Het Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024 is nu verkrijgbaar
Bodylife nummer 3 2022
Out of the box: Prikkelarm fitnessen bij SlimBezig VeldhovenFUEL Personal Training Club: ‘Eerst het fundament sterker maken’Loat goan, loat goan!Inhoud geven aan retentiemanagement! Alle leden healthy lifestyle practitioners!Werven van talenten uit de eigen klantenkringEnthousiaste klanten zijn je beste verkopersLiever matisering dan automatisering Branchevervaging bedreiging voor fitnessbranche?Coaching X-Fittt: Doorbraak in fitnessbranche Waarom trainen we niet massaal de voeten? Schoenen aan en gaan! Toch?PT-ROOM ontrolt formule voor de complete mensParijs: het domein van een bruisende en gevarieerde fitnessmarkt!Het Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024 is nu verkrijgbaar
De fitnessbranche lijkt zich steeds sneller te ontwikkelen, en heeft zeker in de laatste twee jaar turbulente tijden gekend. Geconfronteerd met de gevolgen van de coronaperiode heeft de sector oplossingen gezocht en gevonden en zijn bestaande ontwikkelingen aangewakkerd of versneld. Alle reden voor BlackBoxPublishers om die ontwikkelingen in kaart te brengen. Met als doel om ondernemers en managers te informeren en inspireren voor wat betreft ontwikkelingen in de fitnessbranche.
Wat kun je verwachten?
In het eerste hoofdstuk krijg je een update over de fitnesssector wereldwijd, inclusief Europa en Nederland. Er wordt een algemene schets van de branche gegeven. Een aantal kengetallen op een rij:
sport in het algemeen) meer een activiteit voor de hogere inkomensgroepen. Daarnaast is het opvallend dat 50-plussers nu vaker de weg naar het fitnesscentrum weten te vinden.
In het derde hoofdstuk worden data gepresenteerd die zijn verzameld via surveys onder Nederlandse ondernemers in de fitnessbranche tijdens de coronaperiode. Deze surveys werden geïnitieerd door NL Actief om de omvang van de impact van de coronaperiode in kaart te brengen. Enkele statistieken:
In het vierde hoofdstuk worden data van de statistiek ‘Fitnesscentra’ van het CBS gepresenteerd en nader geanalyseerd. Hierdoor ontstaat een overzichtelijk beeld van diverse operationele en financiële kengetallen van fitnesscentra in de periode 2015-2020.
In hoofdstuk 5 wordt stilgestaan bij het heden, en ook de toekomst van de fitnesssector in Nederland. Dit keer niet bekeken vanuit het perspectief van de fitnessondernemers, maar via interviews met personen uit andere sectoren, of personen die iets verder van de fitnesspraktijk af staan.
Deze derde editie wordt afgesloten met een hoofdstuk over digitale leefstijlcoaching vanuit het perspectief van NL Actief.
Wil jij meer weten over het boek ‘Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024’?
Boek: Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024
Uitgever: BlackBoxPublishers (www.blackboxpublishers.com)
Hard cover en full color boek
174 pagina’s
Prijs: € 67,50
Wat kun je verwachten?
In het eerste hoofdstuk krijg je een update over de fitnesssector wereldwijd, inclusief Europa en Nederland. Er wordt een algemene schets van de branche gegeven. Een aantal kengetallen op een rij:
- In 2020 waren er 3,9 miljoen volwassen Nederlanders die wekelijks aan fitness deden.
- Basic-Fit is de grootste keten in Europa
- Wearable technologie is de nummer 1 trend in de fitnessbranche in 2022
- De top 3 motieven om te fitnessen zijn op de eerste plek gezondheid en conditie, op de tweede plek plezier en op de derde plek afslanken en verbeteren van het uiterlijk.
- De prijs, of preciezer de ervaring van de prijs-/kwaliteitverhouding, is de meest genoemde reden tot opzeggen.
- Samenvatting van het profiel van ‘de fitnesser van tegenwoordig’. Ten opzichte van 10 jaar geleden: de mannen hebben een inhaalslag gemaakt, maar vrouwen blijven onder
sport in het algemeen) meer een activiteit voor de hogere inkomensgroepen. Daarnaast is het opvallend dat 50-plussers nu vaker de weg naar het fitnesscentrum weten te vinden.
In het derde hoofdstuk worden data gepresenteerd die zijn verzameld via surveys onder Nederlandse ondernemers in de fitnessbranche tijdens de coronaperiode. Deze surveys werden geïnitieerd door NL Actief om de omvang van de impact van de coronaperiode in kaart te brengen. Enkele statistieken:
- Tussen oktober 2019 en oktober 2020 had 80% van de clubs een ledenverlies. Gemiddeld kwam de ledendaling voor de gehele groep respondenten uit op 14%.
- Tussen januari 2020 en januari 2022 was er sprake van een gemiddelde omzetdaling van 28%.
- Om in de corona periode kosten te besparen werd er voornamelijk bezuinigd op eigen inkomen (69%), zelf meer werken (61%), of direct op personeel (56%).
- Om te herstellen van ledenverlies en verminderde omzet waren dit in oktober 2021 de top 3 strategieën: 57% van de clubs zet extra (met meer middelen) in op ledenwerving. Tariefverhoging werd door 42% van de clubs ingezet en 34% van de clubs koos voor kostenbesparing.
In het vierde hoofdstuk worden data van de statistiek ‘Fitnesscentra’ van het CBS gepresenteerd en nader geanalyseerd. Hierdoor ontstaat een overzichtelijk beeld van diverse operationele en financiële kengetallen van fitnesscentra in de periode 2015-2020.
In hoofdstuk 5 wordt stilgestaan bij het heden, en ook de toekomst van de fitnesssector in Nederland. Dit keer niet bekeken vanuit het perspectief van de fitnessondernemers, maar via interviews met personen uit andere sectoren, of personen die iets verder van de fitnesspraktijk af staan.
Deze derde editie wordt afgesloten met een hoofdstuk over digitale leefstijlcoaching vanuit het perspectief van NL Actief.
Wil jij meer weten over het boek ‘Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024’?
Boek: Fitness Markt & Trend Rapport 2020 – 2024
Uitgever: BlackBoxPublishers (www.blackboxpublishers.com)
Hard cover en full color boek
174 pagina’s
Prijs: € 67,50