BRYCK De nieuwe zitsensatie

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr3 2010

health I news

NEWS

I body LIFE 3I2010

Fitness in business

Plantina feliciteert Nicolien Sauerbreij

Plantina feliciteert snowboardster Nicolien Sauerbreij met haar gouden medaille op de parallelslalom in Vancouver. Hoewel Nederland niet bepaald bekend staat als wintersportland, ging de hoofdprijs in het snowboarden in 2010 toch echt naar een Amsterdamse. Plantina zag al langer de potentie van Nicolien Sauerbreij en Nicolien Sauerbreij zag de meerwaarde van de voedingssupplementen van Plantina. Deze samenwerking betaalde zich snel uit in prestaties. Zo won Nicolien Sauerbreij in seizoen 2007/2008 het eindklassement van de wereldbeker parallelslalom en de wereldbeker algemeen. Nicolien Sauerbreij: “Omdat ik bij trainingen en wedstrijden veel energie verbruik, heb ik veel behoefte aan nieuwe energie en andere bouwstoffen voor het lichaam, zoals vitaminen, mineralen en eiwitten. Naast ‘normale’ voeding gebruik ik dagelijks de Plantina Multi, Plantina Vitamine C en Plantina Trimare visolie. Kortom: de basissuppletie. Verder neem ik Plantina Algreen, dit is een algenproduct, en Ribose van Plantina.” Nicolien Sauerbreij heeft de indruk dat vooral Plantina Ribose het herstel bevordert. “Ik heb het idee dat ik daardoor minder snel spierpijn heb en sneller en fitter een volgende training kan doen.” Over de invloed van suppletie op haar sportieve prestaties, is ze helder: “Ik heb ook gefunctioneerd zonder supplementen. Maar in topsport gaat het om honderdsten van seconden. Alles dat bepalend is voor hoe je in je vel zit, draagt bij aan een goede prestatie.”

Voor meer informatie: www.plantina.nl

Werken aan carrière tijdens fitnessen

Maar liefst 6 op de 10 Nederlanders denken tijdens het fitnessen aan hun werk, zo blijkt uit onderzoek onder meer dan 12.000 Nederlanders. Voor veel fitnessers is het sportmoment ook de enige mogelijkheid om zonder afleiding van bijvoorbeeld kinderen, collega’s of telefoon na te denken over de loopbaan. Door de endorfine die vrijkomt door fysieke inspanning ontstaat er vaak een positief gevoel om echt stappen in je loopbaan te zetten. De volgende dag is dat gevoel meestal weg. Loopbaan Fitness speelt hier op in en zorgt er met simpele oefeningen tijdens het sporten voor dat het niet bij losse gedachten blijft, maar dat gedachten gestructureerd worden en omgezet worden in concrete loopbaan stappen. Vanaf vandaag zijn alle cardio apparaten, zoals de loopband, in één van Nederlands grootste sportscholen voorzien van een Loopbaan Fitness module op de televisie schermen. Op deze schermen worden iedere week korte oefeningen aangeboden waar de sporters zelfstandig mee uit de voeten kunnen. De komende weken kunnen hierdoor meer dan tienduizend sporters kennismaken met Loopbaan Fitness. Initiatiefneemster en psychologe Milja Falentijn van FLC Loopbaancoaching is enthousiast over de reacties in de pilot. “Wat je ziet is dat mensen al met een klein zetje veel gerichter na kunnen denken over hun carrière. Ik kreeg ook een aantal reacties van mensen die merkten dat ze tijdens het sporten vaak malen over hun werk, maar daar dankzij de oefeningen geen last meer van hadden. Natuurlijk is dit geen alternatief voor de individuele loopbaancoachingsgesprekken die ik normaal voer, maar het zal zeker de loopbaanontwikkeling van velen in versnelling brengen.”

Bron ANP

Cyclone - de krachtige All-in-one formule voor betere prestaties en kracht

Cyclone® van Maximuscle is een product dat binnen 7 dagen al voelbaar resultaat oplevert. Het voorziet je lichaam van een combinatie van de wei-eiwitten en essentiële voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft ter bevordering van spiergroei, -kracht en -herstel wanneer je hard traint. Na een intensieve training versnelt Cyclone® de spierwederopbouw door glycogeen sneller aan te vullen dan alleen koolhydraten. Geen enkele andere formule bevat deze krachtige combinatie van Biomax®-wei, creatine-monohydraat, glutamine, suma-extract (bèta-ecdysterone) én creatine- en glutamineabsorptiesystemen die speciaal zijn ontwikkeld om in combinatie met je gewichtstrainingsprogramma optimale resultaten te leveren.

