FIBO voorbeschouwing

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr3 2011

Innovaties uit de

hele wereld

Innovatie vormt het motto voor de FIBO 2011. De noviteiten zullen het beeld bepalen van deze internationale toonaangevende beurs voor fitness, wellness en gezondheid. Dat verheugt ook FIBO-directeur Olaf Tomscheit: “Bedrijven uit de hele wereld benutten de FIBO voor de introductie van hun nieuwe producten. Of het nu gaat om Power Plate met hun nieuwe trillende fiets of Multipower, die een compleet nieuwe lijn presenteert of Technogym met een nieuw apparaat voor medische fitness, de lijst van exposanten met innovaties is lang. Daarmee wordt het belang van de beurs als platform voor de fitnessindustrie nog eens duidelijk onderstreept”, aldus Tomscheit. Meer dan 560 bedrijven uit meer dan 35 landen presenteren zich op de beurs. Verwacht worden 53.000 bezoekers waarvan 34.000 vakbezoekers uit meer dan 100 landen. Daarmee blijft de FIBO op groeikoers. In 2012 wordt de FIBO voor het laatst gehouden in Essen, daarna gaat de beurs verhuizen naar het beurscomplex in Keulen waar meer uitbreidingsmogelijkheden zijn.

Internationale presenters

De nieuwste choreografieën van de beste presenters van de wereld leren kennen? FIBO maakt het mogelijk en biedt op alle dagen van de beurs topevenementen voor trainers en fitnessenthousiastelingen. Bij de DFAV Conventie in Hal 5 kan men kennismaken met de nieuwste choreografieën van internationale top-presenters zoals Jessica Exposito, Balàzs Füzessy, Per Markussen en Jutta Schuhn. Daarbij wordt de DFAV Conventie steeds meer internationaal: het FIBO team heeft ondertussen aanmeldingen gekregen van trainers uit de hele wereld. Aanmelding en informatie op www.fibo.de. In Hal 5 is naast de DFAV Conventie ook het Nationale Trainersregister vertegenwoordigd. Samen met hun partners DFAV, DFLV en de nieuwe partner IFFA zijn ze tijdens de FIBO beschikbaar voor vragen en informatie.

Fit for FUN Cycling Festival

Een hoogtepunt tijdens de FIBO vormt al jaren het Fit for Fun Cycling Festival. Tot 1.000 deelnemers kunnen gelijkertijd deelnemen aan dit Indoor Cycling spektakel. Het festival vindt dit jaar voor de zevende keer plaats op een nieuwe locatie. De deelnemers kunnen nu direct bij Hal 1 ingang zuid trainen in de ‘Deutschland’ die de beste faciliteiten op het gebied van licht en geluid heeft en een aangename sfeer voor de sporters biedt. Daarbij worden alle indoorcycling bikes dit jaar geleverd door Tomahawk. Op zaterdag 16 april biedt Tomahawk verschillende sessie voor alle niveaus, zowel voor de recreatieve sporter als de trainer, voor individu of team. Er is voor elk wat wils. Een ander hoogtepunt is natuurlijk de Cycling Marathon die op zondag 17 april wordt gehouden. Zweten voor het goede doel kan men op vrijdag 15 april ten gunste van de Tour der Hoffnung. De deelnemers leveren een belangrijke bijdrage ter ondersteuning van kinderen met kanker. In 2010 werd er 8.000 euro ingezameld.

Prominente trainers

op de FIBO

Naast de FIBO evenementen biedt de beurs ook nog andere hoogtepunten voor trainers. In Hal 6 worden verschillende activiteiten gehouden met spectaculaire shows. Hier kan men niet alleen toekijken, maar zelf ook actief zijn en de nieuwste fitnesstrends ter plekke uitproberen. In Hal 6 bevindt zich ook het ZUMBA podium waar dit jaar weer veel bekende, maar ook nieuwe sterren zullen optreden. Het ZUMBA podium heeft een volledig nieuwe look gekregen. Een bijzonder hoogtepunt vormt het optreden van Hollywood’s sterrentrainer Harley Pasternak. Hij traint sterren als Oscar-winnares Natalie Portman, model en actrice Eva Mendez, rapper LL Cool J en Bondgirl Halle Berry. Harley Pasternak is van donderdag 14 april t/m zaterdag 16 april aanwezig op het podium en vertelt in interviews hoe men net zo fit kan worden als de Hollywood sterren.

