ONE LIVE combineert inspirerende workouts met conventie over de gevaren van zitten

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr8 2015
ONE LIVE combineert inspirerende workouts met conventie over de gevaren van zitten

Op 17 oktober bundelden Les Mills en Reebok hun krachten en organiseerden voor de tweede keer het grootste indoor groepsfitness festival van de Benelux: One LIVE. In de Ziggo Dome vonden de hele dag verschillende Les Mills groepslessen plaats van internationale top-presenters.

Het nieuwste HIIT programma van Les Mills werd gelanceerd, er werd 5.000 euro gedoneerd aan Make-A-Wish en body.LIFE ontdekte de waarheid over zitten tijdens een conventie met inspirator Phillip Mills en prof. dr. Erik Scherder. 

Meer dan 3000 deelnemers waren op de workouts van ONE Live afgekomen. Beroemde Les Mills Program Directors waaronder Gandalf Archer-Mills, Rachael Newsham & Dan Cohen maakten iedereen enthousiast. In de mega grote 'Les Mills x Reebok' clothingshop konden deelnemers de perfecte sportoutfit aanschaffen. Als afsluiter van de dag nam publieksfavoriet Gandalf Archer-Mills het podium in beslag en maakte het publiek enthousiast met G's Jam Dancemix. Deze spectaculaire dance work-out in samenwerking met de populaire DJ Sandro Silva was volgens de meeste bezoekers een van de absolute hoogtepunten van deze ultieme fitness experience.

Vaatziekten

Tijdens de conventie ‘Sitting is Killing’, die plaatsvond in Hotel Breukelen, werd onder andere door prof. dr. Erik Scherder benadrukt dat tientallen studies aantonen dat een overwegend zittend bestaan kan leiden tot vaatziekten, kanker en diabetes type 2. Regelmatig sporten verkleint volgens hem weliswaar de kans, maar neemt niet het volledige risico weg. “Mensen moeten daarom aangemoedigd worden om naast het sporten zoveel mogelijk te bewegen bij de dagelijkse activiteiten.”

Erik Scherder benaderde het publiek met begrijpbare taal en veel humor. Zo vertelde hij na afloop van het congres dat hij na zijn toespraak herkend werd toen hij als enige voor de trap koos en vanaf de roltrap werd toegeroepen: ‘Hey ik ken jou’. Waarop hij antwoordde: ‘Ja, en jij hebt niet goed opgelet!’.

Wearable

Als ‘meesterbrein’ achter het wereldwijde succes van Les Mills vertelde Philip Mills in een notendop over de belangrijkste trends in de fitnesswereld. Zoals de opmars van de millenials in de sportscholen, oftewel jonge mensen tussen de 16 en 35 jaar. “Dit zijn echte digital natives, ze zijn hooggeschoold en idealistisch”, aldus Philip Mills. “Opvallend is dat deze doelgroep dol is op boetiekclubs.” Verder stipte hij een aantal virtuele trends aan en onderstreepte het belang van grote schermen in de sportschool. Diëten doen de millenials op een compleet andere manier, zo redeneerde hij. “Zestig jaar lang domineerde Weight Watchers de markt. Tegenwoordig wil iedereen afvallen via een app of een wearable.”

Webinars 'Sitting is Killing'

Voor clubs liggen er veel kansen om op het onderwerp 'Sitting is Killing' in te spelen. HDD Group gaat zich de komende tijd inzetten om clubs en professionals handvatten te bieden rondom dit onderwerp middels webinars.

Edities