Nationale campagnes

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr5 2010

marketing I lapt

I body LIFE 5I2010

LAPT, nu al dé sensatie van 2010!

Twee belangrijke personen achter LAPT zijn twee bekende Personal Trainers uit Nederland, Guy van der Reijden (Personal Trainer van onder andere Froukje de Both) en Moes Chraou (Personal Trainer van onder andere Herman den Blijker). “In 2007 ben ik als zelfstandig Personal Trainer begonnen. Ik was me er al jaren van bewust dat persoonlijke aandacht voor de klanten zorgde voor resultaat. En ik merk dat er steeds meer behoefte aan is bij leden. Daarom durf ik ook te zeggen dat wel 90% van de leden binnen een sportschool nadenkt om gebruik te maken van een Personal Trainer. LAPT kan dit brengen. Het is haalbaar en betaalbaar voor de consument, goed voor de ontwikkeling van instructeurs en clubs zullen zien dat PT een ongekend profit center zal blijken voor de organisatie!”, aldus Moes, die ooit de titel ‘Mister Fitness’ in de wacht sleepte. “Ik denk dat Personal Training zwaar onderschat wordt in Nederland. Iedereen komt sporten met het doel om resultaat te bereiken. Hoeveel mensen halen dit resultaat daadwerkelijk? Met LAPT behalen consumenten dit resultaat. Dit is ook nog eens extra goed voor de gehele fitnessbranche. Hierdoor kijkt de consument weer positief naar het product fitness. LAPT zorgt ervoor dat de consument fitness weer leuk gaat vinden!”, vult Guy, PT pionier in Nederland, aan. Samen met Jan Middelkamp (Algemeen Directeur van de HDD Groep) bedachten Guy en Moes LAPT. Om alles goed te onderzoeken reisden ze naar Los Angeles af en maakten ze daar een afspraak gemaakt met Jørgen de Mey, Personal Trainer van onder andere Angelina Jolie en Ben Affleck. “Samen met Moes, Jan en Ramon (Klaassen, Operations Directeur van de HDD Groep, Red.) hebben we het vliegtuig naar LA gepakt en daar onze ogen uitgekeken. Jørgen ving ons daar goed op en heeft ons uitgebreid uitgelegd hoe Personal Training zo immens populair is geworden in Los Angeles”, aldus Van der Reijden. Aan de andere kant van de oceaan zagen de bekendste Personal Trainers van Nederland, dat PT echt voor iedereen geschikt was. Moes verklaart: “Het is geweldig om te zien! Bijna iedereen traint daar met een PT, van jong tot oud: iedereen heeft dat stukje begeleiding nodig!”

Guy en Moes zijn het eens over de sterke punten van LAPT. “Het allersterkste punt van LAPT is de opleiding en de inhoud die gebaseerd is op de praktijk. Deze inhoud is mede ontwikkeld door Guy, Jørgen en mij. Er is werkelijk overal aan gedacht. Daarnaast brengt LAPT het ondergeschoven kindje van de fitnessbranche naar voren en ligt de nadruk op communicatieve vaardigheden en mental coaching. Dit maakt LAPT een uniek product in de Benelux”, zegt Moes. “Daarnaast is LAPT het enige concept dat op zichzelf staat. Het is dus niet door een keten bedacht om meer geld mee te verdienen. Dit maakt het mogelijk dat iedere club in Nederland en België straks PT kan gaan aanbieden. Dit concept is ontwikkeld met de gedachte de club succesvol te maken middels Personal Training. De compleetheid van het concept vinden wij essentieel: denk hierbij ook aan marketing, management en sales. Alles klopt! Dat maakt LAPT uniek”, vult Guy aan.

Over de bijdrage van Personal Training en LAPT in het bijzonder zijn Moes en Guy duidelijk. “Als klanten nu ineens wél resultaat gaan halen, gaat er een hoop veranderen in de branche. Nu denkt de fitnessbranche uitsluitend in ‘memberships’, het gaat nu dus om de omzet. Maar let op: binnen nu en 5 jaar verschuift dit model van memberships naar additionele uitgaven van de leden en hierin ligt een rol voor LAPT. Daarnaast denk ik dat de consument weer positief moet gaan kijken naar het product fitness. De consument is hierin een beetje teleurgesteld. Resultaten worden niet gehaald en fitness is niet leuk. LAPT gaat dat veranderen!”

Interesse in LAPT? Neem contact op met LAPT International via telefoonnummer +31 (0)416 54 32 32 of neem een kijkje op www.lapt.nl.

Sterrentrainers Guy van der Reijden en Moes Chraou: drijvende krachten achter uniek Personal Training concept.

