Functionele training maakt fitness waardevoller

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr7 2011

business I Run for Kika

I body•LIFE 7I2011

Als marathonliefhebber moet je 'm eens in je leven gelopen hebben: de ING New York City Marathon. Deze marathon is niet zomaar een marathon. Het loodzware parcours, de bruggen, de boroughs waar men normaal gesproken niet zomaar doorheen loopt, het vals plat op First Avenue én de laatste heuveltjes in Central Park, maken deze marathon zeer speciaal. En het feit dat je hem loopt voor een goed doel!

Run for KiKa New York

Run for Life – Run for KiKa

Vanaf de oprichting in 1992 is passie een sleutelwoord binnen de HDD Group. Elke medewerker binnen het bedrijf heeft een sterke affiniteit met gezondheid in het algemeen en fitness in het bijzonder. Het doel is om levens te veranderen door het creëren van fitnesservaringen die mensen aanspreken en resultaten opleveren. De visie van de HDD Group luidt: Fitness verhoogt de kwaliteit van leven en zou daarom deel moeten uitmaken van ieders leven, week in week uit. Onder het motto ‘practice what you preach’ hebben een drietal HDD Group Runners zich ingeschreven voor de grote uitdaging: Run for KiKa New York. Hiermee steunen zij KiKa in de strijd tegen kinderkanker.

De weg naar New York

Om zich voor te bereiden op de New York marathon nemen de Runners deel aan een LAPT Personal Training Running traject bestaande uit een 16 wekenschema. Onder andere door hardlooptraining en een speciaal voedingsschema bereiden zij zich voor op de New York marathon. Tevens zullen de Runners gedurende het traject deelnemen aan verschillende hardloopevenementen.

Het Runners drietal heeft een eigen pagina. Hier lees je de laatste berichten en weet je hoe de deelnemer ervoor staat qua voorbereidingen. Op deze persoonlijke pagina kun je een bericht achterlaten of de Runners sponsoren! 135 Deelnemers gaan op 6 november 2011 de ING New York Marathon lopen voor KiKa; zij laten zich voor minimaal € 5.000,- sponsoren. Geld dat nodig is voor betere genezingskansen voor kinderen met kanker! Daar doen ze het voor.

KiKa

KiKa werft fondsen om zoveel mogelijk onderzoek mogelijk te maken. Onderzoek voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Het ultieme doel is om in 2025 een genezingspercentage van 95% te krijgen. Op dit moment ligt het percentage op 75%, dus er is nog veel hulp nodig. Een van de middelen om dit doel te bereiken is het realiseren van een nieuw centrum voor zorg en onderzoek naar kinderkanker, het Nationaal Kinderoncologisch Centrum (NKOC). Run for Life - Run for KiKa staat dan ook in het teken van het realiseren van het nieuwe centrum.

Sponsor de deelnemers

Op zondag 6 november staan de Runners van HDD Group tussen duizenden andere deelnemers aan de start van de New York Marathon. De HDD Group Runners zijn:

• Erwin Korst - Directeur LAPT & Business Development Directeur HDD Group

• Jos Timmermans – Commercieel Directeur HDD Group

• Anthonie Wurth – Training Manager LAPT

Zij gaan de uitdaging aan door 42 kilometer hard te lopen. Voor zichzelf, maar vooral voor betere genezingskansen voor kinderen met kanker. Deze kinderen verdienen uw steun. Bij hun Run voor het goede doel hebben de Runners steun van een aantal hoofdsponsoren, te weten: Body Bike, Power Bar, Suntoo en HDD Group. Maar ook jij kunt helpen! Sponsor daarom onze Runners via www.run4kika.nl, klik op ‘SPONSOR NU’ en kies voor deelnemer ‘HDD Group’. Voor slechts € 1,- of € 2,- per kilometer kunt u al een bijdrage leveren aan de strijd tegen kinderkanker! Geef samen met de Runners van HDD Group het goede voorbeeld!

Kijk voor meer informatie op

www.run4kika.nl.