Bijzonder zal ook het optreden op het ZUMBA podium zijn van Tanya Beardsley met haar ZUMBA team. Deze nog steeds populaire danstrend uit Amerika, die zijn zegetocht in Europa begon op de FIBO, combineert Latino ritmes en danspassen met aerobic. De bijbehorende kledij is te koop naast het podium waar ZUMBA de nieuwste ZUMA kleding presenteert. Verder biedt Hal 6 shopping mogelijkheden: daar zijn verschillende leveranciers van sport- en fitnesskleding te vinden. MBT presenteert op zijn stand schoenen die bij normaal lopen een volledige lichaamsworkout geven. In de uitgebreide vechtsport Areal kan men zich over de nieuwste trends op dit gebied laten informeren. KWON brengt weer vechtsportteams mee, die op het KWON showpodium te zien zijn. Hier vechten ook de finalisten van de grote KWON Show Stars wedstrijd – naast Superstars als Michael Müller en Chloe Bruce.

Na het succes in 2010 is wederom Realpulse aanwezig. Dit team toont niet alleen de spectaculaire aerobic trend Parkour, maar presenteert ook het project Jump en Run die ondertussen ook in het sportonderwijs op scholen wordt ingezet. Ook vindt tijdens de FIBO het OM Sportmodel-Casting plaats. Wie sportmodel wil worden, kan zich direct melden bij het OM Sportmodel-Agentur in Hal 6.

FIBO Innovation Award

Een absoluut hoogtepunt van de FIBO vormt de uitreiking van de FIBO Innovation Award, de Oscar van de branche die dit jaar voor de 12de keer zal worden uitgereikt. De FIBO Innovation Award is een initiatief van TÜV Rheinland Gruppe en het tijdschrift Fit for Fun. In de onafhankelijke jury zitten journalisten, sportwetenschappers en sportartsen. Ook hier is de trend naar gezondheid duidelijk te merken. Nog nooit kreeg deze categorie zoveel aanmeldingen. Er zijn drie categorieën: design, trainingsapparatuur en gezondheidsbevordering.

Genomineerd in de categorie gezondheidsbevordering zijn: Mywellness key, een draagbaar, klein apparaatje ontwikkeld door Technogym, dat zowel de levensstijl en de lichamelijke activiteiten als gestructureerde oefeningen meet, binnen en buiten, en mensen motiveert om van dag tot dag meer te gaan bewegen. De tweede genomineerde in deze categorie is de WTK sns met hun producten HS-1C en FS-1 die de borstband transmitter behorende bij trainingshorloges vervangen. Met de FS-1 kan de hartslag gemeten worden met de vinger en met de HS-1C kan de hartslag gemeten worden via een hoofdband voor sportactiviteiten. De laatste genomineerde in deze categorie is Ergo-Fit die samen met Fraunhofer ISST een product hebben ontwikkeld dat gegevens kan matchen uit de 1ste en 2de lijns gezondheidszorg van ziekenhuizen en artsenpraktijken met data uit het trainingssysteem. Een belangrijk criterium hierbij was de veilige overdracht van deze data en het gebruik van de data in het kader van de privacy. Bij dit systeem kan de sporter zelf beslissen wie de data mag gebruiken.

