Epass-Online: Branchespecifieke software voor online ledenadministratie

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2015

Ricardo Seffelaar (voor)

en Remy Hilgeholt

Branchespecifieke software voor online ledenadministratie

Vanuit het kantoor in Hengelo zijn dagelijks zes programmeurs bij Epass-Online bezig met het ontwikkelen en verfijnen van branchespecifieke software voor de fitnessbranche. Doel: een online ledenadministratie waar zowel sportschooleigenaren als klanten profijt van hebben. Epass-Onine werd in 2007 opgericht. Algemeen directeur Remy Hilgeholt en commercieel directeur Ricardo Seffelaar richtten zich met hun softwarepakket de eerste jaren voornamelijk op de fitnesscentra en sportscholen, maar gaan vanwege het succes nu ook andere markten benaderen, zoals de wellnessbranche.

Maatwerk in software

Volgens Hilgeholt wordt in de fitnesswereld wisselend gebruik gemaakt van digitale oplossingen. “Tijdens onderzoek naar onze doelgroep viel het op, dat het ene centrum internet omarmt, maar veel verschillende programma’s gebruikt, terwijl elders nog nauwelijks gebruik wordt gemaakt van online mogelijkheden. Sommige centra werken zelfs nog met een papieren ledenadministratie. Elke sportschool voert het ledenbeheer op zijn eigen manier uit. Onze softwareoplossing is zeer gebruikersvriendelijk; uiteraard geven wij na installatie ook uitgebreide instructies. Dat doen we zowel telefonisch als op locatie.” Seffelaar vult aan: “Tijdens de ontwikkeling hebben we intensief samengewerkt met toonaangevende spelers uit de fitnessbranche. Dat heeft geresulteerd in een softwarepakket dat geheel op maat kan worden aangepast aan de sportschool waar het wordt geïmplementeerd. De kosten blijven beheersbaar omdat Epass-Online wordt gekoppeld aan de aanwezige hardware zodat geen investering nodig is voor nieuwe pasjes en scanners. Ook eventuele modulaire uitbreidingen worden meestal kosteloos doorgevoerd.”

Online ledenportaal

Niet alleen de clubeigenaar heeft voordeel van Epass-Online, ook de klant heeft via een ledenportaal en een app toegang tot het systeem. “Een unieke service, die we als één van de eerste in Nederland presenteerden”, meldt Hilgeholt. “De klant kan wijzigingen doorvoeren en bijvoorbeeld een rittenkaart bestellen en uitprinten.” De helpdesk van Epass-Online is 24/7 bereikbaar om eventuele knelpunten snel en adequaat op te lossen. Inmiddels maken al ruim 150 fitnessscentra met veel plezier gebruik van de online ledenadministratie.

www.epass-online.nl

Wil je vanuit jouw fitnesscentrum elke week je klanten een aardig sms-je sturen? Of vind je het handig om op maat gemaakte rapportages op te kunnen vragen? En hoe zorg je ervoor dat je ledenadministratie up to date is? Speciaal voor de fitnessbranche is Epass-Online ontwikkeld, een digitaal systeem voor online ledenadministratie. Bijzonder: de branchespecifieke software is tot stand gekomen in samenwerking met sportschoolhouders. Epass-Online: voor en door de branche gemaakt.

Epass-Online

Tekst Pien Koome

Edities