Tien redenen waarom een samenwerking met ClubJoy blijvende resultaten brengt op uw club!

Verschenen in Bodylife nummer 7 2017



1. ClubJoy staat voor binding door middel van plezier

Het woord Club oftewel clubbing, staat voor samen en binding. Joy staat voor plezier. ClubJoy is zich ervan bewust dat sporten vaak een 'moeten' is voor mensen met een fitnessabonnement. Op dit moment is het nog altijd zo dat een gemiddeld lid in Nederland de club 0,8 keer per week bezoekt voor een fitnesstraining en circa 1,2 keer per week als het gaat om het volgen van groepslessen. Wij werken elke dag aan de creatie van nieuwe trainingsprogramma's met de motivatie om de sportsessies vooral leuk te maken voor de sporter. Dat is waarom we de slogan #Sharethefun gebruiken. Als sporten leuk is, komen leden graag terug naar de club! Samen sporten vormt een extra stok achter de deur.

2. Made In Holland

ClubJoy produceert haar programma's in Nederland. De meeste programma's worden geproduceerd op muziek. Nederland is een toonaangevend land en heeft een voortrekkersrol in Europa als het gaat om muziek. De programma's zijn geproduceerd op actuele muziek, die nationaal goed scoren.

3. Veel overleg met ClubJoy leden omtrent de inhoud van de programma's

ClubJoy betrekt haar leden intensief in het productieproces, als het gaat om een stuk feedback op de programma's. Met grote regelmaat wordt op specifieke programma's feedback gevraagd. Dit doen wij enerzijds als de wens bestaat om iets bij te stellen en anderzijds om een eenduidige wens te kunnen ventileren, uit feedback die we ontvangen op de inhoud van een programma. Omdat we onze wortels in Nederland hebben, kunnen we goed reageren op lokale ontwikkelingen. ClubJoy kan, indien gewenst, snel reageren en bijstellen.

4. Minimaal 25 jaar ervaring per team

ClubJoy werkt bij de totstandkoming van de programma's met experts in de verschillende disciplines. Per team is er minimaal 25 jaar programma ervaring. ClubJoy werkt met de besten der besten, samenwerkend in een team! Al deze expertise zorgt voor een hoog niveau van de work-outs. Deze work-outs worden elke ronde op verschillende locaties getoetst en getest alvorens het product de markt in gaat. Daarnaast werken we bij ClubJoy met een zogenaamd "cross-check systeem", waarbij teams bij elkaar meekijken en programma ontwikkelingen en monitoren. Bovendien werkt ClubJoy samen met verschillende bewegingsexperts, die ieder kwartaal een trainingsthema bepalen en de verschillende programma's controleren op inhoud.

5. Variatie in kwartaalthema's

Elk kwartaal worden de programma's van ClubJoy samengesteld op basis van drie verschillende thema's. Eenvoudig samengevat betreft dit:

I: een marketingthema, oftewel het design;
II: een trainingsthema, oftewel een trainingsfocus;
III: een choreografisch thema.

Dat maakt dat de work-outs weliswaar hetzelfde blijven, echter de context waarin de work-outs ieder kwartaal worden geplaatst verschilt enorm. Dat zorgt ervoor dat de work-outs zowel voor de trainers als voor de leden zeer aantrekkelijk zijn en blijven!

6. #SHARETHEINSPIRATION DAGEN OP HQ IN BILTHOVEN

Leden van ClubJoy worden sinds de betrekking van ons hoofdkantoor in Bilthoven in maart van dit jaar, in groepjes uitgenodigd op ons hoofdkantoor. Tijdens deze dagen worden zij bijgepraat over ontwikkelingen en worden ondernemersthema's besproken. Een dag die in het teken staat van de goede relatie, maar in het bijzonder zal de ondernemer naar huis gaan met veel nieuwe inspiratie!

7. Vier events per jaar voor uw team zorgt voor structurele bijscholing

Instructeurs die de programma's van ClubJoy geven op hun club, worden structureel bijgeschoold in deze programma's. Het karakter van de bijscholingsdagen verschilt. Twee keer per jaar zoeken we een stuk verdieping op. Wij bieden dan een verdiepingscursus aan van één dag, voor één programma naar keuze. Daarnaast vindt een keer per jaar een grote conventie plaats met bijna 2.000 bezoekers. Gedurende deze dag kunnen instructeurs het volgen van een ClubJoy work-out combineren met het volgen van een zogenaamde freestyle les. Deze ClubJoy Convention wordt gekenmerkt door een geweldige experience! Tot slot heeft ClubJoy ook nog de kleinschalige kwartaaldagen, die eveneens een vierde bijscholingsmoment opleveren voor instructeurs.

8. ClubJoy Support voor meer resultaat

Niet iedere club kan zichzelf bestempelen als een expert in groepslessen. Voor de clubs die tekort komen in deze expertise, is er ClubJoy Support. Een conceptuele ondersteuning van uw groepslessegment. Betere instructeurs, gezamenlijke taal, meer marketingpower en teamcoaching zijn de kernwoorden. Meer rendement uit uw groepslessen is het doel!

9. ClubJoy Virtual voor 24/7 toegang tot groepslessen

Virtuele groepslessen zijn flink in opkomst. ClubJoy heeft deze ontwikkeling tijdig herkend en erkend. Het resultaat is dat er inmiddels ruim 400 clubs in de Benelux werken met ClubJoy Virtual! 22 verschillende lessen, in te starten via een On Demand Player. De klant bepaalt dus zelf welke les wordt ingestart. Op een gemiddelde club, die op dit moment werkt met ClubJoy Virtual, wordt wekelijks inmiddels 40 keer per week een virtuele les gevolgd. De combinatie van reguliere groepslessen en virtuele lessen maakt dat uw zaal elk uur van de dag benut kan worden!

10. Geweldige prijs kwaliteit verhouding

Value for money, dat is waar ClubJoy voor staat! Een zeer uitgebreide product- en dienstenportefeuille tegen een scherpe prijs. Op het moment dat het pakket u goed bevalt, dan mag de prijs nooit in de weg staan. Investeren in een goede kwaliteit van uw lesaanbod, uw team en een stuk uitstraling van uw segment, is wat ons betreft een must. Investeren op een gestandaardiseerd product, terwijl u mikt op het servicesegment, is wat ons betreft een zeer verstandige keuze! Outsourcing heeft zijn prijs en wat ons betreft - en gelukkig wat betreft velen - is deze prijs ook nog eens aantrekkelijk.

Ook interesse in een kennismaking met ClubJoy?

Bel ons op het nummer 010-7420107 (ma t/m do 09:30-16:30), of stuur een e-mail naar info@clubjoy.nl. Bezoekadres: PC Staalweg 60 | 3721 TJ | Bilthoven




Marc Neijland, is directeur en mede-eigenaar van ClubJoy en Virtual Training Concepts. Met deze bedrijven worden ruim 850 fitnessclubs in de Benelux bediend.

Edities