In de categorie trainingsapparatuur vier genomineerden zoals de IM-lifter van Intelligent Motion gmbH. Het revolutionaire IM-lifter trainingsapparaat opent geheel nieuwe mogelijkheden voor trainingsimplementatie, trainingsplanning en analyse voor zowel de atleet en de trainer. De hoge mate van automatisering zorgt niet alleen voor een veilige training met barbells, maar ook met gesimuleerde belasting, waarvan de hoeken kunnen worden aangepast! De tweede genomineerde is de Paddlelite, dit is een apparaat voor de training van wedstrijdsporters van drakenboten. Het is voorzien van een stang die de roeibeweging perfect nabootst waarmee uitstekend op techniek en conditie getraind kan worden. De derde genomineerde is de Fitwalker Advanced, die traploos in hoogte verstelbaar is tijdens gebruik en daarmee over een uniek en derhalve ook gepatenteerd systeem beschikt.

Het vierde product is het bewegingslandschap van Cube Sport. Dit is een modulair systeem van gymkasten die door middel van stangen gemakkelijk aan elkaar te koppelen zijn waardoor een aantrekkelijk bewegingslandschap ontstaat.

In de categorie Design tenslotte drie genomineerden. De eerste is de Ironpower Dynamax van Kernpower Company, een gyroscopische trainingstool voor training van de hand- en armspieren. Bijzonder is de tweede genomineerde: de Ciclotte van Lamiflex SPA, een indoorcycling bike die totaal verschilt van andere bikes. De fiets is opgebouwd uit staal, carbon en glasvezel en heeft een minimalistisch design frame. De bike heeft een tweeledig epicycloid satelliet systeem dat gebruik maakt van vier versnellingen met verschillende standen om zo het aantal vliegwiel rotaties te vermenigvuldigen. Elke pedaal rotatie is gelijk aan vier vliegwiel rotaties wat op zijn beurt leidt tot een hoge magnetisch veld intensiteit. Dit maximaliseert de weerstand die u helpt om meer calorieën te verbranden met minder actie. Als derde genomineerde: de Kinesis Stations van Technogym. Dit zijn gebruiksvriendelijke toestellen met een uniek, origineel en ergonomisch design die de voordelen van functionele kracht combineren met de eenvoud van de meer traditionele apparatuur, waardoor een overgang van een begeleide en simpele training naar een vrije en natuurlijke training mogelijk wordt.

Medische Fitness

Net als in voorgaande jaren wordt ook dit jaar weer de FIBOmed gehouden. Het aanbod van apparatuur voor medische fitness is nog steeds groeiende. Het thema bewegen en sport met het doel gezond te worden, krijgt in de moderne high-tech gezondheidszorg een steeds grotere rol. Deze trend heeft de FIBO al in een vroegtijdig stadium onderkend: al in 2008 werd het concept FIBOmed gelanceerd en dit is in 2011 verder uitgebouwd. De FIBOmed staat al lang op de agenda van fysiotherapeuten, artsen en andere vertegenwoordigers uit de gezondheidszorg. Dat medische fitness in de toekomst steeds belangrijker wordt, blijkt ook uit het nieuwe rapport van de Duitse Industrievereniging voor Fitness en Gezondheid (DIFG). 100 instellingen in Duitsland zoals gezondheidscentra, fysiotherapiepraktijken, maar ook fitnesscentra werden geënquêteerd. Het complete rapport zal tijdens een persconferentie op 12 april gepresenteerd worden. Het geeft een compleet overzicht van de medische fitness markt en zijn ontwikkelingen. Hierbij zijn ook de economische marktdata betrokken zodat het rapport een duidelijk beeld geeft van de behoeften, ontwikkelingen, tendensen en bijzonderheden in deze markt. Tot nu toe was er geen vergelijkbaar marktonderzoek.

GETUP congres

Op de FIBO zijn niet alleen producten te zien voor het lichaam, maar ook voor de geest. Trainers kunnen als deelnemer van het GETUP congres hun kennis op het gebied van voeding, beweging en management verbreden. Dit met talrijke voorbeelden uit de praktijk. Het congres vindt op 15 en 16 april voor de vijfde maal plaats, wordt georganiseerd door de Deutsche Hochschule voor Prevention und Gesundheitsmanagement en de beursorganisatie Reed Exhibitions Deutschland GmbH, en staat open voor alle vakbezoekers (ondernemers, medewerkers en iedereen die betrokken is bij fitness) Meer informatie over het congres is te vinden op internet: www.getup-kongress.de.

