Speerpunten vormen de focus

Het nieuwe jaar is begonnen en de doelstellingen zijn bepaald. Hoewel, heb je die helder voor je geest, wat je wil bereiken in 2018? Veel mensen zijn een beetje doelen stellen moe, maar toch is het belangrijk om hier een heldere voorstelling van te hebben. Wat wil je leren, welke nieuwe doelgroep wil je bereiken, waarin groeien, wat verbeteren? Een doel stellen alleen is ook nog geen garantie voor succes. We zullen het doel moeten vertalen in speerpunten, om er actie uit te halen.

Speerpunten zijn de aandachtsgebieden waarmee we onze doelen bereiken. Stel mijn doel is mijn diensten beter in beeld brengen van de potentiele afnemer. Speerpunten zouden dan kunnen zijn:

  •  compacte omschrijving op één A4 van elke dienst;
  •  filmpje maken van elke dienst;
  •  online presenteren en vindbaarheid online optimaliseren;
  •  promotieplan voor off- en online uitwerken.

Deze speerpunten vormen de focus voor de planning en zijn de stappen naar realisatie en het behalen van de doelstellingen.

De doelstellingen worden vaak wel bepaald, echter de opvolging er van blijft vaak uit. Zoals de consument een goed voornemen bedenkt, maar door er geen aandacht aan te geven - het niet uit te werken - komt er helemaal niks van en wordt hetzelfde doel met lood in de schoenen het jaar daarop weer gesteld.

Wat is jouw doel, het meest belangrijke wat je in 2018 wil behalen? Wat wil je verbeteren en bereiken? Welke speerpunten hangen er onder, waarmee je de stappen maakt om het doel te bereiken. En misschien nog wel de meest belangrijke vraag, wanneer ga je er mee beginnen?

John van Heel

EFAA - j.vanheel@efaa.nl

 

 

nr3 2018
 
nr2 2018
 
nr1 2018
 
nr10 2017
nr9 2017
 
nr8 2017
 
nr7 2017
 
nr6 2017
nr5 2017
 
nr4 2017
 
nr3 2017
 
nr2 2017
nr1 2017
 
nr10 2016
 
nr9 2016
 
nr8 2016
nr7 2016
 
nr6 2016
 
nr5 2016
 
nr4 2016
nr3 2016
 
nr2 2016
 
nr1 2016
 
nr10 2015
nr9 2015
 
nr8 2015
 
nr7 2015
 
nr6 2015
nr5 2015
 
nr4 2015
 
nr3 2015
 
nr2 2015
nr1 2015
 
nr10 2014
 
nr9 2014
 
nr8 2014
nr7 2014
 
nr6 2014
 
nr5 2014
 
nr4 2014
nr3 2014
 
nr2 2014
 
nr1 2014
 
nr9 2013
nr8 2013
 
nr7 2013
 
nr6 2013
 
nr5 2013
nr4 2013
 
nr3 2013
 
nr2 2013
 
nr1 2013
nr10 2012
 
nr9 2012
 
nr8 2012
 
nr7 2012
nr6 2012
 
nr5 2012
 
nr4 2012
 
nr3 2012
nr2 2012
 
nr1 2012
 
nr10 2011
 
nr9 2011
nr8 2011
 
nr7 2011
 
nr6 2011
 
nr5 2011
nr4 2011
 
nr3 2011
 
nr2 2011
 
nr1 2011
nr10 2010
 
nr9 2010
 
nr8 2010
 
nr7 2010
nr6 2010
 
nr5 2010
 
nr4 2010
 
nr3 2010
nr2 2010
 
nr1 2010
 
nr10 2009
 
nr9 2009
nr8 2009
 
nr7 2009
 
nr6 2009
 
nr5 2009
nr4 2009