Traject Activiteit Datum

Event 1 (startpunt) IJsselsteinloop 11 juni 2011

Event 2 Tilburg Ten Miles 4 september 2011

Event 3 Eindhoven Marathon 9 oktober 2011

Einddoel New York Marathon 6 november 2011

Voorkomen is echt veel beter dan genezen

Zoals gebruikelijk kranten meegenomen van de laatste 1,5 week en tijd om deze van a tot z uit te pluizen.

Met het vaste voornemen een column over de aanstaande beurs aan te leveren, valt mijn oog op een extra pagina waarop uitgebreid wordt ingegaan op het aantal rokers. Nog nooit is dit aantal zo laag geweest, en nog nooit is het aantal stoppers zo hoog geweest. Oorzaak: de verzekering draagt de kosten voor diegenen die wel willen maar niet kunnen stoppen, waarbij de beste hulpverlener op de verslaafde inpraat zodat ook hij/zij die laatste sigaret spoedig zal uitmaken. Deze subsidie zal vanaf 1 januari 2012 worden geschrapt en dus zal het aantal stoppers zienderogen dalen, aldus ‘Stivoro’.

Mijn verbazing is groot als ik me realiseer dat overal de media bol staan over volksziekte nr.1: Obesitas, en oplossing nr.1: bewegen in combinatie met de juiste voeding.

Mijn voornemen een beurscolumn aan te leveren vervalt als ik bedenk dat de overheid de btw weer wenst op te krikken naar het hoogste tarief en de verzekeringsmaatschappijen weigeren om de kosten voor beweging te vergoeden of al dan niet in een basis-, dan wel aanvullend pakket op te nemen!

Ik overweeg dat dit waarschijnlijk aan mijn onvermogen ligt tot inleving in de geldbuidel van overheid en verzekeraar. Dit terwijl een scala aan onderzoeken aantoont dat het merendeel van de nare ongeneeslijke ziektes te wijten is aan niet bewegen in combinatie met slechte voeding en dus een ongezond lijf met een te hoog vetpercentage.

In mijn simpele gedachtegang is dit probleem best wel aan te pakken: verlaag de aanschafprijs van gezonde voeding, verhoog de kosten van die ongezonde lekkernijen en vergoed het lidmaatschap van zichtbare inspanning om het lichaam in de juiste vorm te krijgen.

De overheid draagt een steentje bij middels de belastingheffing en subsidie waarbij de verzekering uiteindelijk bergen uitkeringsgeld gaat besparen en extra premies vangen omdat al die gezonde oude mensen hun verzekeringspenningen aan hen af zullen dragen. De belastingdienst blij, de verzekeringsmaatschappijen blij. De consument, trots op het behaalde resultaat, gaat fluitend van de oude dag genieten waarbij de jongeren weer dankbaar gebruik kunnen maken van de energie die deze senioren uitstralen. Iedereen blij, toch?

Dit gaat uiteraard niet zomaar. De klant zal natuurlijk wel aantoonbaar moeten maken dat hij werkt aan het behalen van de juiste resultaten. Als wij, de verkopers van de juiste medicijnen, ‘Fitness als medicijn’, de juiste aandacht geven (op de klanten inpraten) en de juiste meetinstrumenten inzetten (resultaten aanleveren), zal diegene die zich inspant daar ook de juiste beloning voor krijgen.

Ik ben ervan overtuigd dat deze oplossing, in tegenstelling tot het vergoeden van bonnetjes op de Becel verpakking, wél kan werken.

Laten wij hopen dat onze branchevertegenwoordigers de juiste argumentatie kunnen vinden om de subsidiegelden, die per 1 januari zullen vrijvallen, in onze branche ingezet te krijgen onder het motto: voorkomen is echt veel beter dan genezen.

Nadat ook wij maandenlang de hoop hadden gevestigd op mooie zomerdagen die komen gaan, hebben wij uiteindelijk de vakantiebiezen gepakt en zijn neergestreken op één van “Onze” mooie Griekse eilanden. Eindelijk zon!

Column Marie Anne van Laak I business

Marie Anne van Laak

Delcom

body•LIFE 7I2011 I

Edities