Super fitnessapparatuur in de Picture – Wat is uw favoriet?

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr10 2010

business I Fitnessapparatuur

I body LIFE 1I2010

Johnson Health Tech

Supermodel: Matrix A7xe Ascent Trainer

Ons Premium merk Matrix by Johnson Health Tech staat voor kwaliteit en innovatie op de commerciële fitnessmarkt. Al meer dan 34 jaar produceert en ontwikkelt de firma Johnson eerste klas fitnessapparatuur en is daarmee de snelst groeiende producent en leverancier van fitnessapparatuur wereldwijd.

De Matrix Cardio apparatuur biedt meer. Het eenvoudige bedieningsmenu en het multifunctionele entertainmentprogramma, laten niets te wensen over.

Door de zorgvuldige ontwikkeling en absolute betrouwbaarheid onderscheiden onze apparaten zich met gebruiksgemak, subtiele vormgeving en een lange levensduur.

Matrix Fitness lanceerde in 2007 het nieuwe en unieke apparaat: de Matrix Ascent Trainer. De Ascent Trainer was en is nog steeds op zichzelf staand in de commerciële fitnessbranche door vorm, uitstraling en werking. Anno 2010 is er een nieuw model Ascent Trainer op de markt: de A7xe.

De A7xe is voorzien van:

• een 15” touch screen display met de FitTouch™ Technology,

voor een natuurlijke houding.

• heeft Vista Clear™ Television Technology – de beste

antilicht vibreringskwaliteit in de industrie.

• U kunt uw iPod aansluiten voor het afspelen van video’s, het

beluisteren van muziek met een onscreen playlist of simpel- weg opladen.

• Ook is het mogelijk om Nike+ te gebruiken.

• Er zit een ingebouwde ventilator in, die op verschillende standen in te stellen is.

• Een geïntegreerde draadloze datatransmitter voor het gebruik van een Asset Management System (online onder- houdssysteem).

• Constante versnelling voor het optimaliseren van het

gebruikersgevoel en natuurlijke afloop.

• 53,3 – 61 cm paslengtes welke overeenkomt met de

natuurlijke loopbeweging.

• Verstelbare hellingshoek (17,8 – 30,5 cm) van 30˚ voor het verhogen van de effectiviteit van de training.

• Virtual Active ready.

De A7xe is van alle gemakken voorzien en toch toegankelijk, eenvoudig in gebruik en bediening. Een perfect apparaat dat een aanwinst is voor elk sportcentrum: een waar “Supermodel”.

www.johnsonhealthtech.nl

Best Buy Fitness

Technogym Excite Run 900

Dit topmodel van Technogym is uitermate geschikt voor (hard)lopers van alle niveaus. De unieke schokabsorptie van het loopvlak geeft de loper het gevoel buiten te lopen. Op deze loopband is het oplopen van blessures tot een minimum gereduceerd. Er is een ruime keuze aan instellingen en programma’s, inclusief testprogramma’s. En behalve de bovengemiddelde prestaties ziet deze loopband er ook nog eens fantastisch uit! Een mooi staaltje Italiaans design.

Best Buy Fitness heeft een ruime voorraad van deze juweeltjes, allemaal niet ouder dan twee jaar. Allemaal totaal gereviseerd, tot aan nieuwe loopvlakken toe. Technisch als nieuw en voor het oog ook niet van nieuw te onderscheiden. Het is de prijs die anders bewijst.

Door de prijs, op aanvraag, is deze cardiodroom nu voor velen bereikbaar, en zonder slapeloze nachten want de garantie van een jaar en snelle service garanderen lekker doorslapen. Uw leden zullen het fantastisch vinden, het lopen voelt heel natuurlijk aan, de mogelijkheden zijn ruim en het multifunctionele display heeft voor ieder wat wils. Dit hightech multimedia systeem kan worden aangesloten op de radio en TV. Het zal dringen worden op uw cardio-afdeling!

www.bestbuyfitness.nl

TR Sport

De Pininfarina Runner - Gold

Pininfarina is met recht een legendarische naam in de wereld van de sportauto-industrie. Deze legendarische naam wordt nu ook verbonden aan een nieuw concept in Panatta Sport cardiofitness, waarbij de unieke Pininfarina Runner Gold in de spotlight wordt gezet. Deze loopband is de perfecte combinatie van vorm, techniek en schoonheid, gecombineerd met functionaliteit.