Spa en wellnessvakdagen

Fitness, gezondheid en wellness behoren samen, daarvoor biedt de FIBO ook in 2011 exposanten op het gebied van wellness&beauty expositieruimte in hal 2. Naast veel nieuwe producten vinden vakbezoekers hier een groot aanbod aan informatie over actuele branche trends en wetenswaardigheden over Spa Management in het Wellness Paviljoen. Reeds voor de vijfde maal vinden in het kader van de FIBO de Spa- en Wellness vakdagen plaats. Ondernemers en medewerkers uit de spa, fitness, wellness en medische branche worden in het 2 dagen durende congres geïnformeerd over de nieuwste ontwikkelingen en opleidingsmogelijkheden op hun vakgebied. Succesvolle voorbeelden uit de branche geven een goed beeld van het aanbod in deze markt. Tijdens het congres komen vernieuwende onderscheidende concepten aan bod, van ontspanningsbehandelingen tot preventieve programma’s waarbij het accent wordt gelegd op Beauty, Resort & Hotel en thermen. Ook komen fitnessprogramma’s voor spa’s en Personal Training aan de orde die in combinatie met een functioneel, aantrekkelijke interieurinrichting en juiste marketingstrategie een belangrijke rol kunnen spelen. Meer informatie over het congres op www.fibo.de

I body LIFE 3I2011

Plattegrond FIBO 2010

Lokaal afslanken

Airpressure Bodyforming…

…levert zichtbare, tastbare en meetbare successen

gezond, verantwoord en snel

wetenschappelijk aangetoond

Een absolute mijlpaal in de geschiedenis van de fitnessbranche: lokale vetverbranding wetenschappelijk aangetoond. Het wetenschappelijke bewijs dat de Airpressure Bodyforming methode werkt voor lokale vetverbranding is geleverd. Na afronding van het onderzoek, bleek dat door doelgericht gebruik van de productconcepten Slim  Belly® en Slim Back&Legs® de lokale vetverbranding bij de probleemzones buik, benen en billen tot wel 8x hoger kan zijn.

Wilt u verschil maken ten opzichte van uw concurrenten en de markt niet steeds met aanbiedingen, maar met een gezonde, verantwoorde en snelle methode overtuigen? Bezoek dan Greinwalder & Partner op de FIBO.

15 van de 100 mensen zijn lid van een fitnesscentrum, 85 wachten nog op een oplossing voor hun figuurprobleem. Met Airpressure Bodyforming biedt u een oplossing voor een concreet probleem. Een bijzonder instrument voor het winnen en behouden van nieuwe leden. Al meer dan 850 ABC partners met meer dan 300.000 deelnemers hebben voor het concept gekozen. Vanaf wanneer bent u erbij?

Talloze fitnesscentra brengen zich via de campagnes en concepten van Greinwalder & Partner op strategische wijze onder de aandacht. Creatieve promotie, individueel advies, trainingen, succesvolle concepten, netwerken, dat is de Marketing Service.

Kom eens bij ons langs, het is onze zaak er met alle middelen voor te zorgen dat u betere zaken doet! Maak een afspraak met één van onze adviseurs via tel. 0180 – 635229 en ga in zee met de nummer 1. U bent ook van harte welkom op de standparty op vrijdag 15 april vanaf 17.00 uur (hal 2, stand B14).

Eigen keuze in kleuren bij Signature krachtapparatuur

Life Fitness toont op de FIBO haar nieuwe serie Signature krachtapparatuur. Fitnesapparatuur die perfect past bij de huisstijl, het interieur en de uitstraling van je bedrijf. Met de nieuwe designopties van Life Fitness’ Signature Series krachtapparatuur wordt het werkelijkheid. Tijd om uw fitness een eigen kleur te geven!

