Preview ISPO Munich 2018: "Ontmoetingsplaats voor de internationale sportbusiness"

Als 's werelds toonaangevende vakbeurs, is ISPO Munich het belangrijkste industrie- en netwerkplatform in de sportwereld. Meer dan 2700 exposanten presenteren elk jaar in zestien zalen, de laatste trends en nieuwe producten voor het komende seizoen. Van 28 tot en met 31 januari 2018 zijn er voor de bezoekers van ISPO Munich opnieuw talrijke hoogtepunten te ontdekken. De focus ligt dit jaar op belangrijke onderwerpen als digitalisering, cross-industrie, vrouwen in de sportindustrie en duurzaamheid.

Van fitness- en outdoortrends, van innovatieve technologieën voor textiel, tot de nieuwste sportuitrusting. Bij ISPO Munich hebben sportprofessionals, waaronder gespecialiseerde handelaars en detailhandelaren, trainers, coaches, ontwerpers en productontwikkelaars, de perfecte gelegenheid om uitgebreide informatie te verkrijgen over innovaties en trends, om producten te testen en om materialen binnen een korte tijd op één locatie aan te raken. In de zestien hallen kunnen bezoekers hoogtepunten verwachten op de gebieden van Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Urban, Team Sports, Vision, Manufacturing & Suppliers en Trends en Innovation & Industry Services. Het uitgebreide hallenplan is afgestemd op de actuele ontwikkelingen in de sportwereld en geeft vakbezoekers een ideaal overzicht van de hele sportindustrie. Er zijn speciale gedeelten ingericht met ieder zijn eigen, specifieke onderwerp. De wearables, bijvoorbeeld, vindt u in het Health & Fitness gedeelte. Persoonlijke gezondheid en fitness worden steeds belangrijker voor mensen in alle leeftijdsgroepen. Daarom zijn sporten op het gebied van Health & Fitness, zoals hardlopen, yoga, pilates en boksen, momenteel erg populair. In twee hallen (A5 en A6) presenteren merken van over de hele wereld trends en innovaties uit vakgebieden zoals Body & Mind, active wear, athleisure en fitnessapparatuur.

Health & Fitness

Het feit dat "gezondheid het nieuwe statussymbool is" wordt steeds duidelijker naarmate steeds meer mensen van alle leeftijden hun persoonlijk welzijn gaan zien als de belangrijkste factor achter het behoud van een actieve levensstijl. De gezondheids- en fitnesssector is booming en ISPO München speelt hier op in door meer tentoonstellingsruimte toe te wijden aan trends binnen dit segment, die betrekking hebben op wearables, hardlopen, stedelijke fitness, en 'body and mind'.

Wearables

De fitness-instrumenten en innovaties achter de trend 'Digitale technologieën' worden gebruikt voor zoveel meer dan alleen maar het maken van trainingsarrangementen; ze worden ook gebruikt om de training te monitoren en te optimaliseren. Wearables en slimme horloges meten de belangrijkste lichaamsfuncties, waarbij de gegevens nu in realtime worden geanalyseerd en de feedback aan de drager wordt gegeven. Het focusgebied wearables in Hal A5 is de plek waar fabrikanten en ontwikkelaars van ultramoderne fitnessoplossingen hun nieuwste aanbod kunnen presenteren aan de meer dan 85.000 vakbezoekers die hun weg naar ISPO Munich vanuit 120 verschillende landen zullen afleggen.

Van CrossFit tot urban fitness

Dankzij een jonge, stedelijke doelgroep hebben we de opkomst gezien van een moderne fitnesstraining in de levensstijl van atleten in de stad. Openbare parken zijn omgebouwd in sportscholen voor buitenactiviteiten, omdat klassieke trainingen zijn uitgegroeid tot CrossFit, urban running, functionele training en sport zoals Parkour. Die worden al snel gezien als de modieuze visitekaartjes van trendy sporttypen. De sportindustrie heeft op deze trend gereageerd door kleding, schoenen en accessoires te produceren gericht op deze doelgroep, die bekend staat om het bijhouden van de nieuwste trends.

Yoga en pilates

Iedereen die een meer zachte en holistische benadering van gezondheid en fitness wil, zal zich goed bewust zijn van de populariteit van yoga, pilates en aerobics. Deze sector van de industrie wordt in de schijnwerpers geplaatst in het tentoonstellingsgedeelte 'Body and Mind' in Hal A5. Alle sportprofessionals die de beurs bezoeken, kunnen ook de nieuwste producten vinden in athleisure, activewear, performance-ondergoed en sportbeha's.