Zo elegant, stijlvol en glooiend als de Runner Gold eruit ziet, zo gemakkelijk en functioneel is deze te bedienen. De diverse trainingsprogramma’s maken uw oefeningen plezierig en efficiënt. Het innovatieve bedieningspaneel maakt de Runner Gold zeer gebruiksvriendelijk. Er is tevens een mogelijkheid om uw Ipod aan te sluiten.

- De Runner Gold is uit te breiden met een geïntegreerde LCD- TFT monitor (Runner Platinum).

- Het loopvlak van de Runner Gold is ruim, terwijl de Runner Gold door zijn design slank oogt.

- In het kader van het milieu is de Runner Gold zeer energiezuinig te noemen.

- De Pininfarina Runner Gold is met zijn karakteristieke stijl absoluut te plaatsen in de topklasse onder de loopbanden.

Helling: 0-15%

Snelheid: 0,6/25 km Afmetingen: 231x98x152 cm

Gewicht: 230 kg

Oppervlakte loopband: 155x250 cm

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

www.trsport.nl

The Sports Company

M5: Supermodel voor de fitnessmarkt

Een van onze supermodellen voor de fitnessmarkt is de M5. Deze valt door een aantal dingen op; namelijk zijn slanke en compacte design en het vernieuwende ontwerp, dat doet denken aan het andere grote succes van Keiser, namelijk de M3 spinningbike. We zien in de M5 dezelfde techniek terug, zoals het magnetische weerstandssysteem en het performance display.

De M5 wordt enthousiast ontvangen voor gebruik in fitnesscentra (zowel in een cardio- als een circuitopstelling) bij therapeuten en particuliere gebruikers. De M5 simuleert wandelen, hardlopen of een tempo daar tussenin, zonder schokken op gewrichten of bindweefsel, waardoor het risico van letsel wordt verkleind. Het heeft een lage impact op de enkels, knieën en rug en biedt een compleet cardiovasculaire training die kan variëren van licht tot hoge intensiteit, afhankelijk van de weerstand en het tempo. De M5 is ontworpen voor het activeren van een breed scala van spiergroepen, zodat gebruikers met een intensieve training in minder tijd en met een lagere gepercipieerde inspanning hun doel kunnen bereiken. Kenmerkend voor De M5 is de compactheid van het model, waardoor hij zeer geschikt is voor gebruik in de fitnessruimte. Het apparaat is duurzaam en bestand tegen frequent gebruik in de sportschool. De gebruikers hebben volledige controle over de M5 en kunnen zowel het tempo als de weerstand op basis van hun work-out behoeften en vaardigheden, aanpassen. Of je nu kiest voor groepslessen of doelgerichte personal training, met de Keiser M5 maak je je doelstellingen waar! Het Performance Display maakt doelgericht trainen echt effectief, door weergave van:

- RPM

- Trip time

- Trip distance

- Gear 1-24

- Vermogen

- Calories

Onderhoudsvrij, zeer compact, eenvoudig te verplaatsen, toegang tot opleidingsprogramma M5 Foundations.

www.thesportscompany.nl

info@thesportscompany.nl

Fitnessapparatuur I business

body LIFE 1I2010 I

economics I Promotionele acties

Verspreiding van drukwerk

et zijn allemaal vragen die u uzelf vooraf moet stellen.

Doelgroep:

Uw doelgroep wordt door verschillende criteria bepaald. Geografische verdeling is daar één van. Via een analyse van de postcodes van uw leden komt u erachter welke gebieden voor u belangrijk zijn als het gaat om ledenwerving. Hiermee bepaalt u uw verspreidingsgebied. Via Geo-analyses is goed inzichtelijk te maken wat de invloed is van de concurrentie op het primaire verzorgingsgebied. Moet u het dorp op 5 kilometer afstand meenemen in de verspreiding of is dat verspilde moeite? En wat is de invloed van een snelweg, rivier of andere natuurlijk barrière op uw verzorgingsgebied? Voordat u veel geld gaat uitgeven aan huis aan huis verspreiding zijn dat belangrijke vragen waarop u een antwoord moet hebben.

Medium:

De keuze van het medium kan gaan over de inhoud, maar ook over het formaat. Wat ga ik versturen? Wil ik een actie promoten, dan heb ik genoeg aan bijvoorbeeld een flyer. Maar is die actie wel effectief genoeg? Kent de consument mij wel goed genoeg om de actie op waarde te schatten?

Wil ik een stevig imago neerzetten, dan is een eigen magazine of krant een geschikt medium. Ook uw budget is bepalend voor de keuze van het medium. Omdat verzendingen per gewicht berekend worden, kan het nogal wat schelen of u een flyer van 9 gram of een krant van 35 gram verstuurt.