Uitstraling fitnesszaal

Zes stijlvolle panelen werden al getoond op de internationale vakbeurs IHRSA half maart. Samen met tien verschillende kleuren voor de frames en maar liefst dertig bekledingskleuren bieden ze veel mogelijkheden tot variatie. De uitstraling van de fitnesszaal heeft grote invloed op de beleving van de sporter. Het speelt zelfs een rol bij retentie en motivatie. Door deze primeur in design- en kleuropties te bieden, kan je als ondernemer een unieke fitnessruimte creëren om sporters aan te trekken of bijvoorbeeld verschillende trainingsgedeelten een andere uitstraling geven.

Gewicht in kleur

De panelen (shroudcovers) die de steekgewichten beschermen bij de nieuwe Signature Series zijn vanaf nu ook verkrijgbaar met een kleurige StackWrap™. Deze panelen geven een persoonlijke kleur aan de fitnessomgeving. De thema’s waaruit gekozen kan worden zijn staal, brons, bamboe, rood hout en twee verschillende patronen. Doordat de kwaliteitstechniek uit de autoindustrie is gebruikt, blijven de panelen jarenlang prachtige eyecathers. Ter inspiratie heeft de fabrikant heeft in de Gallery Collection™ ontwerpthema’s opgenomen van zes kleurcombinaties, ontworpen door interieurarchitecten en designers.

www.lifefitness.com

fibo beursberichten I branche actueel

body LIFE 3I2011 I

Precor presenteert nieuwe Experience Serie in Kitzbühel

Bekroonde cardiotoestellen ontmoeten consoles met de nieuwste techniek: de lente van 2011 staat voor Precor helemaal in het teken van de wereldwijde introductie van de nieuwe Experience Serie. Vóór de wereldwijde marktintroductie konden circa 150 genodigden (Precor klanten en partners uit heel Europa) persoonlijk getuige zijn van de innovatieve techniek en bovendien bij prachtig weer enkele ontspannende en sportieve dagen in Kitzbühel doorbrengen.

Dit event vond plaats in het Grand Tirolia Golf & Ski Resort, een ideaal toevluchtsoord voor alle skiërs, golfers en wellnessliefhebbers, perfect gelegen in het wild-romantische landschap van Kitzbühel. De genodigde Precor klanten en gasten konden zich niet alleen overtuigen van de 5-sterren standaard van dit hotel. Ook ontspanning in de 1.500 vierkante meter grote ‘Green Spa’ behoorde tot de mogelijkheden. De fitnessaccommodatie van dit resort is uitgerust met Precor toestellen, zodat er ook voor een optimale workout geen wensen onvervuld blijven.

Toen de eerste shuttle bus op de eerste dag van het evenement stipt vanuit München startte in de richting van Oostenrijk, voorspelde de strakblauwe hemel al dat er prachtig weer op komst was. De eerste dag van het event begon met een gezellige get together in de lobby van het hotel en de fysieke en mentale voorbereiding op het programma van de volgende dagen.

's Middags was het dan zo ver: na een welkomstwoord van Rob Barker, Sales Director Precor EMEA, en Daniel Sprung, Sales Director Central Europe, werden de deelnemers van het event met indrukwekkende presentaties op de hoogte gebracht van wat de toekomst van de fitnesswereld gaat inhouden. Eén van de eerste hoogtepunten was hierbij de presentatie van de gastspreker Ben Legg, voormalig Chief Operating Officer van Google Europe. Zijn betoog over de supersnelle ontwikkeling van onze multimediale wereld overtuigde alle toehoorders in de zaal en leverde veel nieuwe informatie op. Networking, of beter gezegd Networked Fitness, zal in de toekomst ook bij Precor een grote rol gaan spelen.