LAPT is dé sensatie van 2010. Binnen Nederland hebben al meer dan 80 clubs dit unieke Personal Training concept succesvol geïmplementeerd binnen hun organisatie. Het unieke Start- en Consultancy pakket is hier een belangrijk onderdeel in. LAPT neemt clubs aan de hand om een eigen PT business model neer te zetten, middels het pakket. Daarnaast biedt LAPT een uniek opleidingstraject aan voor fitnessinstructeurs en ervaren Personal Trainers. Het laatste belangrijke onderdeel van LAPT wordt gevormd door de gestandaardiseerde PT programma’s. LAPT heeft een veelheid aan specifieke PT programma’s die worden ondersteund met opleidingen, marketing & sales tools en continue online support. Zo zijn er programma’s voor PT Boxing, Running, Toning en nog veel meer!

Twee belangrijke personen achter LAPT zijn twee bekende Personal Trainers uit Nederland, Guy van der Reijden (Personal Trainer van onder andere Froukje de Both) en Moes Chraou (Personal Trainer van onder andere Herman den Blijker). “In 2007 ben ik als zelfstandig Personal Trainer begonnen. Ik was me er al jaren van bewust dat persoonlijke aandacht voor de klanten zorgde voor resultaat. En ik merk dat er steeds meer behoefte aan is bij leden. Daarom durf ik ook te zeggen dat wel 90% van de leden binnen een sportschool nadenkt om gebruik te maken van een Personal Trainer. LAPT kan dit brengen. Het is haalbaar en betaalbaar voor de consument, goed voor de ontwikkeling van instructeurs en clubs zullen zien dat PT een ongekend profit center zal blijken voor de organisatie!”, aldus Moes, die ooit de titel ‘Mister Fitness’ in de wacht sleepte. “Ik denk dat Personal Training zwaar onderschat wordt in Nederland. Iedereen komt sporten met het doel om resultaat te bereiken. Hoeveel mensen halen dit resultaat daadwerkelijk? Met LAPT behalen consumenten dit resultaat. Dit is ook nog eens extra goed voor de gehele fitnessbranche. Hierdoor kijkt de consument weer positief naar het product fitness. LAPT zorgt ervoor dat de consument fitness weer leuk gaat vinden!”, vult Guy, PT pionier in Nederland, aan. Samen met Jan Middelkamp (Algemeen Directeur van de HDD Groep) bedachten Guy en Moes LAPT. Om alles goed te onderzoeken reisden ze naar Los Angeles af en maakten ze daar een afspraak gemaakt met Jørgen de Mey, Personal Trainer van onder andere Angelina Jolie en Ben Affleck. “Samen met Moes, Jan en Ramon (Klaassen, Operations Directeur van de HDD Groep, Red.) hebben we het vliegtuig naar LA gepakt en daar onze ogen uitgekeken. Jørgen ving ons daar goed op en heeft ons uitgebreid uitgelegd hoe Personal Training zo immens populair is geworden in Los Angeles”, aldus Van der Reijden. Aan de andere kant van de oceaan zagen de bekendste Personal Trainers van Nederland, dat PT echt voor iedereen geschikt was. Moes verklaart: “Het is geweldig om te zien! Bijna iedereen traint daar met een PT, van jong tot oud: iedereen heeft dat stukje begeleiding nodig!”

Guy en Moes zijn het eens over de sterke punten van LAPT. “Het allersterkste punt van LAPT is de opleiding en de inhoud die gebaseerd is op de praktijk. Deze inhoud is mede ontwikkeld door Guy, Jørgen en mij. Er is werkelijk overal aan gedacht. Daarnaast brengt LAPT het ondergeschoven kindje van de fitnessbranche naar voren en ligt de nadruk op communicatieve vaardigheden en mental coaching. Dit maakt LAPT een uniek product in de Benelux”, zegt Moes. “Daarnaast is LAPT het enige concept dat op zichzelf staat. Het is dus niet door een keten bedacht om meer geld mee te verdienen. Dit maakt het mogelijk dat iedere club in Nederland en België straks PT kan gaan aanbieden. Dit concept is ontwikkeld met de gedachte de club succesvol te maken middels Personal Training. De compleetheid van het concept vinden wij essentieel: denk hierbij ook aan marketing, management en sales. Alles klopt! Dat maakt LAPT uniek”, vult Guy aan.

Over de bijdrage van Personal Training en LAPT in het bijzonder zijn Moes en Guy duidelijk. “Als klanten nu ineens wél resultaat gaan halen, gaat er een hoop veranderen in de branche. Nu denkt de fitnessbranche uitsluitend in ‘memberships’, het gaat nu dus om de omzet. Maar let op: binnen nu en 5 jaar verschuift dit model van memberships naar additionele uitgaven van de leden en hierin ligt een rol voor LAPT. Daarnaast denk ik dat de consument weer positief moet gaan kijken naar het product fitness. De consument is hierin een beetje teleurgesteld. Resultaten worden niet gehaald en fitness is niet leuk. LAPT gaat dat veranderen!”

Interesse in LAPT? Neem contact op met LAPT International via telefoonnummer +31 (0)416 54 32 32 of neem een kijkje op www.lapt.nl.

body LIFE 5I2010 I

Edities