Advertorial Movetolive

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr2 2010

InNOVATIONS I productpresentatie

I body LIFE 2I2010

5 jaar XCO®!

2010 is voor XCO® Sports Company BV een bijzonder jaar. Het bedrijf viert dan haar vijfjarig bestaan. Dit wordt feestelijk gevierd met The Best of XCO® release, sneak previews en een actie voor gelicentieerde XCO® clubs.

e uitvinder van de XCO®-Trainer Jan Hermans had niet kunnen bevroeden dat de XCO® zo’n succes zou worden. Het feit dat de XCO-Trainer® zo populair is, wijdt Hermans aan het feit dat deze dynamische vorm van spiertraining veel effectiever is dan het statisch uitvoeren van krachtoefeningen. En wie voor het eerst de XCO-Trainer® ziet, zou niet denken dat je met een dergelijke simpele trainingstool zo efficiënt de core-spieren kunt trainen. De afgelopen jaren heeft een flink aantal fitnesscentra XCO Workout® op hun lesrooster gezet. Want wie eenmaal een proefles gedaan heeft, is overtuigd: de XCO Workout® is intensief, voor iedereen toegankelijk en vooral –mede dankzij de opzwepende muziek- ontzettend leuk om te doen!

XCO® efficiënt en volkomen veilig

De XCO Workout® is echter ook om een andere reden een waardevolle aanvulling op het lesrooster; dankzij deze manier van trainen voorkom je tal van blessures. Uitvinder van de XCO-Trainer®, fysiotherapeut Jan Hermans, legt nog eens het belang uit van efficiënte core-training. “Veel klachten die zich in het bewegingssysteem manifesteren, zijn voor een groot deel gerelateerd aan de wervelkolom. De oefeningen die je bij een XCO® training doet, versterken de spieren rondom de wervelkolom en daarmee kun je veel klachten voorkomen.” Hoewel de snelheid en kracht waarmee de oefeningen in een XCO® Training gedaan worden er vrij heftig uitzien, durft Hermans te stellen dat het voor iedereen (die blessurevrij begint aan de training) een volkomen veilige manier van trainen is. “De impact van de oefening is altijd aan het begin van de teruggaande beweging. Dat betekent dat je door de beweging met een XCO® Trainer nooit het weefsel kunt overstrekken”, aldus Hermans.

De ultieme Core training

Terugkijkend op de afgelopen jaren, heeft de XCO® Sports Company bepaald niet stil gezeten. Er waren tal van workshops en er kwam een roze XCO® Trainer speciaal voor onze Pink Ribbon-actie. Het bedrijf was goed vertegenwoordigd op de Fitness Vakdagen en lanceerde de XCO® Walking & Running! “Core training is ook essentieel voor lopers”, vindt Hermans. “XCO® Walking & Running geeft hen de gelegenheid om een training buiten aan te bieden. Een afwisselende training waarbij je een stuk loopt of rent met de XCO®’s, een paar oefeningen doet en weer een stuk loopt. Geoefende hardlopers blijken veel baat te hebben bij XCO® Walking & Running. Zij trainen met hardlopen vooral de benen en nauwelijks de romp, terwijl veel klachten van hardlopers ontstaan vanuit de romp. Hardlopers merken dat ze door het lopen met XCO® Trainers al vrij snel veel makkelijker lopen.” Volgens Hermans train je als het ware binnen de hardloopbeweging die spieren zoals je ze ook werkelijk gebruikt. “Bovendien verbeter je daarmee je looptechniek. Beter kan niet. Het is een veilige manier om de spieren te trainen en is daarom geschikt voor recreatielopers tot fanatieke wedstrijdlopers.”

Simpel en effectief

“Een olievlek die zich langzaam verspreidt”, noemt Hermans de ontwikkeling van XCO®. Hoewel de verspreiding van XCO® in Europa misschien niet zo razendsnel gaat als Hermans graag zou willen, is het succes van de XCO Workout® wél constant. Fitnesscentra die XCO Workout® op het rooster hebben staan, ervaren dat de populariteit van deze les blijvend is. De lessen blijven volstromen, ook als de ‘nieuwigheid’ eraf is. De kracht van het programma is de eenvoud van de beweging, maar dankzij de motiverende muziek nooit saai. Bovendien kun je kiezen tussen verschillende maten XCO®-trainers. Daarmee bepaal je zelf hoe zwaar en intensief je wilt trainen. Geen ingewikkelde choreografieën, maar juist fun en resultaat!

Check www.xco.nl

productpresentatie I InNOVATIONS

XCO® sneak

preview op uw Club?

Boek een XCO® presenter die uw leden laat kennismaken met de concepttraining: de XCO Workout®, de succesvolle groepsles bij inmiddels 200 clubs.

Of organiseert u liever in het voorjaar een outdoor-activiteit. Hiervoor ontvangt u vanzelfsprekend promotiemateriaal.

Ervaar het zelf! Neem vrijblijvend contact op en boek één van onze trainers voor een masterclass. Voor de kosten hoeft u het niet te laten.

body LIFE 2I2010 I

business I news

NEWS

Vernieuwing in fitness

Gratis workshop Google vindbaarheid

Maart is workshopmaand bij MarketingClub.nl, de marketingwebwinkel van Hidden Profits. Tijdens de workshops ‘Winstgevende Website’ en ‘Gegoogled? Gevonden!’ leren ondernemers, managers en marketeers de eigen website winstgevend in te richten. En vervolgens zo goed mogelijk vindbaar te maken op Google. Een website moet twee dingen doen: klanten informeren en klanten tot actie aanzetten. 90% van de websites voldoet hier niet aan; zonde van de investering van gemiddeld € 1.500,- tot

€ 3.000,- voor een nieuwe website. Tijdens de workshop worden alle praktische factoren behandeld om de website effectief te maken: inclusief gratis website. Volg deze twee workshops in maart en betaal slechts € 149,- i.p.v. € 298,-. De workshops worden in maart totaal 6 keer op woensdag en vrijdag gegeven. De dag duurt van 9 tot 16 uur. Plaats: Asterweg 20 K2, 1031 HN in Amsterdam.