Het antwoord van Precor op deze ontwikkelingen volgde meteen: in het kader van de presentatie voor de Europese markt werden de nieuwe Experience Serie 880 lijnen met het touch-screen consolesysteem P80 voorgesteld. De gasten werden ingewijd in de nieuwe technologie en konden de nieuwe producten uitgebreid testen. Wie vragen had over de nieuwe producten kon terecht bij een van de vele aanwezige Precor medewerkers. Zelfs CEO Paul Byrne was met een eigen team uit Amerika naar Kitzbühel gekomen. Tijdens het daarop volgende diner konden de aanwezigen hun ervaringen en toekomstvisies uitwisselen en ontspannen de avond doorbrengen onder het genot van een cocktail.

“Dit evenement was perfect georganiseerd. Zowel de locatie als de sfeer was fantastisch. Maar de nieuwe producten hebben mij het meest overtuigd: de nieuwe toestellijn heeft nu nog meer uitstekende functies en valt op door zijn intelligente software“, aldus Cedric Van Branteghem, business developer van Edan Business Solutions in Gent, over zijn eerste indruk.

Wie na al die nieuwe indrukken de dag erna een beetje ontspanning wilde, kon dat doen met een stadsbezichtiging met daarna een verblijf in de wellnessaccommodatie van het Grand Tirolia. Natuurlijk had Precor als zustermerk van Atomic en Salomon ook voor de talrijke sportfans een speciale belevenis voorbereid. Samen met Stephan Eberharter, een van de meest succesvolle Oostenrijkse skiërs en tevens fan van Precor, vertrok het gezelschap naar de Hahnenkamm, de thuisberg van Kitzbühel, om daar uitgebreid te genieten van de wintersport. Boven op het bergstation had Atomic reeds een testcenter opgebouwd, waar de ski's en snowboards van het volgende seizoen door de gasten van Precor aan een uitgebreide praktijktest konden worden onderworpen. De professionals en de moedigsten vertrokken vervolgens naar de ‘Streif’, de beroemdste racepiste van het ‘Hannenkammrennen’, één van de gevaarlijkste en beroemdste wedstrijdpistes ter wereld. Samen met Stephan Eberharter kon men ook deze gevreesde afdaling doen. De gasten kregen van Stephan waardevolle tips en hij vertelde ook talrijke anekdotes over dit racetraject. Na een ontspannen lunch in een berghut bij een strakblauwe hemel kon men de namiddag nog verder besteden aan skiplezier. Deze hele sportbelevenis - en daar waren alle deelnemers het over eens - was een absoluut topevenement.

's Avonds vertrok het gezelschap met de kabelbaan weer de berg op: elke Precor gast kreeg een slee, waarmee hij bergafwaarts naar een romantische berghut kon glijden. Daar vond dan het gezamenlijke afscheidsdiner plaats. Daarna vond er nog een lange sleetocht plaats helemaal tot in het dal. Toen de volgende ochtend iedereen ontspannen en uitgerust opnieuw onder een stralend zonnetje weer in de bus naar München was gaan zitten, was al snel duidelijk dat zowel het evenement als de presentatie van de nieuwe Experience Serie een enorm succes was.

“Dit klantenevent en de bijbehorende feedback was voor ons zeer belangrijk. Natuurlijk waren wij zeer benieuwd naar de eerste reacties van onze klanten op de nieuwe producten waar wij zoveel werk en tijd in hebben gestoken. Wij zijn heel erg blij dat iedereen gekomen is om ons te begeleiden op weg naar de toekomst en dat het enthousiasme nu zo groot is. De noviteiten die wij hebben voorgesteld vormen pas het begin. Wij zijn nog veel van plan bij Precor en willen onze klanten vanaf het begin betrekken bij onze projecten. Alleen op die manier zullen wij producten kunnen blijven ontwikkelen die exact zijn afgestemd op de behoeften van onze klanten“, aldus Stijn De Bie, business manager Precor Benelux, over de dagen in Kitzbühel en over de toekomst bij Precor.

