Interview NVFS

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr6 2010

Voor u gelezen

PMC binnen handbereik

Projectmatig Creëren is een van de toonaangevende methoden op gebied van projectmanagement in Nederland. Sinds de eerste publicatie in 1998 hebben persoonlijk commitment, leiderschap, energie, bezieling en verbinding een vaste plaats veroverd in de 'normale' projectmanagementtaal. Inmiddels hebben duizenden projectmanagers zich de principes van Projectmatig Creëren (PMC) eigen gemaakt en is deze aanpak bij tal van organisaties tot de standaard verheven.

In PMC Compact, een handzame gids voor projectmanagers, opdrachtgevers en teamleden, vindt u de essentie en werkvormen van Projectmatig Creëren in overzichtelijke stappen uitgelegd, voorzien van veel tips uit de praktijk.

Titel Projectmatig creëren binnen handbereik

ISBN 9789055947089

Auteurs Jo Bos, Ernst Haring en Marlet Hesselink

Verkoopprijs 18,95 euro

Uitgeverij Scriptum publishers, www.scriptum.nl

Baggeren door de prut

De ondertitel “Wat je niet verteld is toen je manager werd” verklaart al goed waar het boekje over gaat en wat de insteek van de auteur is. Rolf Mulder beschrijft op badinerende wijze de ‘trials and tribulations’ van de moderne manager. Deze “vervult een spilfunctie in de organisatie, formeel als hoofdrolspeler maar feitelijk als tragisch slachtoffer. Immers, je moet er maar lol in hebben om continu onaangenaam verrast te worden door alle mogelijke combinaties van trammelant, gelazer en gepruts.” Maar het boekje beschrijft niet alleen de ellende die een manager over zich heen kan krijgen, maar biedt ook mogelijke oplossingen om met die ellende om te gaan. In al of niet fictieve gesprekken worden situaties geschetst die velen zeer bekend zullen voorkomen.

Titel Baggeren door de prut

ISBN 9789038918723

Auteur Rolf Mulder

Verkoopprijs 12,95 euro

Uitgeverij Elmar, www.uitgeverijelmar.nl

I body LIFE 6I2010

50 inzichten management

Het boek geeft een handzaam overzicht van de belangrijkste managementtheorieën. In vijftig compacte essays worden begrippen behandeld als branding, outsourcing, voorraadwaardering en vraag-aanbod. Verder komen de klassieke theorieën uit de marketing, zoals de 80-20 regel, Ansoff’s grid en de Boston Matrix aan de orde. Ook de nieuwste inzichten uit de online marketing ontbreken niet. De opmaak en indeling doet wat denken aan de …for Dummies boeken, maar de verdeling in hapklare brokken is heel praktisch: per leessessie kan de lezer enkele items tot zich nemen en deze verwerken. Leuk zijn ook de citaten, al had er misschien wat meer humor in het boek gemogen. Bijzonder handig is de verklarende woordenlijst achterin: het managementjargon is niet voor iedereen gesneden koek.

Titel 50 inzichten management

ISBN 9789085712992

Auteur Edward Russel-Walling

Verkoopprijs 24,95 euro

Uitgeverij Veen Magazines, www.veenmagazines.nl

Edities