Voor meer informatie:

www.thesportscompany.nl of

mail naar info@thesportscompany.nl

Glitter, sparkle & shine met FitFlopâ„¢

Een nieuw decennium en een nieuwe FitFlopTM  zomer collectie voor 2010! En de FitFlopâ„¢ collectie is ook dit jaar weer aardig gegroeid. Of je nu houdt van volop ‘glitter’, een subtiele ‘spark’ of een constante ‘shine’: met de nieuwe modellen en kleuren vindt je altijd de FitFlopâ„¢ die bij jou past! De FitFlopâ„¢ is een modieuze (teen)slipper met een gepatenteerd microwobbleboardâ„¢ in de zool. Deze speciale zool zet de spieren aan het werk, absorbeert meer schokken dan gewone sportschoenen en ontziet de gewrichten.

Voor meer informatie: www.fitflopshop.nl

Health&Wellness I Azzurro

Eind oktober vorig jaar werd Azzurro Wellness in Noordwijk officieel geopend. Na 5 maanden kijkt exploitant Marcel Zijlstra tevreden terug. Direct na opening maakten al ruim vijfhonderd mensen wekelijks of vaker gebruik van de club. Dit waren mensen die zich voor opening al hebben ingeschreven als clublid tijdens één van de ‘Preview’-campagnes.

De club als sociaal netwerk

“De belangstelling voor abonnementen is bijzonder groot”, vertelt Zijlstra. Voor hem is het duidelijk dat Azzurro in een behoefte voorziet voor zowel de plaatselijke bevolking als mensen uit de regio. We richten ons deels op het hogere segment publiek, gezien ook onze prijsstelling, maar zeker ook op modaal en modaal + . Ons doel is uiteindelijk circa 3000 leden, dat gezien de faciliteiten en uitstraling zeker haalbaar moet zijn. We bieden zelfs een driejarig abonnement aan, terwijl juist de tendens is dat mensen afwillen van langdurige abonnementen.” Zijlstra denkt met Azzuro mensen langere tijd aan zich te kunnen binden en dan met name mensen die luxe prefereren boven low budget.

Kruisbestuiving

Azzurro moet het niet alleen hebben van vaste leden, maar ook van klanten van omliggende hotels. “Met vijf hotels op loopafstand hebben we een overeenkomst, zodat zij hun gasten kunnen laten sporten en genieten bij deze club.” Dagjesmensen kunnen volgens Zijlstra een belangrijke doelgroep vormen die in het strandseizoen een leuke bron van inkomsten oplevert.

Naast het wellness center bevinden zich ook drie andere bedrijven onder hetzelfde dak. Dit zijn Azzurro Beauty, NewDietCare en fysiotherapie De Boog. In totaal dus vier bedrijven op één plek. Zijlstra is enthousiast over de formule van Azzurro. “Sporten, ontspannen, beauty. Alles onder een dak op deze vijfsterrenlocatie vlakbij het strand. In de zomer kunnen mensen buiten zitten en genieten van de zon. Juist de kruisbestuiving tussen de verschillende onderdelen van Azzurro maakt de opzet bijzonder.”

Concept

“Azzurro is dan ook meer opgezet voor het wellness-gevoel dan voor het fitness-gevoel”, legt Zijlstra uit. “Het gaat er hier om dat je je goed voelt en plezier hebt. We hebben een breed aanbod aan faciliteiten waar mensen tussen kunnen switchen. Azzurro zorgt zo voor een leven lang plezier in bewegen, maar ook vooral dankzij ons hoge serviceniveau en de professionele begeleiding. Het is een ontmoetingsplaats waar plezier in bewegen centraal staat en ook de individuele sporter zich absoluut thuis voelt. Kwaliteit van het leven is het begrip dat als een rode draad in het center terug te vinden zal zijn. Dat is ook mijn uitgangspunt geweest bij de opzet van dit centrum. Anders dan anders. Vanuit mijn ervaring als consultant en baan bij Technogym, heb ik heel wat fitnesscentra gezien. Wat de laatste jaren vooral opgang doet in de fitnessmarkt is het FitnessFirst en HealthCity Model. In dit clubtype is de verdringingsmarkt duidelijk gaande. Ik heb iets neer willen zetten, wat zich daar absoluut van onderscheid. Uiteraard speelt de ligging van de locatie daarbij een grote rol: een toplocatie 150 meter van het strand, naast een luxe villawijk met bekende Nederlanders en aan de andere kant luxe tophotels. Het moest een tot de verbeelding sprekend centrum worden waar de nadruk ligt op ‘total wellbeing’; een plek waar men optimaal kan vitaliseren. Gezien de belangstelling en reacties, denk ik dat we daar volledig in geslaagd zijn. Een luxe en comfortabele club waar mensen met plezier naar toegaan in plaats van dat men komt om ‘te werken aan de gezondheid’. Waar mensen net zo makkelijk binnenstappen voor een kop koffie of om de krant te lezen of het bijwonen van onze activiteiten. De maand april bijvoorbeeld staat helemaal in het teken van beauty met o.a. een lezing van cosmetisch chirurg, modeshow en een workshop met stijl- en kledingadviezen. Dit alles om het clubgevoel te versterken.” Zijlstra is ervan overtuigd dat sportscholen in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen in de sociale community’s; een plek om te socializen en om te sporten en te ontspannen.