Over Precor: Precor is een merk van de Finse Amer Sports groep (Arc’teryx, Atomic, Mavic, Salomon, Suunto, Wilson). Door innovatie en toekomstgerichte technologie behoort Precor al meer dan 25 jaar tot de toonaangevende bedrijven in de fitness- en wellnessindustrie. Deze fabrikant van innovatieve cardio- en krachttoestellen (de eerste crosstrainer, de eerste Adaptive Motion Trainer) biedt een breed spectrum van sport- en fitnessoplossingen aan, die allemaal het resultaat zijn van jarenlang onderzoek en aan zeer hoge kwaliteitsnormen voldoen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Precor Benelux, Vijzelweg 10, 5145 NK Waalwijk (NL). Tel. +31 (0) 416 / 690859, email: info@precor.nl, www.precor.nl

Tijdens een uitzonderlijk klantenevent in het Grand Tirolia Golf & Ski Resort in het Oostenrijkse Kitzbühel verraste Precor zijn klanten met de exclusieve presentatie van de nieuwe Experience Series cardiotoestellen en andere sportieve hoogtepunten.

Bekroonde cardiotoestellen ontmoeten consoles met de nieuwste techniek: de lente van 2011 staat voor Precor helemaal in het teken van de wereldwijde introductie van de nieuwe Experience Serie. Vóór de wereldwijde marktintroductie konden circa 150 genodigden (Precor klanten en partners uit heel Europa) persoonlijk getuige zijn van de innovatieve techniek en bovendien bij prachtig weer enkele ontspannende en sportieve dagen in Kitzbühel doorbrengen.

Dit event vond plaats in het Grand Tirolia Golf & Ski Resort, een ideaal toevluchtsoord voor alle skiërs, golfers en wellnessliefhebbers, perfect gelegen in het wild-romantische landschap van Kitzbühel. De genodigde Precor klanten en gasten konden zich niet alleen overtuigen van de 5-sterren standaard van dit hotel. Ook ontspanning in de 1.500 vierkante meter grote ‘Green Spa’ behoorde tot de mogelijkheden. De fitnessaccommodatie van dit resort is uitgerust met Precor toestellen, zodat er ook voor een optimale workout geen wensen onvervuld blijven.

Toen de eerste shuttle bus op de eerste dag van het evenement stipt vanuit München startte in de richting van Oostenrijk, voorspelde de strakblauwe hemel al dat er prachtig weer op komst was. De eerste dag van het event begon met een gezellige get together in de lobby van het hotel en de fysieke en mentale voorbereiding op het programma van de volgende dagen.

's Middags was het dan zo ver: na een welkomstwoord van Rob Barker, Sales Director Precor EMEA, en Daniel Sprung, Sales Director Central Europe, werden de deelnemers van het event met indrukwekkende presentaties op de hoogte gebracht van wat de toekomst van de fitnesswereld gaat inhouden. Eén van de eerste hoogtepunten was hierbij de presentatie van de gastspreker Ben Legg, voormalig Chief Operating Officer van Google Europe. Zijn betoog over de supersnelle ontwikkeling van onze multimediale wereld overtuigde alle toehoorders in de zaal en leverde veel nieuwe informatie op. Networking, of beter gezegd Networked Fitness, zal in de toekomst ook bij Precor een grote rol gaan spelen.

Het antwoord van Precor op deze ontwikkelingen volgde meteen: in het kader van de presentatie voor de Europese markt werden de nieuwe Experience Serie 880 lijnen met het touch-screen consolesysteem P80 voorgesteld. De gasten werden ingewijd in de nieuwe technologie en konden de nieuwe producten uitgebreid testen. Wie vragen had over de nieuwe producten kon terecht bij een van de vele aanwezige Precor medewerkers. Zelfs CEO Paul Byrne was met een eigen team uit Amerika naar Kitzbühel gekomen. Tijdens het daarop volgende diner konden de aanwezigen hun ervaringen en toekomstvisies uitwisselen en ontspannen de avond doorbrengen onder het genot van een cocktail.