Moment:

Het moment van verspreiden is erg belangrijk. Een flyer voor promotie van een Open Dag in september moet u niet al begin augustus verspreiden. Tegen de tijd dat de Open Dag plaatsvindt, is iedereen uw flyer al weer vergeten.

Globaal kan gesteld worden dat 3-6 dagen voor de Open Dag de beste periode is voor verspreiding. Dit is echter afhankelijk van een aantal zaken:

• Het type medium: een eigen krant of magazine heeft een langere ‘levens- duur’ dan een flyer. Een uitnodigings-

kaart met een coupon wordt

doorgaans langer bewaard dan een eenvoudige flyer.

• De combinatie met andere media: Als u naast de huis aan huis verzending

ook kiest voor advertenties, drie- hoeksborden langs de weg en een

promotieteam, dan versterken alle

media elkaar. Een magazine of krant twee weken voor de Open Dag wordt dan een week voor de Open Dag ver sterkt door een flyer en een adverten- tie bijvoorbeeld.

• Eventuele andere belangrijke data die een aanzet kunnen vormen tot de keu ze te gaan sporten spelen natuur- lijk ook mee. Het bekendste voorbeeld

daarvan is de maand januari waarin

veel mensen hun goede voornemens waar willen maken. Een ander voor beeld is vlak voor de lente als men in eens bang is om de zomerkleren weer uit de kast te halen.

• Ook het moment in de week kan

verschillende effecten hebben. In het weekend heeft men vaak wat meer tijd

om de post door te kijken. Aan het begin van de week komt de meeste post binnen.

• Verschillende verspreiders bieden

meerdere momenten om te versprei- den. De tarieven zijn verschillend om dat de attentiewaarde wezenlijk

anders is.

• En als u dan de keuze hebt gemaakt om uw mooie medium op het meest ideale moment uit handen te geven aan een verspreidingsfirma, dan heeft u tegenwoordig een ruime keuze. En het maken van de juiste keuze is niet onbelangrijk aangezien het succes van

uw actie afhangt van het aantal men- sen dat uw medium onder ogen krijgt en dus het rendement van uw investe- ring in de campagne bepaalt.

Grofweg zijn er drie opties:

1: In folie samen met vaak vele

andere folders en flyers

Deze manier van verspreiden is meestal het goedkoopst. Doorgaans is dat helaas ook in een zwakkere respons merkbaar.

2: Ingestoken in de huis-aan-huiskrant van uw gemeente

Op zich een goed alternatief om niet in het foliepakketje te zitten en niet al te veel andere flyers als afleiding van de aandacht van uw flyer te hebben. Het grote nadeel is echter dat u waarschijnlijk ook een persbericht en advertentie plaatst in dezelfde krant. Dat wil dus zeggen dat u slechts op 1 mediakanaal gokt. Iedereen die deze krant niet leest, zal hoogstwaarschijnlijk dus zowel uw advertentie en persbericht als ook uw flyer niet zien.

3: Via de postbezorging

De duurste manier van verspreiden, maar met vele voordelen. Uw medium komt tegelijk met de post en heeft dus automatisch een hoge attentiewaarde. We zijn immers allemaal benieuwd naar de post. Daarnaast komt uw medium op deze manier minder als ongewenst over wat de bereidheid tot lezen doorgaans vergroot.

Nadeel is dat een dergelijke manier van verspreiden vaak vrij ver van tevoren besproken moet worden en er vaak vrij strikte aanlevercriteria gelden.

De ervaringen van ondernemers die regelmatig huis aan huis verspreiden zijn verschillend. De ene zweert bij de postverspreiding, ook al zijn de kosten wat hoger. De ander is zeer tevreden met de respons op de reclame via de huis-aan-huiskrant omdat die wellicht in die regio goed gelezen wordt.

Verspreiding:

U kunt een keuze maken uit: commerciële verspreiding en postverspreiding. U hoeft zich echter niet te vergissen in de commerciële intenties van de post gelet op de aanzienlijk hogere tarieven die u betaalt.

De uiteindelijke keuze van de manier van verspreiden ligt bij uzelf. Uitgangspunt moet zijn dat de huis aan huis verspreiding een deel is van uw promotieoffensief en dus aanvullend moet zijn op andere media zoals advertenties, abri’s, redactionele aandacht of leadboxen. Daarnaast gaat het om de prijs-kwaliteitverhouding. Op welke manier bereikt u de meeste consumenten tegen een zo gunstig mogelijk tarief?