Digitalisering

Slimme sensoren waarmee kleding kan worden verwarmd, golfclubs die in realtime meer dan een miljoen bewegingsinformatie registreren; digitale technologieën en wearables zijn al in de sportindustrie aanwezig. Ze meten de belangrijkste lichaamsfuncties, evalueren gegevens in RealTime en geven feedback aan de atleten. Digitalisering heeft niet alleen zijn beslag gekregen in sportuitrusting, maar ook in het bedrijfsleven vinden veranderingen plaats. Maar hoe ziet de digitale toekomst er uit? Experts zullen antwoorden geven in het kader van het nieuwe platform "Digitize by ISPO Academy" in hal A4. Bezoekers kunnen deelnemen aan lezingen, seminars en interactieve forums, die de nieuwste uitdagingen van digitale transformatie zullen onderzoeken en oplossingen bieden. Onder de titel "Digital Readiness" zullen vertegenwoordigers van de industrie en de detailhandel leren hoe ze hun bedrijf in de toekomst concurrerend kunnen uitvoeren.

Van cross-industrie, via vrouwen in de sportwereld tot duurzaamheid

Veel sectoren spelen een belangrijke rol bij de ontwikkeling van innovaties voor de sportartikelenindustrie of genereren daar nieuwe impulsen voor. Van bijzonder belang is de aansluiting op technologische gebieden. Met Cross Industry heeft ISPO een formule gecreëerd die zakelijke professionals in de hele sector kan verbinden, knowhow kan combineren en zo het out-of-the-box denken kan stimuleren. Het succesvolle concept zal worden getoond op ISPO München 2018.

Voor het eerst in 2017 gepresenteerd als een centraal onderwerp, richt ISPO Munich 2018 zich ook op Women in Sports Business. Dit omvat zaken als vrouwen in managementfuncties en gendermarketing. De plattegrond van de ISPO-tentoonstelling bevat opnieuw de ISPO Munich Women's Lounge, Experts4Women rondleidingen en podiumdiscussies, als onderdeel van de ISPO Academy.

Duurzaamheid is nu meer dan alleen een trend: producten die duurzaam worden ontwikkeld en geproduceerd, zijn inherent aan de industrie en dus ook aan ISPO München. Naast workshops en conferenties op de beurs, wordt het onderwerp ook meegenomen in de ISPO Award. Elk jaar eert de ISPO Award Eco Jury de internationale experts van de duurzame concepten.

Naast zestien hallen vol met trends en innovaties, zullen sportprofessionals meer dan 300 presentaties en nevenevenementen voorgeschoteld krijgen. De ISPO Academy zal bijvoorbeeld de toekomst van de belangrijkste onderwerpen in de sportindustrie bespreken, in tal van presentaties en conferenties. De ISPO Award wordt beschouwd als een gevestigd kwaliteitsmerk in de sportartikelenindustrie. Bezoekers van ISPO Munich zullen ontdekken welke producten dit jaar indruk op de jury hebben gemaakt. Van 28 tot en met 31 januari bent u van harte welkom op de ISPO 2018 te München.

Ga voor meer informatie naar www.ispo.com.

ISPO Munich 2018 in het kort:

  • Locatie van het evenement: Messe München
  • Datum: 28-31 januari 2018
  • Openingstijden: zondag 28 januari tot en met dinsdag 30 januari van 09.00 tot 18.00 uur, op woensdag 31 januari van 9.00 tot 17.00 uur.
  • Prijzen: 1-day ticket vanaf € 26; 4-daagse ticket vanaf € 39
  • Tickets en registratie: www.munich.ispo.com/tickets

 

nr6 2018
nr5 2018
nr4 2018
nr3 2018
nr2 2018
nr1 2018
nr10 2017
nr9 2017
nr8 2017
nr7 2017
nr6 2017
nr5 2017
nr4 2017
nr3 2017
nr2 2017
nr1 2017
nr10 2016
nr9 2016
nr8 2016
nr7 2016
nr6 2016
nr5 2016
nr4 2016
nr3 2016
nr2 2016
nr1 2016
nr10 2015
nr9 2015
nr8 2015
nr7 2015
nr6 2015
nr5 2015
nr4 2015
nr3 2015
nr2 2015
nr1 2015
nr10 2014
nr9 2014
nr8 2014
nr7 2014
nr6 2014
nr5 2014
nr4 2014
nr3 2014
nr2 2014
nr1 2014
nr9 2013
nr8 2013
nr7 2013
nr6 2013
nr5 2013
nr4 2013
nr3 2013
nr2 2013
nr1 2013
nr10 2012
nr9 2012
nr8 2012
nr7 2012
nr6 2012
nr5 2012
nr4 2012
nr3 2012
nr2 2012
nr1 2012
nr10 2011
nr9 2011
nr8 2011
nr7 2011
nr6 2011
nr5 2011
nr4 2011
nr3 2011
nr2 2011
nr1 2011
nr10 2010
nr9 2010
nr8 2010
nr7 2010
nr6 2010
nr5 2010
nr4 2010
nr3 2010
nr2 2010
nr1 2010
nr10 2009
nr9 2009
nr8 2009
nr7 2009
nr6 2009
nr5 2009
nr4 2009