www.azzurrowellness.nl

“De belangstelling voor abonnementen is bijzonder groot”, vertelt Zijlstra. Voor hem is het duidelijk dat Azzurro in een behoefte voorziet voor zowel de plaatselijke bevolking als mensen uit de regio. We richten ons deels op het hogere segment publiek, gezien ook onze prijsstelling, maar zeker ook op modaal en modaal + . Ons doel is uiteindelijk circa 3000 leden, dat gezien de faciliteiten en uitstraling zeker haalbaar moet zijn. We bieden zelfs een driejarig abonnement aan, terwijl juist de tendens is dat mensen afwillen van langdurige abonnementen.” Zijlstra denkt met Azzuro mensen langere tijd aan zich te kunnen binden en dan met name mensen die luxe prefereren boven low budget.

Kruisbestuiving

Azzurro moet het niet alleen hebben van vaste leden, maar ook van klanten van omliggende hotels. “Met vijf hotels op loopafstand hebben we een overeenkomst, zodat zij hun gasten kunnen laten sporten en genieten bij deze club.” Dagjesmensen kunnen volgens Zijlstra een belangrijke doelgroep vormen die in het strandseizoen een leuke bron van inkomsten oplevert.

Naast het wellness center bevinden zich ook drie andere bedrijven onder hetzelfde dak. Dit zijn Azzurro Beauty, NewDietCare en fysiotherapie De Boog. In totaal dus vier bedrijven op één plek. Zijlstra is enthousiast over de formule van Azzurro. “Sporten, ontspannen, beauty. Alles onder een dak op deze vijfsterrenlocatie vlakbij het strand. In de zomer kunnen mensen buiten zitten en genieten van de zon. Juist de kruisbestuiving tussen de verschillende onderdelen van Azzurro maakt de opzet bijzonder.”

Concept

“Azzurro is dan ook meer opgezet voor het wellness-gevoel dan voor het fitness-gevoel”, legt Zijlstra uit. “Het gaat er hier om dat je je goed voelt en plezier hebt. We hebben een breed aanbod aan faciliteiten waar mensen tussen kunnen switchen. Azzurro zorgt zo voor een leven lang plezier in bewegen, maar ook vooral dankzij ons hoge serviceniveau en de professionele begeleiding. Het is een ontmoetingsplaats waar plezier in bewegen centraal staat en ook de individuele sporter zich absoluut thuis voelt. Kwaliteit van het leven is het begrip dat als een rode draad in het center terug te vinden zal zijn. Dat is ook mijn uitgangspunt geweest bij de opzet van dit centrum. Anders dan anders. Vanuit mijn ervaring als consultant en baan bij Technogym, heb ik heel wat fitnesscentra gezien. Wat de laatste jaren vooral opgang doet in de fitnessmarkt is het FitnessFirst en HealthCity Model. In dit clubtype is de verdringingsmarkt duidelijk gaande. Ik heb iets neer willen zetten, wat zich daar absoluut van onderscheid. Uiteraard speelt de ligging van de locatie daarbij een grote rol: een toplocatie 150 meter van het strand, naast een luxe villawijk met bekende Nederlanders en aan de andere kant luxe tophotels. Het moest een tot de verbeelding sprekend centrum worden waar de nadruk ligt op ‘total wellbeing’; een plek waar men optimaal kan vitaliseren. Gezien de belangstelling en reacties, denk ik dat we daar volledig in geslaagd zijn. Een luxe en comfortabele club waar mensen met plezier naar toegaan in plaats van dat men komt om ‘te werken aan de gezondheid’. Waar mensen net zo makkelijk binnenstappen voor een kop koffie of om de krant te lezen of het bijwonen van onze activiteiten. De maand april bijvoorbeeld staat helemaal in het teken van beauty met o.a. een lezing van cosmetisch chirurg, modeshow en een workshop met stijl- en kledingadviezen. Dit alles om het clubgevoel te versterken.” Zijlstra is ervan overtuigd dat sportscholen in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen in de sociale community’s; een plek om te socializen en om te sporten en te ontspannen.

www.azzurrowellness.nl

body LIFE 3I2010 I

Edities