Ook al is de verspreiding misschien perfect geregeld, dan nog kan een promotiecampagne hopeloos falen. Want ook het tijdstip, het medium en boodschap spelen een belangrijke rol. Om daarvan de juiste combinatie te vinden, dat is nog niet zo gemakkelijk. Daarom is een evaluatie van iedere promotionele actie van belang. Vraag uw bezoekers op welk medium ze gereageerd hebben en registreer dat. Alleen dan kunt u tot de juiste mix komen van doelgroep, medium, tijdstip en manier van verspreiden.

Bron: Deze informatie is mede ontleend aan

de websites van eerder genoemde bedrijven.

Een mooie clubkrant, flyer of brochure is één, de juiste verspreiding is de belangrijke stap twee. Hoe wil ik gezien worden, waar wil ik gezien worden, wanneer wil ik gezien worden?

et zijn allemaal vragen die u uzelf vooraf moet stellen.

Doelgroep:

Uw doelgroep wordt door verschillende criteria bepaald. Geografische verdeling is daar één van. Via een analyse van de postcodes van uw leden komt u erachter welke gebieden voor u belangrijk zijn als het gaat om ledenwerving. Hiermee bepaalt u uw verspreidingsgebied. Via Geo-analyses is goed inzichtelijk te maken wat de invloed is van de concurrentie op het primaire verzorgingsgebied. Moet u het dorp op 5 kilometer afstand meenemen in de verspreiding of is dat verspilde moeite? En wat is de invloed van een snelweg, rivier of andere natuurlijk barrière op uw verzorgingsgebied? Voordat u veel geld gaat uitgeven aan huis aan huis verspreiding zijn dat belangrijke vragen waarop u een antwoord moet hebben.

Medium:

De keuze van het medium kan gaan over de inhoud, maar ook over het formaat. Wat ga ik versturen? Wil ik een actie promoten, dan heb ik genoeg aan bijvoorbeeld een flyer. Maar is die actie wel effectief genoeg? Kent de consument mij wel goed genoeg om de actie op waarde te schatten?

Wil ik een stevig imago neerzetten, dan is een eigen magazine of krant een geschikt medium. Ook uw budget is bepalend voor de keuze van het medium. Omdat verzendingen per gewicht berekend worden, kan het nogal wat schelen of u een flyer van 9 gram of een krant van 35 gram verstuurt.

Moment:

Het moment van verspreiden is erg belangrijk. Een flyer voor promotie van een Open Dag in september moet u niet al begin augustus verspreiden. Tegen de tijd dat de Open Dag plaatsvindt, is iedereen uw flyer al weer vergeten.

Globaal kan gesteld worden dat 3-6 dagen voor de Open Dag de beste periode is voor verspreiding. Dit is echter afhankelijk van een aantal zaken:

• Het type medium: een eigen krant of magazine heeft een langere ‘levens- duur’ dan een flyer. Een uitnodigings-

kaart met een coupon wordt

doorgaans langer bewaard dan een eenvoudige flyer.

• De combinatie met andere media: Als u naast de huis aan huis verzending

ook kiest voor advertenties, drie- hoeksborden langs de weg en een

promotieteam, dan versterken alle

media elkaar. Een magazine of krant twee weken voor de Open Dag wordt dan een week voor de Open Dag ver sterkt door een flyer en een adverten- tie bijvoorbeeld.

• Eventuele andere belangrijke data die een aanzet kunnen vormen tot de keu ze te gaan sporten spelen natuur- lijk ook mee. Het bekendste voorbeeld

daarvan is de maand januari waarin

veel mensen hun goede voornemens waar willen maken. Een ander voor beeld is vlak voor de lente als men in eens bang is om de zomerkleren weer uit de kast te halen.

• Ook het moment in de week kan

verschillende effecten hebben. In het weekend heeft men vaak wat meer tijd

om de post door te kijken. Aan het begin van de week komt de meeste post binnen.

• Verschillende verspreiders bieden

meerdere momenten om te versprei- den. De tarieven zijn verschillend om dat de attentiewaarde wezenlijk

anders is.

• En als u dan de keuze hebt gemaakt om uw mooie medium op het meest ideale moment uit handen te geven aan een verspreidingsfirma, dan heeft u tegenwoordig een ruime keuze. En het maken van de juiste keuze is niet onbelangrijk aangezien het succes van

uw actie afhangt van het aantal men- sen dat uw medium onder ogen krijgt en dus het rendement van uw investe- ring in de campagne bepaalt.

Grofweg zijn er drie opties:

1: In folie samen met vaak vele

andere folders en flyers

Deze manier van verspreiden is meestal het goedkoopst. Doorgaans is dat helaas ook in een zwakkere respons merkbaar.

