en makkelijker zal worden. Durf in de spiegel te kijken en durf jezelf doelen te stellen. Durf jezelf onder handen te nemen en durf grenzen te overschrijden. Durf jezelf aan disciplines te onderwerpen en leun niet op de maatschappij. Wees blij met wat je hebt, wat je kunt en wat je krijgt.

Leef met stijl en tel je zegeningen! dat is “Lifestyle” anno 2011.

Met weemoed kijk ik terug op misschien wel de mooiste kerstdagen sinds tijden. Hoe mooi wit en vredig lag ons anders zo hectische landje er tijdens dit kerstweekeinde bij. Alles zo smetteloos wit. Ik heb zelfs Jan de Bouvrie er even van verdacht ons landschap tot zijn laatste project te hebben verheven. De massa’s sneeuw die ons tijdens deze dagen overvielen, hebben ons blijkbaar geïnspireerd. U heeft wellicht ook een mailbox vol met welgemeende kerstgroeten die gedocumenteerd werden met een winterkiekje uit eigen tuin!

Marie Anne van Laak

Delcom

v.l.n.r. General Manager Panatta Gian Carlo Cennini, Eigenaar en oprichter van Panatta Rudy Panatta en Directeur Panatta Nederland en Duitsland Peter Emons.

Panatta Sport sterker dan ooit

Panatta Sport, het merk op het gebied van fitnessapparatuur en vertegenwoordigd in meer dan 50 landen, heeft vanaf september 2010 een nieuwe importeur. Rudy Panatta (Panatta Italië) heeft ervoor gekozen om de samenwerking met de vorige importeur om diverse redenen te beëindigen.”Een betrouwbare importeur is nodig om het merk professioneel te vertegenwoordigen in Nederland en Duitsland, we zijn dan ook heel blij dat met de nieuwe directie goede afspraken zijn gemaakt.”

De nieuwe directie, vertegenwoordigd door Peter Emons en Ron van Dessel, heeft in Italië de contracten getekend en ziet de toekomst positief in. “Panatta Sport heeft in Nederland en Duitsland niet de wind in de zeilen gehad”, aldus Peter Emons. “De wijze van serviceverlening en de leveringen van de vorige importeur lieten duidelijk te wensen over. Iets wat in onze ogen echt niet had mogen gebeuren. Vanaf het moment van overname hebben we daar direct veranderingen in aangebracht.”

Vernieuwd team

Peter Emons, 39 jaar en tevens één van de directieleden van Wave International (franchisegever van drie kapsalonketens, Cosmo Hairstyling, Team Kapsalon en HAIRMAXX) heeft de laatste 14 jaren veel ervaring opgedaan in het aansturen van een grote organisatie. Service, kwaliteit en het nakomen van afspraken staat bij deze marktleidende formules op nummer 1. Deze werkwijze wil hij ook graag voor Panatta Sport Nederland continueren. “Bij onze start in september hebben we gekozen voor een geheel nieuwe aanpak wat betreft ons personeel en de bedrijfsvoering. Het complete team is vervangen door vrijwel nieuwe mensen. Inmiddels werken er weer ca. 15 personeelsleden voor Panatta Netherlands. Zij zullen ervoor zorgen dat de service, de sales en de leveringen goed en professioneel verlopen. Het merk Panatta Sport heeft zichzelf bewezen en staat aan de top in de markt, en dus mag de klant ook van de medewerkers van Panatta Sport Nederland kwaliteit verwachten”, benadrukt Peter Emons.

Nieuw hoofdkantoor en showroom in Spijkenisse

Het nieuwe hoofdkantoor met daarbij een luxe showroom is inmiddels gevestigd in Spijkenisse. Zondag 9 januari jl. is onder grote belangstelling vanuit het hele land het hoofdkantoor en een prachtige showroom van Panatta Sport Nederland geopend. Er wordt samengewerkt met LIJF Wellness centrum, dat het 2de pilotcentrum van Panatta in Nederland is. Sportplaza, het 1ste pilotcentrum, bevindt zich in Hillegom. In Spijkenisse kunnen geïnteresseerden vanaf heden kennismaken met de modernste lijnen van Panatta, zoals de cardiolijn van Pininfarina en de innovatieve Isotoniclijn. Panatta Sport is dit jaar eveneens weer te vinden op de FIBO in Essen van 14 tot 17 April. Emons: “We nodigen je graag uit om ons te bezoeken op onze stand en zullen vol trots onze nieuwste lijnen tonen. Uiteraard kunnen klanten die geïnteresseerd zijn in Panatta Sport kaarten bij ons aanvragen voor gratis toegang tot de beurs.”

Problemen moet je oplossen en niet creëren!

“Op dit moment hebben we alles weer onder controle en kunnen we weer optimaal onze service verlenen. Nogal wat klanten hebben ons als nieuwe importeur benaderd met problemen uit het verleden. Die problemen hebben we tot op heden naar ieders tevredenheid kunnen oplossen. Mede dankzij de intensieve samenwerking met de oprichter in Italië hebben we zo met elkaar een goede start kunnen maken. Panatta Sport is toch een merk om trots op te zijn!”, geeft Peter Emons tot slot aan.

Voor meer informatie:

www.panatta-nederland.nl

advertorial I branche actueel

body LIFE 1I2011 I

Edities