Meer informatie: www.marketingclub.nl.

Nederlandse uitvinding Praxtour bekroond in München

Praxtour krijgt gaandeweg internationaal erkenning: het behaalde in een internationaal veld van meer dan 300 deelnemers als enige Nederlandse bedrijf een finaleplaats bij de verkiezing van de ISPO BrandNew Awards. Met Praxtour fiets je op een indoor racefiets in combinatie met een computerscherm virtueel onder andere de Alpe d’Huez of de Mont Ventoux, inclusief de vaak niet kinderachtige stijgingspercentages. Maar ook het TT circuit van Assen, een fietstocht langs de Moezel of Vlaanderen Mooiste, over de beroemde kasseienheuvels behoren tot de mogelijkheden. En wat te denken van de complete Marmotte... “Praxtour brengt meer beleving in fitnesscentra. We merken dat er zeer competitief gebruik van wordt gemaakt en dat mensen steeds enthousiaster worden”, aldus Paul Jongmans, algemeen directeur van Praxtour. Zijn compagnon Jan Veldkamp voegt er aan toe: “Het is voor renners ook bruikbaar als serieuze parcoursverkenning. Ook particulieren kopen het apparaat. En we gaan nu werken aan een internationale doorbraak.”

Meer informatie: www.praxtour.nl waar je ook een proefrit kunt maken.

World Gym kiest voor Precor

De keten World Gym International heeft Precor onlangs tot officiële fitnesspartner gekozen op het vlak van cardio- en krachttoestellen en entertainmentoplossingen.

Precor zal in de toekomst alle gezondheids- en fitnessinrichtingen van de internationaal succesvolle keten World Gym uitrusten met cardio- en krachttoestellen met ingebouwde Cardio Theater beeld-schermen. World Gym is in 1976 opgericht door Joe Gold in het fitnessbewuste Zuid-Californië en is vandaag met meer dan 200 clubs wereldwijd één van de meest succesvolle en bekendste merken in de internationale fitnesswereld. World Gym heeft reeds vertegenwoordigingen in meer dan 36 landen, waaronder Midden- en Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Australië en Rusland, en expandeert nog steeds.

Meer informatie: www.precor.nl

Polar Nederland versterkt haar aanwezigheid in de fitnessmarkt

Wegens succes breidt Polar Nederland haar verkoopteam in de fitnessbranche uit. Marcel Robben is per 1 januari aangesteld als accountmanager B2B / Fitness. Met zijn achtergrond is Marcel een zeer welkome aanvulling op het bestaande verkoopteam. Marcel was voorheen werkzaam als accountmanager Inovit voor de firma Ricochet Benelux BV. Met de toevoeging van Marcel Robben wordt het fitnesslandschap voor Polar in twee regio’s verdeeld. Samen met zijn collega’s Barry Whien (regio Zuid) en Jeroen Schenk (Polar Coach) is het Polar team in de fitnessmarkt compleet.

Meer informatie:

www.polar-nederland.nl

Klantcontacten verdubbelaar

Meer aandacht=hogere retentie, maar hoe kun je meer kwalitatieve contactmomenten met je klanten genereren zonder extra investeringen in personeel?

Systemen vervangen natuurlijk niet de aandacht die door het team gegeven wordt bij een bezoek aan het centrum, maar kunnen wel extra ervaringen opleveren waarvan klanten zeggen: dat is goed en snel geregeld in mijn sportcentrum.

Denk hier eens over na: als 1 klant voor 1 les per week via de website van het centrum een plekje reserveert, een e-mail krijgt als bedankje en een SMS als reminder vlak voor de les, levert dat voor die ene klant al 156 extra contactmomenten per jaar op. En dat tegen een kostprijs van € 0,16 per reservering (inclusief SMS bericht).

Op www.sagonline.nl kan je doen alsof je een klant bent van het demo-sportcentrum en het systeem zelf testen.

Panatta opent nieuw magazijn

Panatta Sport Nederland, de nieuwe dealer van het merk Panatta, is sinds november 2009 met een mooie showroom gevestigd in IJsselstein. In Borne legt Panatta Sport tevens de laatste hand aan een nieuw pand met kantoorruimte en een ruim magazijn. Vanuit Borne zullen de afdelingen technische dienst, logistiek en administratie operatief zijn. De werkplaats is voor opslag van onderdelen en hier zal tevens de assemblage van apparatuur plaatsvinden. Vanuit Borne kan ook Duitsland beleverd worden. Er wordt vooruitgang geboekt, want naast de showroom in IJsselstein en het pand in Borne, is inmiddels het eerste pilotcentrum Morgenstond in Den Haag geopend en ingericht met Panatta apparatuur. Het tweede Panatta pilotcentrum Sportplaza in Hillegom is op zondag 7 maart feestelijk ingewijd met een Panatta Festival, waarbij ook Rudy Panatta aanwezig was. De pilotcentra vormen een belangrijk onderdeel om klanten optimaal te kunnen bedienen.

Meer informatie: www.trsport.nl

news I business

Edities