2: Ingestoken in de huis-aan-huiskrant van uw gemeente

Op zich een goed alternatief om niet in het foliepakketje te zitten en niet al te veel andere flyers als afleiding van de aandacht van uw flyer te hebben. Het grote nadeel is echter dat u waarschijnlijk ook een persbericht en advertentie plaatst in dezelfde krant. Dat wil dus zeggen dat u slechts op 1 mediakanaal gokt. Iedereen die deze krant niet leest, zal hoogstwaarschijnlijk dus zowel uw advertentie en persbericht als ook uw flyer niet zien.

3: Via de postbezorging

De duurste manier van verspreiden, maar met vele voordelen. Uw medium komt tegelijk met de post en heeft dus automatisch een hoge attentiewaarde. We zijn immers allemaal benieuwd naar de post. Daarnaast komt uw medium op deze manier minder als ongewenst over wat de bereidheid tot lezen doorgaans vergroot.

Nadeel is dat een dergelijke manier van verspreiden vaak vrij ver van tevoren besproken moet worden en er vaak vrij strikte aanlevercriteria gelden.

De ervaringen van ondernemers die regelmatig huis aan huis verspreiden zijn verschillend. De ene zweert bij de postverspreiding, ook al zijn de kosten wat hoger. De ander is zeer tevreden met de respons op de reclame via de huis-aan-huiskrant omdat die wellicht in die regio goed gelezen wordt.

Verspreiding:

U kunt een keuze maken uit: commerciële verspreiding en postverspreiding. U hoeft zich echter niet te vergissen in de commerciële intenties van de post gelet op de aanzienlijk hogere tarieven die u betaalt.

De uiteindelijke keuze van de manier van verspreiden ligt bij uzelf. Uitgangspunt moet zijn dat de huis aan huis verspreiding een deel is van uw promotieoffensief en dus aanvullend moet zijn op andere media zoals advertenties, abri’s, redactionele aandacht of leadboxen. Daarnaast gaat het om de prijs-kwaliteitverhouding. Op welke manier bereikt u de meeste consumenten tegen een zo gunstig mogelijk tarief?

Ook al is de verspreiding misschien perfect geregeld, dan nog kan een promotiecampagne hopeloos falen. Want ook het tijdstip, het medium en boodschap spelen een belangrijke rol. Om daarvan de juiste combinatie te vinden, dat is nog niet zo gemakkelijk. Daarom is een evaluatie van iedere promotionele actie van belang. Vraag uw bezoekers op welk medium ze gereageerd hebben en registreer dat. Alleen dan kunt u tot de juiste mix komen van doelgroep, medium, tijdstip en manier van verspreiden.

Bron: Deze informatie is mede ontleend aan

de websites van eerder genoemde bedrijven.

Commerciële verspreiding:

• Netwerk VSP/Interlanden Spreigroep/

DistriQ/en vele lokale verspreiders

• Goedkoop

• Hoeft niet ruim vooraf aangevraagd te worden

• Vaak verschillende momenten van

verspreiding mogelijk.

• Soms toeslag voor ja/nee stickers. Daarvoor moet extra drukwerk aangeleverd worden.

• Bulkzending vaak met veel ander

drukwerk samen.

• Niet bij de post maar op een apart moment.

• Goedkoop karakter, komt echt als

reclame binnen.

• Selectie mogelijk per postcodegebied.

• Verspreiding vaak door jongeren, en helaas daarom niet altijd even betrouwbaar.

Hier volgt een vergelijking van beide verspreiders:

Postverspreiding:

• TNT Post/Select Mail

• Duurder

• Minimaal 4 weken vooraf aanvragen

• Vaak verschillende momenten van

verspreiding mogelijk.

• Geen extra toeslag voor adressen

met ja/nee stickers

• Maximaal aantal stuks drukwerk

per postbezorging.

• Tegelijk met dagelijkse post, dus

profiteren van ‘postbelevingsmoment’

• Exclusief karakter, wordt minder

als storende reclame gezien.

• Selectie mogelijk per postcodegebied.

• Verspreiding via postbode, dus betrouwbaar.

Promotionele acties I economics

Martijn van der Pijl is werkzaam

voor Greinwalder & Partner Marketing Services, Europa’s grootste marketingadviesbureau voor de fitnessbranche. Telefoon: +31 (0)40-844 00 18 of +31(0)6-3008 7530

E: mvdp@greinwalder.com;

www.geinwalder.com

Edities