Themajaar klanthousiasme: Inspirerende Kick Off van Greinwalder & Partner

"Leuk" is een onderbelicht woord in het traject van Klantgerichtheid. Daarbij kan "Leuk" tot ongekende resultaten leiden! Op vrijdag 19 januari gingen Greinwalder & Partner en Klantgerichtheidspecialist Feike Cats in op klanthousiasme in de praktijk. Tijdens de kickoff van het themajaar zat iedereen op het puntje van de stoel.

De stelling van de dag: Leuker leidt altijd tot beter. Beter leidt bijna nooit tot leuker!

Daar waar veel ondernemers oorspronkelijk hun club startten vanuit de missie om mensen aan het sporten te krijgen, zette de komst van de ketens uit het Verenigd Koninkrijk de fitnesswereld op zijn kop: salesteams, jaarlidmaatschappen, ´entrance fees´ deden hun intrede en zorgden alom voor verbazing. Na aanvankelijke scepsis schakelden veel ondernemers over naar soortgelijke modellen.

Leuk of niet: naarmate de salestechnieken zich ontwikkelden, daalden de retentiecijfers. Anders gezegd: werden opzeggingen een groeiend probleem. De consument liet zich dan wel makkelijk verleiden tot een lidmaatschap, van een daadwerkelijke hechting was in vele gevallen niet echt sprake. En dat is tot op de dag van vandaag niet of nauwelijks veranderd.

Er is niets mis met een commerciële insteek, maar we zijn misschien een beetje doorgeslagen met zijn allen. Natuurlijk is het van belang om nieuwe leden in te schrijven om uw club op koers te houden en misschien belangrijker: het is uiteindelijk de missie om de consument meer en meer in beweging te brengen!

Themajaar klanthousiasme: de nieuwste campagne van Greinwalder & Partner riep enthousiaste reacties op.

Klanthousiasme moet de norm worden

Voor 2018 legt Greinwalder & Partner de focus op het thema ´verleuken´, het traject dat leidt tot klanthousiasme. Dit betekent het creëren en onderhouden van enthousiasme onder uw leden. En dat is feitelijk iets anders dan louter tevredenheid. Tevreden leden waarderen uw prijs-kwaliteitverhouding, enthousiaste leden roemen uw club en bevelen deze aan bij hun vrienden en familie.

Voor het themajaar liet Greinwalder & Partner zich inspireren door Klantgerichtheidspecialist Feike Cats van "houden van klanten" De afgelopen jaren heeft hij bij veel opdrachtgevers rond mogen kijken en mogen helpen om Klanthousiasme (volgens hem dus de overtreffende trap van Klanttevredenheid) te implementeren. De resultaten waren wisselend. Als je kijkt waarom het ene traject wel succesvol was en het andere niet dan spelen volgens Feike verschillende factoren een rol. Een aspect springt daar uit. Daar waar het succesvol is, vonden en vinden medewerkers het vooral leuk om hiermee aan de slag te gaan en te blijven.

Leuk

En juist dat "leuk" is een onderbelicht woord in het traject van Klantgerichtheid. De Kick Off op de sfeervolle locatie Fort Lunet in Raamsdonksveer toonde tot welke ongekende resultaten "leuk" kan leiden. Het is een ideale kapstok om de resultaten van een organisatie aanzienlijk te verbeteren. Zowel op medewerker- als op klantniveau.

Mensen die in aanraking komen met de 'Meisjes van het Compliment' vervolgen hun weg met een vol hart, grote blijdschap en een glimlach van oor tot oor.

Een cadeautje met impact

Leuk moet zeker niet alleen in de betekenis van lachen en plezier gezien worden. Leuk kan bijvoorbeeld ook zitten in dankbaarheid, in aandacht, empathie en betrokkenheid. De Meisjes van het Compliment waren dan ook een unieke persoonlijke aanvulling op het evenement. Ze liepen tussen de gasten door en met hun open ogen en snelle vingers schreven ze de meest prachtige complimenten voor alle deelnemers. Echte, persoonlijke woorden. Woorden vanuit het hart, voor het hart gevangen door de pen en op een kaartje tot uiting gebracht. Het bleek dat de geschreven kaartjes als kleine schatten werden meegenomen. Een cadeautje met impact.

Verkrijgen én behouden van Klanten

Om succesvol zaken te doen gaat het vooral om het verkrijgen en behouden van Klanten. Degene die dit op de meest simpele, effectieve en creatieve wijze aanpakt, heeft de grootste kans op succes, winst en continuïteit.

Het is tijd om te verleuken.
En weet u wat het goede nieuws is?
Iedereen kan het!

Voor meer informatie: www.greinwalder.nl

 

nr1 2018
 
nr10 2017
 
nr9 2017
 
nr8 2017
nr7 2017
 
nr6 2017
 
nr5 2017
 
nr4 2017
nr3 2017
 
nr2 2017
 
nr1 2017
 
nr10 2016
nr9 2016
 
nr8 2016
 
nr7 2016
 
nr6 2016
nr5 2016
 
nr4 2016
 
nr3 2016
 
nr2 2016
nr1 2016
 
nr10 2015
 
nr9 2015
 
nr8 2015
nr7 2015
 
nr6 2015
 
nr5 2015
 
nr4 2015
nr3 2015
 
nr2 2015
 
nr1 2015
 
nr10 2014
nr9 2014
 
nr8 2014
 
nr7 2014
 
nr6 2014
nr5 2014
 
nr4 2014
 
nr3 2014
 
nr2 2014
nr1 2014
 
nr9 2013
 
nr8 2013
 
nr7 2013
nr6 2013
 
nr5 2013
 
nr4 2013
 
nr3 2013
nr2 2013
 
nr1 2013
 
nr10 2012
 
nr9 2012
nr8 2012
 
nr7 2012
 
nr6 2012
 
nr5 2012
nr4 2012
 
nr3 2012
 
nr2 2012
 
nr1 2012
nr10 2011
 
nr9 2011
 
nr8 2011
 
nr7 2011
nr6 2011
 
nr5 2011
 
nr4 2011
 
nr3 2011
nr2 2011
 
nr1 2011
 
nr10 2010
 
nr9 2010
nr8 2010
 
nr7 2010
 
nr6 2010
 
nr5 2010
nr4 2010
 
nr3 2010
 
nr2 2010
 
nr1 2010
nr10 2009
 
nr9 2009
 
nr8 2009
 
nr7 2009
nr6 2009
 
nr5 2009
 
nr4 2009