“Dit evenement was perfect georganiseerd. Zowel de locatie als de sfeer was fantastisch. Maar de nieuwe producten hebben mij het meest overtuigd: de nieuwe toestellijn heeft nu nog meer uitstekende functies en valt op door zijn intelligente software“, aldus Cedric Van Branteghem, business developer van Edan Business Solutions in Gent, over zijn eerste indruk.

Wie na al die nieuwe indrukken de dag erna een beetje ontspanning wilde, kon dat doen met een stadsbezichtiging met daarna een verblijf in de wellnessaccommodatie van het Grand Tirolia. Natuurlijk had Precor als zustermerk van Atomic en Salomon ook voor de talrijke sportfans een speciale belevenis voorbereid. Samen met Stephan Eberharter, een van de meest succesvolle Oostenrijkse skiërs en tevens fan van Precor, vertrok het gezelschap naar de Hahnenkamm, de thuisberg van Kitzbühel, om daar uitgebreid te genieten van de wintersport. Boven op het bergstation had Atomic reeds een testcenter opgebouwd, waar de ski's en snowboards van het volgende seizoen door de gasten van Precor aan een uitgebreide praktijktest konden worden onderworpen. De professionals en de moedigsten vertrokken vervolgens naar de ‘Streif’, de beroemdste racepiste van het ‘Hannenkammrennen’, één van de gevaarlijkste en beroemdste wedstrijdpistes ter wereld. Samen met Stephan Eberharter kon men ook deze gevreesde afdaling doen. De gasten kregen van Stephan waardevolle tips en hij vertelde ook talrijke anekdotes over dit racetraject. Na een ontspannen lunch in een berghut bij een strakblauwe hemel kon men de namiddag nog verder besteden aan skiplezier. Deze hele sportbelevenis - en daar waren alle deelnemers het over eens - was een absoluut topevenement.

's Avonds vertrok het gezelschap met de kabelbaan weer de berg op: elke Precor gast kreeg een slee, waarmee hij bergafwaarts naar een romantische berghut kon glijden. Daar vond dan het gezamenlijke afscheidsdiner plaats. Daarna vond er nog een lange sleetocht plaats helemaal tot in het dal. Toen de volgende ochtend iedereen ontspannen en uitgerust opnieuw onder een stralend zonnetje weer in de bus naar München was gaan zitten, was al snel duidelijk dat zowel het evenement als de presentatie van de nieuwe Experience Serie een enorm succes was.

“Dit klantenevent en de bijbehorende feedback was voor ons zeer belangrijk. Natuurlijk waren wij zeer benieuwd naar de eerste reacties van onze klanten op de nieuwe producten waar wij zoveel werk en tijd in hebben gestoken. Wij zijn heel erg blij dat iedereen gekomen is om ons te begeleiden op weg naar de toekomst en dat het enthousiasme nu zo groot is. De noviteiten die wij hebben voorgesteld vormen pas het begin. Wij zijn nog veel van plan bij Precor en willen onze klanten vanaf het begin betrekken bij onze projecten. Alleen op die manier zullen wij producten kunnen blijven ontwikkelen die exact zijn afgestemd op de behoeften van onze klanten“, aldus Stijn De Bie, business manager Precor Benelux, over de dagen in Kitzbühel en over de toekomst bij Precor.

Over Precor: Precor is een merk van de Finse Amer Sports groep (Arc’teryx, Atomic, Mavic, Salomon, Suunto, Wilson). Door innovatie en toekomstgerichte technologie behoort Precor al meer dan 25 jaar tot de toonaangevende bedrijven in de fitness- en wellnessindustrie. Deze fabrikant van innovatieve cardio- en krachttoestellen (de eerste crosstrainer, de eerste Adaptive Motion Trainer) biedt een breed spectrum van sport- en fitnessoplossingen aan, die allemaal het resultaat zijn van jarenlang onderzoek en aan zeer hoge kwaliteitsnormen voldoen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Precor Benelux, Vijzelweg 10, 5145 NK Waalwijk (NL). Tel. +31 (0) 416 / 690859, email: info@precor.nl, www.precor.nl

presentatie I branche actueel

Edities